Napisano 5 Lipiec 200717 l maluję w projection master. niekiedy potem gdzieś na obiekcie pojawiają się dziwne rozmazane krechy. przypuszczam że to się robi jak maluję część obiektu, a część leżąca bardziej z tyłu też jakoś się mazia. czy ktoś zna ten problem? da się tego uniknąć?
Napisano 5 Lipiec 200717 l Najczęściej te krechy i przekłamania tworzą się przy używaniu funkcji double sidet, jeśli jej używasz to najlepiej nie wychodzić pędzlem poza krawędź-obrys modelu. Żeby było mniej poprawiania lepiej pomalować połowę modelu bez double i użyć pluginu ZApp Link i zrobić mirror tekstury w photoshopie. Piszę o Zbrushu 2 do zb3 jeszcze nie ma tego pluga.
Napisano 5 Lipiec 200717 l Tia, to najgorszy koszmar projection mastera. Wyjście takie, jak radzi zeet.
Napisano 5 Lipiec 200717 l Autor okazało się że kilka poligonów miałam poza obszarem uvw i one wywoływały problemy, ech głupia ze mnie baba z tym double sided to chyba tej funkcji nie używam (przynajmniej o tym nie wiem), ale zaraz sprawdze co i gdzie to jest. mam jeszcze pytanie co do projection mastera, czy jak się z niego wychodzi to wam też zawsze tak długo przelicza? tekstura ma tylko 2000 pixli a liczy to wieczność (oprócz tego zbrush działa płynnie).
Napisano 5 Lipiec 200717 l Jeśli tak jak napisałaś mapowanie było walnięte to Zb tak długo przelicza a czasem się zawiesza, przy dobrym mapowaniu będzie działał o wiele szybciej. Double sidet jest w opcjach Projection master ,model musi być ustawiony idealnie profilem wtedy to co namalujesz na widocznej połówce zostanie automatycznie naniesione na drugą połowę modelu . Używasz zb 2 czy zb 3 ?
Napisano 5 Lipiec 200717 l Teksturę maluj na niższym podziale-sub divide, model będzie mniej obciążał pamięć.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto