Jump to content
Guest _Kreska_

Incomplete file write.

Recommended Posts

Guest _Kreska_

hej

zna moze ktos ten komunikat?

dzisiaj mi sie tak zrobiło i nic nie moge zapisac, z roznymi modelam probowalem i zawsze to samo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, przyczyn może być wiele:p

Za mało miejsca na dysku?

Może reinstal zbrusha pomoże? W wielu takich dziwnych przypadkach pomaga.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

ha, dzieki Lewus, reinstalka pomogła :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

szczerze mowiac jako fan zb3, jestem nim zawiedzony, wszedzie straszliwe dziury, wszytko nadal robie w zb2 ... no nic czkema na obiecanego pacza ale pewnie poczekam jeszcze z pol roku ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klicek - jestes fanem programu na ktorym sie zawiodles i go nie uzywasz? ;)

A bardziej w temacie - te ich podawanie terminow i ich niedotrzymywanie jest juz meczace. Ciekawe jaki to wielki problem stanowi Zmapper nowy i jak mozna tak dlugo zwlekac z jego wydaniem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cały świat Sie zachwyca a Klicek narzeka:)

 

Największy plus z3 jak dla mnie to to że działa duuużo szybciej niż z2 i można sobie na więcej pozwolić.

Maskowanie gęstych siatek w z2 to był dla mnie koszmar, a teraz jest miodzio!

 

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

mi to sie najbardziej podoba to nowe narzedzie move, nie pamietam jak nazywa sie fachowo. No a poza tym to czesto z3 wywala sie do wina nie informujac dlaczego, tez tak macie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreska i nie tylko to, rozmazujacy sie viuport, zle zoomowanie z pixelami na cały viuport i wiele wiele innych rzeczy ktore normalnie uniemozliwiaja mi prace na tym programie ;x

 

Lewus, cały swiat sie zachwyca mozliwosciami ja tez, ale bugi mnie nie zachwycaja :D jest ich zdecydowanie wiecej niz w zb2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

o, z tym rozmazujacym viuportem to sie zgodze, czasem ostro daje po gałach. i tez troszke przeszkadza mi symetria pod klawiszem z (wiem wiem, mozna zmienic pewnie). Cofam pare razy bo cos nie tak poszlo, robie dalej a za 30 minut okazuje sie ze raz zamiast undo zrobilem z i dupa :) od począku.

a jaka jest roznica miedzy zoomem a scale, wiem ze scaluje scaluje a zoom zoomuje ale czy scale ma jakis destruktywny wplyw na model?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

no to ja czegos tu nie kapuje, u mnie jak zoomuje to nic nie widac, robi sie taka sieczka, widac tylko kwadraciki jak na zxspectrum. a jak scaluje obiekt to wyglad ladniusio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kreska ja mam cos takiego jak robie maxymalnego zooma ;)

 

gigaliga.jpg

 

 

Naszczescie łatwo sie tego pozbyc, po prostu trzeba oddalic obiekt daleko i przyblizyc, ale jest to wkurzajace ... da sie to jakos wylaczyc ? bo to mi wyglada na jakis ficzer/bug nie wiem juz sam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest _Kreska_

kapuje kapuje, tez tak mam jak zoomuje ale jak scaluje to jest ok, mozna se tak bez konsekfencji scalowac?

o prosze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoom przybliża canvas bez zmiany jego rozmiaru więc sie pixeloza robi. Scale skaluje obiekty.

Jeśli chodzi o zoomowanie canvasa bez pytania w trakcie skalowania obiektu to:

Preferences->Transform->Auto Edit Doc Zoom

ustawić na 1.

Wtedy sie to blokuje i nie da sie już przybliżyć. Może poprostu obiekt jest za mały. Nie wiem jakich jednostek używa ZB3 ale może zmiana rozmiaru (Size) toola pomoże. Albo wyeksportowany do .obj został za mały model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki Przybysz, pomoglo :) szkoda ze troche ogranicza ale kij tam :)

 

btw w 2jce za to odpowiadał unifi scale :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smieszne, ale codziennie mecze Zbrusha uczac sie go na tyle na ile praca mi pozwala, i ANI RAZU mi sie nie wywalil... A dziesiatki osob i tu i na zbrushcentral krzycza ze niestabilny jak diabli... :/

 

Strejndz... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, z tego co się naexportowałem i naimportowałem to scale-owanie obiektu w trakcie sculptu i późniejszy jego export w tym przypadku do maxa nie zmienia ani jego skali w przestrzeni ani ustawienia względem współrzędnych, wszystko okej jest.

 

Zależy kto do czego wykorzystuje z3, jak do robienia w nim całych scenek, to zoom na canvas'ie może się i przydać, jak tylko do rzeźbienia obiektów tylko to nie ma sensu go ruszać, wystarczy ustawić w wygodnym miejscu przycisk DOUBLE co powieksza rozmiar dokumentu x2. Wlaczasz zbrusha, double i jazda. Reszte zbliżeń oddaleń załatwiasz scalem, nie powoduje to zmian w modelu.

 

Z większych mankamentów zauważyłem ostatnio dośc częste flipowanie obiektów nie wiadomo czemu co zmusza do zwiększenia uwagi...

 

Aha, i przy exp/imp z maxa trzeba chyba wlaczyc w preferences->import/export-> flipowanie po x, przynajmniej u mnie tak bylo, bo odbijal mi lustrzanie i nie wiedzialem co sie dzieje ze zle dziala:/

Share this post


Link to post
Share on other sites

no Lerwus masz racje trzeba wlaczyc odbicie w preferencjach ;]

 

Co do zoom na canvasie przyzwyczajenie ze zbrusha2 to był normalny zoom, bardzo mi było wygodnie miec wszystko w zasadzie na "alcie" a teraz to nie wiem gdzie czego szukac hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hm, z tego co się naexportowałem i naimportowałem to scale-owanie obiektu w trakcie sculptu i późniejszy jego export w tym przypadku do maxa nie zmienia ani jego skali w przestrzeni ani ustawienia względem współrzędnych, wszystko okej jest.

Ano oczywiście. Stąd wspomniałem o zmianie rozmiaru samego toola (Size), jest to w zakładce Deformation. Nie wiem czy to pomoże na zbyt wczesne auto zoomowanie Zbrusha. Ale jeśli to działa na zasadzie "już jeden zibruszowy milimetr toola zajmuje cały ekran to nie skaluje więcej tylko zoomuje" to kto wie. Ten program ma swoje dziwactwa. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś kłamiesz Klicuś, albo ja o czymś nie wiem. W z2 byl scale toola i zoomowanie canvas jako dwie rozne funkcje i (przynajmniej w moim zbrushu2:p ) zoom canvasu powodowal pixeloze tak samo jak powoduje w z3.

 

Wogole ta pixeloza to efekt powiększenia obrazka, jak w photoshopie, dasz duzego zooma to widac pixele. Zbrushowy canvas to powierzchnia 2D wzbogacona, jak to okreslają tworcy do 2,5D. Ma to takie konsekwencje, że to co widzimy jest płaskie, pewne tylko elementy sa 3D (jesli sa w pamieci bo na nich pracujemy, w z3 ta nieudolnosc zostala poprawiona o mozliwosc przelaczania sie miedzy toolami w trakcie edycji i nieoceniony subtool), i jesli tą płaskość powiększymy robi się pixel. I jesli zaczniemy naszym trojwymiarowym obiektem obracac obraca sie on w zakresie widzialności 2,5D czyli w powiekszeniu do widocznosci pixeli.

 

Bzdura ale dosyć logiczna bzdura:)

 

Moze jakis mipmaping?

 

PS:_kreska_, ale sprowokowałeś:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka dyskusja o tym, ze skalowanie skaluje a zoomowanie zoomuje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooooo Klicek - jak to sie brzydko skasowalo posta o tym ze nie mozesz sie doszukac pikseli w Zbrushu2 ;) Stary - kazdy sie myli, nie jestes alfa i omega i nie ma w tym nic zlego :P No to juz nie bede tego screena zamieszczal bo teraz bez twojego posta to bez sensu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lewus maj brada nie wiem o czym do mnie piszesz, ale powiedz mi kto normalny zoomuje "dokumentem" tak ? ;)

 

2ga sprawa oczywistym jest ze uzywamy "scale edited object"(ja to nzaywam zoom , bo cały czas byłem przekonany ze tak to sie wlasnie nazywa:) ), ten tryb jest podbindowany pod alta, no chyba ze cos zmienili i nie zauwazylem , tak czy inaczej robi sie na nim pixeloza przynajmniej u mnie. W zb2 nigdy czegos takiego nie mialem, no chyba ktos rzeczywiscie pracuje na zoomowaniu dokumentu w co poprostu nie wierze ;)

 

Zobacz sobie (nie wlaczaj alta) tylko z belki obok wez scale i daj na maxa surface oddal i zobacz czy nie ma pixelozy :) no chyba ze mi sie trafiła wersja zbrusha z tesco :D

 

Kolejna sprawa to unifi scale, no ale po co o tym pisac. :)

 

btw. Lewus kazdy wie jak działa zbrush, ale nie przyszlo mi jeszcze do glowy zoomowac dokumentem i moze stad moja niewiedza

 

nie wiem zrobiliscie ze mnie uposledzenca no az sie zakreciłem teraz ! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha - ty uposledzencu! Dzieki twoim uposledzonym tutkom moje postaci maja teraz usta :D Nigdy ci tego nie zapomne :P Jak i wings3D. [stary, jakbys kiedys walnal tutorial do 3ds maxa taki podstawowy jak do wingsa to masz u mnie tequile :D]

Ale konczac wazeline - zoom jest o niebo szybszy to raz, dwa ze jak masz canvas o powiedzmy panoramicznym ksztalcie ("dluzszy niz wyzszy" :D )albo bardzo duzy i wtedy zoomem mozesz go sobie "zmiescic" na ekranie bo zoomuje on calosc canvasu a nie tylko skaluje obiekty na tymze.

 

Sprawdzilem i cholera - pojawiaja sie piksele - CZASEM oraz wylacznie do momentu az puszcze klawisz mychy - a chyba cos takiego ci nie przeszkadza tak bardzo? Czy u ciebie zostaja te piksele? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sprawdzilem i cholera - pojawiaja sie piksele - CZASEM oraz wylacznie do momentu az puszcze klawisz mychy - a chyba cos takiego ci nie przeszkadza tak bardzo? Czy u ciebie zostaja te piksele? :/

 

A stary, to to chyba nie to, to jak obracasz albo skalujesz to zbrush zniejsza widzialnosc poly (tresh mesh)przy operacji zeby performance zwiekszyc.

Tutaj zobacz, juz empeck o to pytal, to chodzi o QTransTreshold:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=39363

 

Jesli chodzi Ci o to:D

 

A Klicor, bynajmniej nie miałem zamiaru Ci ujmować, sorki:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy