Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Klicor zrobilem se testa z renderingu. Jedeny plus, w sumie dosc istotny to to ze laczenia krawedzi poligonow sa zakraglane przez normala. Ale w sumie to sie liczy przy game arcie bardziej bo do stilli to sie pcha mase poligonow wiec tak na prawde bump styka.

 

Cruzh3r - z caly szacunkiem, dawno nie czytalem tak dobrego dowcipu jak twoj post ;) jak nie masz nic sensownego do napisania to nie pisz wogole, jest masa ludzi ktora czyta nasze posty w celu douczenia sie, wowiedzenia czy wogole odpowiedzi na pytania a twoj post jezeli nie zmusil ich do myslenia i kombinowania to przynajmniej niezle namieszal w glowach.

 

Edit - jedno male ale. Rozrozniacie moze terminy textura od mapy? Jak tak to rozwieje to wasze wszystkie watpliwosci. Textura to mapa bitowa ( w wypadku bumpa, paralaxa, displacememnt itd.- jest to greyscale z wysokosciami itd.) Natomiast mapa to rodzaj algorytmu ktory przetwarza w odpowiedni sposob owa mape bitowa, ktora moze byc taka sama dla bumpa,speculara, paralaxu, displacementu ale algorytm powoduje ze wygladaja inaczej.

  • Odpowiedzi 56
  • Wyświetleń 6,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poraszek:

Zapewne masz racje ale z perspektywy zwyczajnego zjadacza chleba jakim jestem ja to:

-Textura to komplet map (bitowych).

-Mapa a mapa bitowa to to samo. Zatem mapą jest diffuse, normal, spec itd.

-Algorytmem natomiast jest normal mapping, bump mapping, scpecular mapping.

 

Kazdy ma pewnie inne rozumienie tych terminów, ważne tylko żeby wiedziec jak korzystac z tych technik a nie zaglebiac sie w nazewnictwo.

 

pozdro.

Napisano

Coz jesli ktos nie zauwazyl to rozchodzi mi sie caly czas o rendering wiec info ze normale w grach wygladaja super mnie nie obchodzi bo to wiem :D. Chodzi mi o to ze mam dwie texturki jedna to grayscale bump a druga to RGB normal i teraz jak to ma sie do renderingu? Juz tylko rzeczy czytalem na ten temat i mam juz metlik w glowie. Raz slyszalem ze do animacji sie przydaje, teraz ze lepsze cienie na normalce w znow w innym poscie z bump mapa ma wiecej informacji wiec wresci jak?

Napisano
Witam!!

...definicje low poly

 

pozdro :)

 

Za duzej filozofii nie uzyje jezeli powiem ze według mnie to po prostu pewnego rodzaju synteza + ograniczenia silnika

Napisano

tak rzeczywiście troche pogmatwany post;)

 

niewiem czego nie rozumiesz...

Chodziło właśnie o różnice mappingu i mapy.

 

a co do bump mappingu i normal mappingu. to różnice mogą się pojawiać właśnie w algorytmie, można uzyskać identico efekt z 'bump mapy' co z 'normal mapy' jeżeli jest odpowiedni algorytm.

 

Przewagą "bump mapy"(mapy wysokości) jest to że zawiera więcej informacji(można odczytać i normalne i wysokość) a normalna zawiera tylko linie normalne. Dlatego 'bump mape' można wykorzystać np. w parallax "mappingu", a samej normalne już nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności