Jump to content
Ania

malują mi się części leżące z tyłu

Recommended Posts

maluję w projection master.

niekiedy potem gdzieś na obiekcie pojawiają się dziwne rozmazane krechy.

przypuszczam że to się robi jak maluję część obiektu, a część leżąca bardziej z tyłu też jakoś się mazia.

czy ktoś zna ten problem? da się tego uniknąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najczęściej te krechy i przekłamania tworzą się przy używaniu funkcji double sidet, jeśli jej używasz to najlepiej nie wychodzić pędzlem poza krawędź-obrys modelu.

 

Żeby było mniej poprawiania lepiej pomalować połowę modelu bez double i użyć pluginu ZApp Link i zrobić mirror tekstury w photoshopie.

Piszę o Zbrushu 2 do zb3 jeszcze nie ma tego pluga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tia, to najgorszy koszmar projection mastera.

Wyjście takie, jak radzi zeet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

okazało się że kilka poligonów miałam poza obszarem uvw i one wywoływały problemy, ech głupia ze mnie baba

 

z tym double sided to chyba tej funkcji nie używam (przynajmniej o tym nie wiem), ale zaraz sprawdze co i gdzie to jest.

 

mam jeszcze pytanie co do projection mastera, czy jak się z niego wychodzi to wam też zawsze tak długo przelicza? tekstura ma tylko 2000 pixli a liczy to wieczność (oprócz tego zbrush działa płynnie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli tak jak napisałaś mapowanie było walnięte to Zb tak długo przelicza a czasem się zawiesza,

przy dobrym mapowaniu będzie działał o wiele szybciej.

 

Double sidet jest w opcjach Projection master ,model musi być ustawiony idealnie profilem wtedy to co namalujesz na widocznej połówce zostanie automatycznie naniesione na drugą połowę modelu .

 

Używasz zb 2 czy zb 3 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, tylko że jak poprawiłam mapowanie to dalej liczy długo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teksturę maluj na niższym podziale-sub divide, model będzie mniej obciążał pamięć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy