Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Klicor zrobilem se testa z renderingu. Jedeny plus, w sumie dosc istotny to to ze laczenia krawedzi poligonow sa zakraglane przez normala. Ale w sumie to sie liczy przy game arcie bardziej bo do stilli to sie pcha mase poligonow wiec tak na prawde bump styka.

 

Cruzh3r - z caly szacunkiem, dawno nie czytalem tak dobrego dowcipu jak twoj post ;) jak nie masz nic sensownego do napisania to nie pisz wogole, jest masa ludzi ktora czyta nasze posty w celu douczenia sie, wowiedzenia czy wogole odpowiedzi na pytania a twoj post jezeli nie zmusil ich do myslenia i kombinowania to przynajmniej niezle namieszal w glowach.

 

Edit - jedno male ale. Rozrozniacie moze terminy textura od mapy? Jak tak to rozwieje to wasze wszystkie watpliwosci. Textura to mapa bitowa ( w wypadku bumpa, paralaxa, displacememnt itd.- jest to greyscale z wysokosciami itd.) Natomiast mapa to rodzaj algorytmu ktory przetwarza w odpowiedni sposob owa mape bitowa, ktora moze byc taka sama dla bumpa,speculara, paralaxu, displacementu ale algorytm powoduje ze wygladaja inaczej.

  • Odpowiedzi 56
  • Wyświetleń 6,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poraszek:

Zapewne masz racje ale z perspektywy zwyczajnego zjadacza chleba jakim jestem ja to:

-Textura to komplet map (bitowych).

-Mapa a mapa bitowa to to samo. Zatem mapą jest diffuse, normal, spec itd.

-Algorytmem natomiast jest normal mapping, bump mapping, scpecular mapping.

 

Kazdy ma pewnie inne rozumienie tych terminów, ważne tylko żeby wiedziec jak korzystac z tych technik a nie zaglebiac sie w nazewnictwo.

 

pozdro.

Napisano

Coz jesli ktos nie zauwazyl to rozchodzi mi sie caly czas o rendering wiec info ze normale w grach wygladaja super mnie nie obchodzi bo to wiem :D. Chodzi mi o to ze mam dwie texturki jedna to grayscale bump a druga to RGB normal i teraz jak to ma sie do renderingu? Juz tylko rzeczy czytalem na ten temat i mam juz metlik w glowie. Raz slyszalem ze do animacji sie przydaje, teraz ze lepsze cienie na normalce w znow w innym poscie z bump mapa ma wiecej informacji wiec wresci jak?

Napisano
Witam!!

...definicje low poly

 

pozdro :)

 

Za duzej filozofii nie uzyje jezeli powiem ze według mnie to po prostu pewnego rodzaju synteza + ograniczenia silnika

Napisano

tak rzeczywiście troche pogmatwany post;)

 

niewiem czego nie rozumiesz...

Chodziło właśnie o różnice mappingu i mapy.

 

a co do bump mappingu i normal mappingu. to różnice mogą się pojawiać właśnie w algorytmie, można uzyskać identico efekt z 'bump mapy' co z 'normal mapy' jeżeli jest odpowiedni algorytm.

 

Przewagą "bump mapy"(mapy wysokości) jest to że zawiera więcej informacji(można odczytać i normalne i wysokość) a normalna zawiera tylko linie normalne. Dlatego 'bump mape' można wykorzystać np. w parallax "mappingu", a samej normalne już nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.