Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Od paru dni modeluję sobie postać kobiety. Jest to mój dopiero 2 model prawie całej postaci, bo teraz nie mam w planach robienia całych nóg.

Mam zamiar zrobić zwykłą scenę, (taką jak by sesja fotograficzna) na jakimś kolorowym tle, albo na zwykłym pojedyńczym kolorem. Ale to się wszystko okaże co będzie dalej, jak skończę model i jeszcze do tego dojdą jakieś ubrania. Na razie poddaję wam obecny model, pod ostrą krytykę. No dobra może nie aż tak ostrą. ;P

 

 

http://img122.imageshack.us/img122/5282/a20kc7.jpg

 

http://img376.imageshack.us/img376/8091/a21le6.jpg

  • Odpowiedzi 20
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No ja ten model już widziałem i mi się podoba jedyne zastrzeżenia mam do linii rzęs. Spróbuj zrobić tak: zaznacz polygony powiek i kawałka twarzy wkoło nich i sklonuj je jako nowy obiekt dodaj modyfikator turbosmooth i przekonwertuj do editable poly dopiero z tego zaznacz krawędzie z których będą wyrastały rzęsy to będą pasowały do wygładzonego modelu i ich linia nie będzie taka kanciata.

  • Like 1
Napisano

super całkiem niezła anatomia tułowia , trochę mniej podoba mi sie twarz ale to może przez to że nie ma włosów

 

sam się zastanawiam czy lepiej takie postacie robić w maxie czy w zbrushu gdzie jest większa subtelność swoboda modelowania, jak na maxa bardzo mi sie podoba

Napisano

Powracam do tego modelu i właśnie pracuję nad texturami. Mam zamiar zrobić materiał skóry w SSS Skin material w MR i włąśnie mam problem ze zrozumieniem tego. Mam tutka o tym i jakoś sobie powoli coś z nim robie, ale ma może ktoś jakiś adres do takiego tutka, w którym byłyby pokazane wszystkie mapy SUbdermal, Epidermal, Backsurface itp. ?A może ktoś ma takie mapy na dysku i mógłby pokazać jak one wyglądają, byłym bardzo wdzięczny. Bo ciągle mam wątpliwości do nich. :/

Napisano
super całkiem niezła anatomia tułowia , trochę mniej podoba mi sie twarz ale to może przez to że nie ma włosów

 

sam się zastanawiam czy lepiej takie postacie robić w maxie czy w zbrushu gdzie jest większa subtelność swoboda modelowania, jak na maxa bardzo mi sie podoba

 

Jeżeli chodzi o anatomie, to tu jest kilka takich bugów strzelonych ze to głowa mała. Szyja, barki, nadgarstki i dłonie do poprawy są. Proporcje głowy do tułowia: głowa jak u dziecka a tułów jak u dorosłej.

Napisano

gawel - tez rozgryzam sss :)

 

Kuba - szczerze mowiac to nie wiem czemu ci proporcje nie pasuja - ja jestem mizerota (Waski jestem ;) i przez to mam duza glowe a dzieckiem nie jestem. Jest wielu ludzi o takiej budowie, zwlaszcza kobiety - szerokie bary wyszly z mody ;)

Mam 1 watpliwosc - przy takiej budowie ciala biodra zwykle sa troche szersze, na poczatku rzucilo mi sie to w oczy ale teraz sam juz niewiem.

Wydaje mi sie ze tulow powinien byc nieco krotszy.

Splaszczylbym twarz w pionie. Na zblizeniu twarz wyglada niezle tylko nosek zbyt waski i ksztalt oczu jeszcze niezbyt dobry - zbyt symetryczne w osi poziomej. Ta os powinna lezec nizej. Sprawdz ksiazki Loomisa - gdzies sa w necie ale chyba nieoficjalnie, poszukaj.

Napisano

Niestety z modelem już chyba nic nie zrobię, bo jest już zunwarpowany. Ale w ostatecznym wypadku mógłbym w blenderze poprawić trochę niektóre rzeczy, bo w blenderze siatka UV nie kasuje się, kiedy robi się coś z vertexami.

Mnie raczej zależy na tym żeby się czegoś nauczyć niż skończyć to na jakimś poziomie. Ale tymczasem pokazuję co ostatnio zrobiłem. Jest to na razie sama mapa diffuse bez żadnych innych w materiale SSS Fast Skin Material. I jeszcze mam pytanie. Taką mapkę dif daje się do slota Unscatered diffuse color? bo nie wiem czy dobrze wyczytałem z tutka.

A tu rendery:

 

http://img222.imageshack.us/img222/7004/a29uj2.jpg

 

http://img67.imageshack.us/img67/5728/a292kj0.jpg

Napisano

W unscattered to chyba nie bardzo. Daje sie raczej w epidermal i subdermal albo w overall diffuse coloration.

Nie bede komentowac bo sam sie z tym mecze, niech napisze ktos obcykany.

Napisano

Ogladalem tuta z gnomona i tam rzeczywiscie gosciu pokazywal ze mape diff wrzuca w unscattered albo overall diff.

 

Klicek - nie wiem czy sie zgrywasz czy mowisz powaznie :)

Napisano

Gomez no pewnie ze mowie powaznie :) Mental i jego szader jest tak (szkoda ze nie moge tego naspiac, ale 20 slowna wiazanke bym zapuscil ;) ) zaje fajny ! ze nie potrzeba zadnych map, no chyba ze light setup np. ustawiasz pod wnetrze i akurat na postaci gdzies wywala Ci sss gdzie go niechcesz, ale to sa tak sporadyczne przypadki, ze szok ;) w swojej historii mialem tylko taki jeden, ale to pewnie z mojej winy cos zle ustawilem :)

 

Generalnie metal + fast shader sss z difem + bump/normal + spcular i to wszystko ;) niestety calosci wam zdradzic nie moge hehe, ale musicie pokombinowac troszke, generalnie difa wrzuca sie w unskatered i pierwsza warstwe sss, 2ga warst czyli od directu, tam gdzie swiatlo udeza najmocniej robi sie taka poswiatka czerwona, no i 3cia warstwa back skater nie daje sie nic, bo to tylko czerwony kolorek (oczywiscie jezeli chcecie wrzucic jakies zylki czy cos to 2ga/3cia warstwa). No i to by było na tyle, reszta to swiatło + ustawienia natezen i ... :p gotowe ;)

 

Jezeli moge cos dodac to najwazniejsza jest mapa bump + specular, kolor no jest tylko do koloru ;)

 

powodzenia

 

ps. mape koloru od barwienia modelu w overall dif ;) unscatered lepiej załatwic kolorkiem, np. jezeli robimy slimaczka to zielony ;) jezeli opalona panne to brazowy ;) a jezeli nie opalona to blado zoltawy ;)

ps.2 mozna sie bawic w kolorwe mapy jak ktos lubi ;)

  • Like 1
Napisano

Dzięki za tego tutka.

Ja nadal próbuję coś zrobić z tym SSS i już widzę, że daleka droga przede mną z tym.

 

To jest render z NormalMapą :

a342fa2.jpg

 

To są rendery bez NormalMapy :

a343ts9.jpg

a34ag1.jpg

Nie wiem czemu ta normal mapa tak działa na model, może ZB źle ją wygenerował?

 

Pokażę jeszcze Spec (Pokazuję tylko twarz, bo w innych miejsach tex jest prawie ciemno, oprócz w miejscu gdzie są uszy) i Normal Mapę (Nie zwracajcie uwagi na te małe części po środku mapy):

 

niormalno5.jpg

 

specdz6.jpg

Wszelkie komentarze mile widziane.

Napisano

Modelu już nie zmieniam, bo chyba tylko na razie będę na tym modelu ćwiczyć tworzenie realistycznego shadera skóry, co jak widać na razie słabo mi idzie, więc ja tylko oczekuję jakichkolwiek komentarzy na temat shaderu, co zrobić żeby był lepszy itp. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności