Ania Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 maluję w projection master. niekiedy potem gdzieś na obiekcie pojawiają się dziwne rozmazane krechy. przypuszczam że to się robi jak maluję część obiektu, a część leżąca bardziej z tyłu też jakoś się mazia. czy ktoś zna ten problem? da się tego uniknąć?
zeet Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Najczęściej te krechy i przekłamania tworzą się przy używaniu funkcji double sidet, jeśli jej używasz to najlepiej nie wychodzić pędzlem poza krawędź-obrys modelu. Żeby było mniej poprawiania lepiej pomalować połowę modelu bez double i użyć pluginu ZApp Link i zrobić mirror tekstury w photoshopie. Piszę o Zbrushu 2 do zb3 jeszcze nie ma tego pluga.
Levus Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Tia, to najgorszy koszmar projection mastera. Wyjście takie, jak radzi zeet.
Ania Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 okazało się że kilka poligonów miałam poza obszarem uvw i one wywoływały problemy, ech głupia ze mnie baba z tym double sided to chyba tej funkcji nie używam (przynajmniej o tym nie wiem), ale zaraz sprawdze co i gdzie to jest. mam jeszcze pytanie co do projection mastera, czy jak się z niego wychodzi to wam też zawsze tak długo przelicza? tekstura ma tylko 2000 pixli a liczy to wieczność (oprócz tego zbrush działa płynnie).
zeet Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Jeśli tak jak napisałaś mapowanie było walnięte to Zb tak długo przelicza a czasem się zawiesza, przy dobrym mapowaniu będzie działał o wiele szybciej. Double sidet jest w opcjach Projection master ,model musi być ustawiony idealnie profilem wtedy to co namalujesz na widocznej połówce zostanie automatycznie naniesione na drugą połowę modelu . Używasz zb 2 czy zb 3 ?
Ania Napisano 5 Lipiec 2007 Autor Napisano 5 Lipiec 2007 tak, tylko że jak poprawiłam mapowanie to dalej liczy długo
zeet Napisano 5 Lipiec 2007 Napisano 5 Lipiec 2007 Teksturę maluj na niższym podziale-sub divide, model będzie mniej obciążał pamięć.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się