Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wymyśliłem sobie taką scenkę i zaczynam od zrobienia takiej oto cowgirl.

Concepta wrzucę może później żeby było wiadomo jak to ma wyglądać a na razie postać. Problem w tym że nie wiem jak mam ją wymodelować(chodzi mi o ubranie) żeby później nie było problemów z rigowaniem i ustawieniem w odpowiedniej pozycji (bo ma jechać na koniu). Na tych renderkach ubrania są zrobione z plane-ów jako oddzielne obiekty a ciało jest tylko tam gdzie je widać (pod ubraniem nic nie ma ). Proszę doradźcie jak zrobić to ubranie jak to robią profesjonaliści bo nie mam doświadczenia w tych sprawach. Model jest jeszcze nie skończony a te włosy to tak żeby było wiadomo jak się mają układać te z hair & fur. Pozdrawiam i proszę o wszelkie sugestie.

6028630a1e82e5ba.jpg

0064c7c869752e08.jpg

0fe1c91a06aef024.jpg

  • Odpowiedzi 67
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Profesjonalistą nie jestem ale zrobił bym tak:

1) modeling

2) txtury

3) złączenie wszystkiego w jeden model - Soko i tak nie ma nic pod spodem to ubranie nie będzie sie na czym zatrzymywało. Wiec tak będzie chyba najpriościej.

4) ring

 

P.S. 1.0

Jak przystało na cowgirl ma ładny tył :D tak kształtnie wymodelowany przez te jazdy na swoim ogierze... mowa o jej dzielnym rumaku rzecz jasna ;P

 

P.S. 2.0

Nie żebym narzekał ale fajnie by było żeby miała większe "podusie powietrzne" ale to tylko takie widzi mi sie xD

pozdro czekam na wiecej :)

Napisano

Mirach Twoja "teoria psychologiczna" sie sprawdza ;)

Od dzis mowie na Ciebie Freud :*

...no dobra nie Freud...niech Ci bedzie... ;)

 

edit: ladny kapelusz ma;)

pozdr

Napisano

Sorry za tak późny odzew ale byłem na pewnej znanej imprezie w Kostrzynie przez weekend.

Mortom dzięki za podpowiedź ale czy myślisz (zwracam się z tym pytaniem do Wszystkich) że nie będzie problemów z mapowaniem tego ubrania i ze zrobieniem normal mapy (bo mam złe doświadczenia z normalami dla figur opartych na plane'ie tzn. otwartych). Np. taki kołnierz gdyby nie to że jego textura ma włączoną opcję 2-sided to nie było by go widać. Czy powinienem to jakoś inaczej rozwiązać? Zresztą pokombinuję i niedługo wrzucę to co wymodziłem ale proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam.

Napisano

No przerobiłem trochę ubranie teraz chyba nie będzie problemów z normal mapami bo mam zamiar kilka szczegółów na normalkach zapodać np: kieszenie na spodniach szwy z boku na nogawkach coś na kurtce zgięcia (czy tam fałdy) materiału itp. mam nadzieję że jakoś wyjdzie a póki co doradźcie proszę co jest nie tak bo po zmapowaniu nie będzie powrotu daję bliższy render twarzy jak by co to dodam inne rendery.

824bea77d4314ae6.jpg

6a8e38e2294c8a02.jpg

Napisano

Gawel72 oto siatka a rzęsy zrobiłem ze spline'ów z gradientem w kanale opacity według tutka który chyba nawet jest na max3d.pl poszukaj bo to naprawdę fajny przepis na rzęsy na początek.

08c1d6e2e6f0a1e7.jpg

Napisano

jest za dużo rzęs na niewłaściwych miejscach, wygląda jak lala malowana.

nie jestem pewna co do ucha, wygląda trochę niewłaściwie ale włosy zasłaniają więc trudno powiedzieć

twarz ładna

kurteczkę bym zrobiła luźniejszą

Napisano

Trochę zmniejszyłem to ucho bo było za duże i podmodelowałem na kształt ucha ze zdjęcia chociaż jak się uprzeć to nadal można powiedzieć że jest jajowate, ale na wielu referkach miało taki kształt. Zresztą oceńcie sami.

 

31a9d1163791e5f2.jpg

a418f58af0abd6d0.jpg

Napisano

zawijasy w środku ucha wylgądają poprawnie, sam krztałt też, tylko źle złączyłeś ucho z głową. w tej chwili odstaje za bardzo do tyłu, powinno być jakby bliżej głowy, i z przodu bardziej do niej przylegać .

Napisano

Za nisko i zbyt do tylu ucho. Najlatwiej umiejscowić ucho na przecięciu 2 lini. Wez sobie swoj wlasny palec i przyloz do kącika oka, pojedz teraz w miare poziomo tym palcem do tylu glowy, natkniesz sie tak mniej wiecej na srodek ucha. To samo zrob z linią szczęki, tym razem ciągnij palcem w gore, tez sie mniej wiecej natkniesz na srodek ucha (tylko ze od dolu) :) U ciebie srodek ucha wypada tak mniej wiecej na wysokosci konca nosa.

Napisano

Ja jak jadę od kącika ucha to natykam się na końcówkę górnej części ucha, a dolna część ucha kończy mi się na linii końca nosa na dole, więc moim zdaniem ucho mogło by być trochę wyżej. Sam tak robię jak chce połączyć ucho z głową ;P.

Napisano

Moje ucho kończy się na równi z linią oka a u mojej siostry tak jak napisał Mirach. Pooglądałem trochę zdjęć i w końcu umieściłem je tak jak na renderze poniżej. Ze zdjęć które oglądałem wynika że środek ucha wcale nie musi leżeć na wysokości oka, najbliższy przykład mój avatar. Wielkie dzięki za wychwycenie błędu bo naprawdę to ucho było za nisko.

Aniu Tobie chodzi o to żeby uszy mniej odstawały? Daję render z przodu żeby było lepiej widać jak bardzo odstają.

68bbf9f96616362f.jpg

be6171224f05c2ec.jpg

Napisano

nie, mi chodzi o to że linia gdzie się zaczyna ucho jest za bardzo z przodu (względnie ucho za bardzo z tyłu w porównaniu z tą linią), przejście ucho-głowa jest nie tak.

przy czym przyznam że teraz jak przesunąłeś całe ucho, mniej się już to rzuca w oczy.

Napisano

Ale fajna buzka z profilu :)

Wydaje mi sie ze podbrodek moglbys przesunac wyzej (nie ruszajac ust). Rejon pod ustami a nad podbrodkiem dziwnie wyglada. Nos u podstawy jest zbyt waski. Czubek nosa nieokreslony. Dziurki (konkretnie ich czesc blizej srodka twarzy) powinny zaczynac sie glebiej chyba - jakos tak dziwnie wygladaja z przodu.

Laczenie nosa a twarza jest fajne ale wygladz je bo widac ostre przejscie ktore zbiega sie do srodka twarzy a powinno wchodzic do dziurek ( nie wiem czy kazdy czlowiek tak ma).

Uszy za bardzo odstaja w miejscu laczenia z twarza.

Kaciki usta popraw bo na razie to taka troche dziura w plaskiej powierzchni (jakby polknela szczerbiec ;))

Jeszcze cos zauwazylem. Dolna warga w miejscu laczenia z gorna powinna byc bardziej cofnieta do srodka.

To wszystko. Pozdro :)

Napisano

spoko babka Ci wyszła, sam sie teraz męcze z modelowaniem takiej jednej co ma być w scenie z ferrari i bede troche od Ciebie siatke zrzynał, ok? ;)

Napisano

myślę że na nogach powinny być takie wyraźniejsze wybrzuszenia (takie jakby kulki na stawach) oraz podłóżne wgłębienia (tam gdzie są ścięgna i kości)

Napisano

tak, nóżki ma troszeczkę dziwne, też bym zrobił wyższy tłów.

Ale świetna pracka, piękny Qń :D

Napisano

Bardzo ładna twarz, szczególnie profil mi się podoba. Głowa konia tez super, a co do reszty to przychylam się do opinii Ani - troszeczkę więcej detali na nogach.

Pozdro!

Napisano

Konik bardzo ładny, chociaż w obecnym stadium przypomina trochę psa (na ostatnim obrazku najmnije, ale jednak). Cowgirl ma bardzo seksowną twarz, ale pojechałeś chyba po bandzie z ciałkiem - zbyt mało szczegółów.

Napisano

Poważnie pisałem. Rozmawialiśmy o tym w pracy i tylko do tego możemy się przyczepić :) Może jak będzie teksturka to będzie lepiej :)

Napisano

M@ti ale no ja już nie wiem co tu zrobić z tym psem przecież jak widać na screenie z viewportu wszystko jest jak na referce a mimo to mi też się wydaje np. że nogi ma ten koń(pies) jakieś za krótkie.

Napisano

może porównaj z inną referką, być może ten koń z twojej referki ma wyjątkowo krótkie nogi albo w dzieciństwie bawił się z psami i tak mu zostało.

 

no i może dodaj jakiś prowizoryczny ogon (kilka poligonów), od razu będzie się inaczej prezentował.

Napisano

No to mam takie pytanko może ktoś mi pomoże, a mianowicie chodzi mi oto że nie jestem pewien czy po zriggowaniu tego psa uda mi się uzyskać zadowalający wygląd (głównie miejsc zgięcia na nogach: kolana te zgięcia zaraz nad kopytami itp.) pozy w galopie i czy po ustawieniu wszystkiego da się to jakoś przekonwertować do editable poly i podmodelować te miejsca? Myślałem też żeby zrobić tak: zmapować w tej pozycji ( póki jest symetryczny będzie prościej) a potem skopiować model podmodelować do odpowiedniej pozycji i oryginał zmorfować do tej kopii. A tak w ogóle jak już wreszie uda mi się (o ile w ogóle się uda) pokonać klątwę psa to mam zamiar dodać trochę detalu w zbrushu i wypalić na normalce.

Napisano

Bardzo kobiecy stał się teraz ten konik.. :)

Napisano

A widzisz to Ty tego konia robisz :] Ogólnie rzecz biorąc wydaje mi się, że odnośnie tego psa problem tkwi gdzieś w okolicach brzucha. Ten koń nie ma masy, sprawdziłbym jak wyglądałby po powiększeniu klatki piersiowej na dół i w boki. I jeszcze tyłek mu powiększ. Też mi się wydaje, że ma trochę za krótki odcinek nogi międy kopytem, a tym stawem powyżej kopyta :D Fajną głowę mu zrobiłeś.

 

Odnośnie pytania to tak - najpierw go sobie zmapuj, później zrigguj, ustaw pozę, collapse (zmień na editable poly), popraw siatkę i już. Nie musisz robić morfowania, przecież mapowanie będzie takie samo.

Napisano

Witam. Po kilku problemach technicznych wróciłem wreszcie do tej scenki. Koń już prawie gotowy jeszcze tylko kilka pasków do uprzęży ogon grzywa i texturka. Na drugim renderze nie widać wcale szczegółów na tylnych nogach konia ale one tam są tylko to światło takie a ambient occlusion ich nie wychwycił. Zapraszam do komentowania bo pewnie błędów nie brakuje. Pozdrawiam.

8d7bf0cce78e27e7.jpg

0120c89dad3a4b26.jpg

Napisano

Mi się bardzo podoba. Chociaz rzucają się w oczy przednie nogi, miejsce gdzie łączą się z korpusem na pierwszym renderze wygląda bardzo sztucznie, jakby byly z gumy i ktoś je zgioł

Napisano

O widzisz ładnie ładnie : ) Dynamiczna poza. Tylnych nóg nie ustawiałeś jeszcze chyba, nie? Nabrał masy. Właśnie się zastanawiałem gdzie Ty tu coś normal mapą zrobisz a muszę przyznać że dobrze wyglądają te nogi podrzeźbione i głowa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności