gawel72 Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 Od paru dni modeluję sobie postać kobiety. Jest to mój dopiero 2 model prawie całej postaci, bo teraz nie mam w planach robienia całych nóg. Mam zamiar zrobić zwykłą scenę, (taką jak by sesja fotograficzna) na jakimś kolorowym tle, albo na zwykłym pojedyńczym kolorem. Ale to się wszystko okaże co będzie dalej, jak skończę model i jeszcze do tego dojdą jakieś ubrania. Na razie poddaję wam obecny model, pod ostrą krytykę. No dobra może nie aż tak ostrą. ;P http://img122.imageshack.us/img122/5282/a20kc7.jpg http://img376.imageshack.us/img376/8091/a21le6.jpg
Tomala Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 No ja ten model już widziałem i mi się podoba jedyne zastrzeżenia mam do linii rzęs. Spróbuj zrobić tak: zaznacz polygony powiek i kawałka twarzy wkoło nich i sklonuj je jako nowy obiekt dodaj modyfikator turbosmooth i przekonwertuj do editable poly dopiero z tego zaznacz krawędzie z których będą wyrastały rzęsy to będą pasowały do wygładzonego modelu i ich linia nie będzie taka kanciata. 1
claude Napisano 15 Sierpień 2007 Napisano 15 Sierpień 2007 super całkiem niezła anatomia tułowia , trochę mniej podoba mi sie twarz ale to może przez to że nie ma włosów sam się zastanawiam czy lepiej takie postacie robić w maxie czy w zbrushu gdzie jest większa subtelność swoboda modelowania, jak na maxa bardzo mi sie podoba
gawel72 Napisano 16 Wrzesień 2007 Autor Napisano 16 Wrzesień 2007 Powracam do tego modelu i właśnie pracuję nad texturami. Mam zamiar zrobić materiał skóry w SSS Skin material w MR i włąśnie mam problem ze zrozumieniem tego. Mam tutka o tym i jakoś sobie powoli coś z nim robie, ale ma może ktoś jakiś adres do takiego tutka, w którym byłyby pokazane wszystkie mapy SUbdermal, Epidermal, Backsurface itp. ?A może ktoś ma takie mapy na dysku i mógłby pokazać jak one wyglądają, byłym bardzo wdzięczny. Bo ciągle mam wątpliwości do nich. :/
kubi Napisano 16 Wrzesień 2007 Napisano 16 Wrzesień 2007 super całkiem niezła anatomia tułowia , trochę mniej podoba mi sie twarz ale to może przez to że nie ma włosów sam się zastanawiam czy lepiej takie postacie robić w maxie czy w zbrushu gdzie jest większa subtelność swoboda modelowania, jak na maxa bardzo mi sie podoba Jeżeli chodzi o anatomie, to tu jest kilka takich bugów strzelonych ze to głowa mała. Szyja, barki, nadgarstki i dłonie do poprawy są. Proporcje głowy do tułowia: głowa jak u dziecka a tułów jak u dorosłej.
Gomez Napisano 17 Wrzesień 2007 Napisano 17 Wrzesień 2007 gawel - tez rozgryzam sss :) Kuba - szczerze mowiac to nie wiem czemu ci proporcje nie pasuja - ja jestem mizerota (Waski jestem ;) i przez to mam duza glowe a dzieckiem nie jestem. Jest wielu ludzi o takiej budowie, zwlaszcza kobiety - szerokie bary wyszly z mody ;) Mam 1 watpliwosc - przy takiej budowie ciala biodra zwykle sa troche szersze, na poczatku rzucilo mi sie to w oczy ale teraz sam juz niewiem. Wydaje mi sie ze tulow powinien byc nieco krotszy. Splaszczylbym twarz w pionie. Na zblizeniu twarz wyglada niezle tylko nosek zbyt waski i ksztalt oczu jeszcze niezbyt dobry - zbyt symetryczne w osi poziomej. Ta os powinna lezec nizej. Sprawdz ksiazki Loomisa - gdzies sa w necie ale chyba nieoficjalnie, poszukaj.
gawel72 Napisano 20 Wrzesień 2007 Autor Napisano 20 Wrzesień 2007 Niestety z modelem już chyba nic nie zrobię, bo jest już zunwarpowany. Ale w ostatecznym wypadku mógłbym w blenderze poprawić trochę niektóre rzeczy, bo w blenderze siatka UV nie kasuje się, kiedy robi się coś z vertexami. Mnie raczej zależy na tym żeby się czegoś nauczyć niż skończyć to na jakimś poziomie. Ale tymczasem pokazuję co ostatnio zrobiłem. Jest to na razie sama mapa diffuse bez żadnych innych w materiale SSS Fast Skin Material. I jeszcze mam pytanie. Taką mapkę dif daje się do slota Unscatered diffuse color? bo nie wiem czy dobrze wyczytałem z tutka. A tu rendery: http://img222.imageshack.us/img222/7004/a29uj2.jpg http://img67.imageshack.us/img67/5728/a292kj0.jpg
Gomez Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 W unscattered to chyba nie bardzo. Daje sie raczej w epidermal i subdermal albo w overall diffuse coloration. Nie bede komentowac bo sam sie z tym mecze, niech napisze ktos obcykany.
KLICEK Napisano 20 Wrzesień 2007 Napisano 20 Wrzesień 2007 w mentalu chcecie sie bawic mapami ? po co ? :)
Gomez Napisano 21 Wrzesień 2007 Napisano 21 Wrzesień 2007 Klicek nie zgrywaj sie, tu powazni ludzie dyskutuja :)
Gomez Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 Ogladalem tuta z gnomona i tam rzeczywiscie gosciu pokazywal ze mape diff wrzuca w unscattered albo overall diff. Klicek - nie wiem czy sie zgrywasz czy mowisz powaznie :)
gawel72 Napisano 22 Wrzesień 2007 Autor Napisano 22 Wrzesień 2007 Gomez: Podasz nazwę tego tutka? Dzięki
KLICEK Napisano 22 Wrzesień 2007 Napisano 22 Wrzesień 2007 Gomez no pewnie ze mowie powaznie :) Mental i jego szader jest tak (szkoda ze nie moge tego naspiac, ale 20 slowna wiazanke bym zapuscil ;) ) zaje fajny ! ze nie potrzeba zadnych map, no chyba ze light setup np. ustawiasz pod wnetrze i akurat na postaci gdzies wywala Ci sss gdzie go niechcesz, ale to sa tak sporadyczne przypadki, ze szok ;) w swojej historii mialem tylko taki jeden, ale to pewnie z mojej winy cos zle ustawilem :) Generalnie metal + fast shader sss z difem + bump/normal + spcular i to wszystko ;) niestety calosci wam zdradzic nie moge hehe, ale musicie pokombinowac troszke, generalnie difa wrzuca sie w unskatered i pierwsza warstwe sss, 2ga warst czyli od directu, tam gdzie swiatlo udeza najmocniej robi sie taka poswiatka czerwona, no i 3cia warstwa back skater nie daje sie nic, bo to tylko czerwony kolorek (oczywiscie jezeli chcecie wrzucic jakies zylki czy cos to 2ga/3cia warstwa). No i to by było na tyle, reszta to swiatło + ustawienia natezen i ... :p gotowe ;) Jezeli moge cos dodac to najwazniejsza jest mapa bump + specular, kolor no jest tylko do koloru ;) powodzenia ps. mape koloru od barwienia modelu w overall dif ;) unscatered lepiej załatwic kolorkiem, np. jezeli robimy slimaczka to zielony ;) jezeli opalona panne to brazowy ;) a jezeli nie opalona to blado zoltawy ;) ps.2 mozna sie bawic w kolorwe mapy jak ktos lubi ;) 1
Gomez Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 Klicek - dzieki wielkie :) gawel - "Skin shading with MR" http://gnomonology.com/prod/1
krzysiek_gfx Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 A jezeli nie lubisz za cos placic mozna to sciagnac z http://www.thegnomonworkshop.com/tutorials.html ;)
Gomez Napisano 23 Wrzesień 2007 Napisano 23 Wrzesień 2007 O ta strone mi chodzilo, dzieki za sprostowanie.
gawel72 Napisano 4 Październik 2007 Autor Napisano 4 Październik 2007 Dzięki za tego tutka. Ja nadal próbuję coś zrobić z tym SSS i już widzę, że daleka droga przede mną z tym. To jest render z NormalMapą : To są rendery bez NormalMapy : Nie wiem czemu ta normal mapa tak działa na model, może ZB źle ją wygenerował? Pokażę jeszcze Spec (Pokazuję tylko twarz, bo w innych miejsach tex jest prawie ciemno, oprócz w miejscu gdzie są uszy) i Normal Mapę (Nie zwracajcie uwagi na te małe części po środku mapy): Wszelkie komentarze mile widziane.
eco Napisano 5 Październik 2007 Napisano 5 Październik 2007 ..ja bym raczej model picowal zamiast zajmowac sie materialami
gawel72 Napisano 5 Październik 2007 Autor Napisano 5 Październik 2007 Modelu już nie zmieniam, bo chyba tylko na razie będę na tym modelu ćwiczyć tworzenie realistycznego shadera skóry, co jak widać na razie słabo mi idzie, więc ja tylko oczekuję jakichkolwiek komentarzy na temat shaderu, co zrobić żeby był lepszy itp. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się