Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

maluję w projection master.

niekiedy potem gdzieś na obiekcie pojawiają się dziwne rozmazane krechy.

przypuszczam że to się robi jak maluję część obiektu, a część leżąca bardziej z tyłu też jakoś się mazia.

czy ktoś zna ten problem? da się tego uniknąć?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Najczęściej te krechy i przekłamania tworzą się przy używaniu funkcji double sidet, jeśli jej używasz to najlepiej nie wychodzić pędzlem poza krawędź-obrys modelu.

 

Żeby było mniej poprawiania lepiej pomalować połowę modelu bez double i użyć pluginu ZApp Link i zrobić mirror tekstury w photoshopie.

Piszę o Zbrushu 2 do zb3 jeszcze nie ma tego pluga.

Napisano

Tia, to najgorszy koszmar projection mastera.

Wyjście takie, jak radzi zeet.

Napisano
  • Autor

okazało się że kilka poligonów miałam poza obszarem uvw i one wywoływały problemy, ech głupia ze mnie baba

 

z tym double sided to chyba tej funkcji nie używam (przynajmniej o tym nie wiem), ale zaraz sprawdze co i gdzie to jest.

 

mam jeszcze pytanie co do projection mastera, czy jak się z niego wychodzi to wam też zawsze tak długo przelicza? tekstura ma tylko 2000 pixli a liczy to wieczność (oprócz tego zbrush działa płynnie).

Napisano

Jeśli tak jak napisałaś mapowanie było walnięte to Zb tak długo przelicza a czasem się zawiesza,

przy dobrym mapowaniu będzie działał o wiele szybciej.

 

Double sidet jest w opcjach Projection master ,model musi być ustawiony idealnie profilem wtedy to co namalujesz na widocznej połówce zostanie automatycznie naniesione na drugą połowę modelu .

 

Używasz zb 2 czy zb 3 ?

Napisano
  • Autor

tak, tylko że jak poprawiłam mapowanie to dalej liczy długo

Napisano

Teksturę maluj na niższym podziale-sub divide, model będzie mniej obciążał pamięć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności