Napisano 16 Lipiec 200717 l http://images24.fotosik.pl/28/e7714d7496cc3b9dmed.jpg to jest moj problem :] No wiec zrobilem sobie helma (pewnie zle sie za to zabralem ale trudno) i chce teraz wyciac te otworki na mordce no i teraz problem: bolkiem to wiadomo kaszana wychodzi nawet jak sie siatke sprytnie przyszykuje a cutem jak potne miejsce na otworki to pozniej nie wiem jak dziure z tego zrobic. Wiem ze taki trick ze z jendej i drugiej strony powinien byc ten kszatlt dziury pozniej delate i bridge tylko jak ja mam narysowac z dwoch stron to samo?:> Nie da sie jakos zrobic tak ze jak ciacham po jednej stronie cutem to na sciance od srodka helma ciach mi sie to samo?
Napisano 16 Lipiec 200717 l Raz: poszukaj modyfikatora symmetry. Dwa: poszukaj czegos o polymodelingu. Moja podpowiedź: zaznacz krawędź, przsuń ją z shiftem i zobacz co sie stanie, po czym wyciągnij wnioski.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor Raz:po co mi to symmetry?:> Caly helm juz mam chce zrobic te dziury a nie polaczyc polowki Dwa: o poly modelingu duzo rzeczy znalazlem ale na ten problem nic, z tego co wiem to przy daloby sie z dwoch stron ksztalta zrobic i bridgem walnac tylko jak ja mam narysowac to samo z dwoch stron? da sie nie da sie? chyba ze znow mi wyskoczysz z symmetry tylko nie wiem jakby mialo to tu zadzialac Trzy: Robie tak na swoim modelu i nic sie nie dzieje z tego co wiem to jak na rectentagfle sie zrobi tak to dziala jak extrude ale w tym przypadku komletnie nic jeszcze jakies rady?:>
Napisano 16 Lipiec 200717 l Shogun pisał o symmetry bo z Twojego skrina widać, że masz połączoną siatkę Przede wszystkim myślę, żę powinieneś od początku robić czapkę z otworami - wygodniej, szybciej i ładniejsza siatka wyjdzie Teraz polecam zrobienie modelu od początku :] A jak nie to, cutem przygotuj dziury, skasuj niepotrzebne polygony i zarzuć mu modyfikator shell jesteś niemiły :] edit: no problem Temporal :] jesteś miły :]
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor No wlasnie wiem ze spieprzylem troche robote ale przez to mnie zaciekawilo czy z tej bryly by cutem nie dalo rady i o tego cuta mi sie tu rozchodzi. Pobawie sie jeszcze jak nie wyjdzie to bede dalej was meczyl :D Ja nie mily? jak to? :D Edit:dobra dalem rade i przyznam sie ze meczylem sie z powodu mojej glupty dzieki 3grosze zrozumialem ze nie potrzebnie na poczatku dalem shell a pozniej chcialem cuta z dwoch stron :D na szczescie shell byl jeszcze na stacku wiec usunalem pociachalem i ponownie shell
Napisano 16 Lipiec 200717 l Jak juz koniecznie chcesz męczyć ten hełm, to możesz uzyc booleana, ale w jego opcjach tam gdzie jest substraction itp zmienić na cut, a potem convert do editable poly, i masz wycięte od zewnątrz i od srodka, zaznaczasz face'y do wywalenia i naciskasz magiczny przycisk delete, potem bridge, chamfer i działa.
Napisano 16 Lipiec 200717 l Jak modelujesz tego typu rzeczy, znaczy się "puste w środku" to modeluj ze zwykłych płaskich poly, jak z blachy, bez grubości, robisz kształt przedmiotu, a później nadajesz modyfikator shell i ustawiasz odpowiednią grubość. Proponuję zaznaczyć wszystkie poly na warstwie, oprócz tych co są "pod spodem", reszte skasować, tak abyś miał taki odrwócony garnek pusty w środku, następnie dodać właśnie shell. Colapse all i dalszy modeling.. W booleana się nie baw bo z reguły wychodzą cuda bardzo często i tylko się naprzeklinasz, ewentulanie możesz spróbować ProBoolean, ale to dodatkowy plug jest. Tu jest rysunkowo: Pozdro!
Napisano 16 Lipiec 200717 l Autor Jakby ktoś czytnal edita to by bylo wiadomo ze juz sie uporalem z problemem :]. Co do bolka to probowalem wczesniej z zwyklym i z pro i wniosek oba sa do dupy :D. Czyste poly, cut plus shell i elegancko wychodzi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto