Oleksiak Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Witam. Moim następnym modelem jest kom jak w temacie Siemens AX72, model praktycznie skończony może jeszcze gdzieniegdzie go poprawie ale strasznie zależy mi na tym aby posiadał materiał. Proszę o rady jak ma się do tego zabrać- do materiałów koma jak i ogólnie materiałów. Na co mam najbardziej zwracać uwagę itp. Fon:
Nerwer Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Model w porządku... a jak chcesz porad odnośnie materiałów to może powiedz w czym renderujesz ;]
Mortom Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Zartor popraw mnie jeśli sie mylę ale czy render nie był popełniony scanlinem?? :> jesli tak to sugeruje mentala lub vray'a. A bardziej do tej sceny Vray'a niż mentala :> ale de gustibus non est disputandum :) P.S. Nie wiem jak reszcie ale mi sie wydaje że przyciski telefonu są nie bo za bardzo wystające od obudowy.
Oleksiak Napisano 17 Sierpień 2007 Autor Napisano 17 Sierpień 2007 Nerwer - Dzięki, renderuje w Mentalu bo puki co jego chce się nauczyć. Mortom - tak jak wyżej Mental z samym Skylight'em. Tak przyciski i kilka błędów na obudowie jeszcze poprawie bo mi się już nie chciało tykać modelowania, monotonne się stało.
Tomala Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Modelik bardzo fajny a pod tą szybką osłaniającą wyświetlacz też wymodelowałeś(bo jak tak to szybkę mogłeś dać przeźroczystą na renderach) czy dasz na to texturę?
Oleksiak Napisano 17 Sierpień 2007 Autor Napisano 17 Sierpień 2007 YY aa ee ;] nie ale to raczej jest pikuś, wiesz box z kilkoma chamferami :P a co do tekstury to siatka w miarę "normalna" więc albo ID dla jednych i drugich poligonów ale jakaś tekstura i do tego mapa przeźroczystości - jakoś tak. A co do textury to właśnie pisze bo ją mozna w miarę łatwo zrobić ale co z materiałami tego shitu do obudowy itp ? Hy - LP (help;])
RK Napisano 17 Sierpień 2007 Napisano 17 Sierpień 2007 Model jest ok- jeśli miałbym kaprysić to temat trochę nudny ale z drugiej strony jest niemało agencji które kupują takie modele. Wygląda bardzo czysto i ładnie.
Oleksiak Napisano 17 Sierpień 2007 Autor Napisano 17 Sierpień 2007 Aż mi się miło zrobiło :P Ale jest kilka błędów tylko że wyglądają jakby tak miało być - może z 3 :D Rk - dzięki za koment z Twojej strony bo ten jeździec co modelujesz w nowy sofcie ładnie wychodzi (tylko ten śliniaczek ;]) i z tego co widać znasz się na rzeczy. Koma robiłem bardziej for fun - mój, pod ręką i tyle a najbardziej chodzi mi o nadanie mu kolorów. To mój 2 tak "poważny" model więc dlatego modeluje coś na co można patrzeć z bliska, później będę starał się robić coś bardziej złożonego itp . itd. Prosiłbym osoby, które znają się na renderingu i potrafią wskazać mi drogę do nauczenia się ten sztuki aby pisały. Bardzo chętnie wysłucham.
Oleksiak Napisano 19 Sierpień 2007 Autor Napisano 19 Sierpień 2007 ehhhh jakieś 5 godzin się męczyłem żeby zrozumieć o co kaman i tak nie kapuje :P Najpierw był materiał standard ale jakoś mi nie pasował to dałem reytrace i tak to wygląda ale jakoś nie potrafię sobie poradzić z refleksami bo mapa hdri się jakoś nie spisuje muszę coś dobrego znaleźć puki co wokół koma jest sporo żarzących się na biało boxów. Oto dwa próbne rendery ale jakoś wyglądają... Może jednak ktoś byłby tak dobry i poradził co mam zrobić aby te rendery były bardziej realistyczne bo ja już nie mam sił, jutro dodam napisy itp to może jakoś to będzie wyglądać.
ReflectVision Napisano 19 Sierpień 2007 Napisano 19 Sierpień 2007 co ty wyprzedaz ? :) "ehhhh jakieś 5 godzin się męczyłem żeby zrozumieć o co kaman i tak nie kapuje :P" to jeszcze z jakies 1000 razy tyle :D nie jest zle, modelik ładny, nawet bardzo
Oleksiak Napisano 19 Sierpień 2007 Autor Napisano 19 Sierpień 2007 hehehe frajerzy - wykupili wszystkie, został jeszcze jeden zepsuty :P Dzięki, ale wizja tej męczarni mnie dobija :P Ostatni up z renderowania na dziś poprawie jeszcze jasność wyświetlacza i z tej części koma jestem zadowolony. Może ma ktoś jakieś porady co do dalszej części renderowania i materiałów ?
Oleksiak Napisano 19 Sierpień 2007 Autor Napisano 19 Sierpień 2007 Właśnie nie wiedziałem jak to jest z prawami autorskimi :] ale poczytam sobie wątek bo był tu gdzieś o prawach to najwyżej zmienię na "Orange" :P raczej mały problem. Dalej zachęcam do komentowania i małej pomocy bo strasznie mi się przyda. PS. A właśnie jeszcze jedno pytanko bo mnie to ciekawi: o co kaman z mapą fallow jak można tam sobie zaznaczyć opcje jak ma się ona rozchodzić to co to jest za opcja: fresnel na jakiej zasadzie ona działa ? jak można to 2 ostatnie opcja też bym prosił o wytłumaczenie i jak można to zastosowanie :D
Jim mee Napisano 20 Sierpień 2007 Napisano 20 Sierpień 2007 pisałeś, że nie radzisz sobie z HDRI. Przychodzi mi do głowy że robisz tak: wsadzasz w envir. hdri mapę , tak po prostu , i wychodzi dziko. Mając Envir panel otwarty i tabelke do edycji materiałów , przeciągnij psaek na którym masz mape HDRI na którąś z kulek w edytorze materiałów , i tam przestaw ze screen na spherical , albo ależy jaką masz mapke hdri. Może wyjdą milsze rzeczy niż jakaś zdeformowana szachownica w refleksach.
Oleksiak Napisano 20 Sierpień 2007 Autor Napisano 20 Sierpień 2007 Nie nie nie :D Aż takim amatorem nie jestem :P Poprostu odbicia na wyświetlaczu powinny być prawie idealne ale lekko jakby hm.. przyciemnione i nie chce to wyjść materiał wyświetlacza (szybki osłaniającej) to raytrace z lekkim (coś między czarnym a szarym) reflekt'em, kurde no nie wiem jak uzyskać zadowalający efekt :/
Oleksiak Napisano 20 Sierpień 2007 Autor Napisano 20 Sierpień 2007 Teraz to nalegam aby ktoś pomógł (proszę) ;] Postanowiłem zrobić tak: Najpierw przygotować odpowiednie studio do tego modelu, a później bawić się materiałami bo wcześniej to zmieniałem non stop jakąś rzecz co nie jest zbyt dobre. Już wiem co jest "nie tak" z tą mapą HDRI jak sobie zrobiłem render na samą mapę to jest ona strasznie rozmazana i to nie wina blura tak jakby biedna rozdziałka mapy już nie wydalała, wygląda na to że mapa jest zbyt rozciągnięta - da się to jakoś naprawić, żeby mapa była nałożona (bo przecież jest nałożona na wewnętrzną stronę niewidzialnej sfery :D) na jakby mniejszą sfere ? Gdy w jakiejś mapie pojawiają się jasne miejsca i właśnie to miejsce jest widoczne w odbiciu wyświetlacza to tym samym wyświetlacz jest cały biały/jasny - bo ten niby mały obszar na mapie HDRI to w renderze zajmuje kilka takich komórek. Może ktoś wie jak pomóc ?
Oleksiak Napisano 20 Sierpień 2007 Autor Napisano 20 Sierpień 2007 O żesz kurna :P Oto co wymłodziłem po tych 5 h :D Pokazuje też jak wygląda scena w tym momencie - zwykły plane, sporo cylindrów z białym selfem na 100% kilka sfer z jasno niebieski, czerwonym i żółtym + self + przeźroczystość dzięki temu ci odbicia nie są takie mocne. Później pozmieniam te cylindry róż kształty to refleksy będą jeszcze bardziej zróżnicowane. Napisy jeszcze poprawie gdzieniegdzie bo narazie tylko nadałem materiał i tyle, praktycznie skończyłem materiał dla wyświetlacza obudowy przyciski itp jeszcze będę robił. Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o studiu itp. I obraz z viewport'a: I PS. Scena oświetlona lekko bo 0.3 skylight'em i IES SUN 1900 lx - jeżeli to ważne. Mapy HDRI nie ma. proszę o komenty.
Oleksiak Napisano 21 Sierpień 2007 Autor Napisano 21 Sierpień 2007 Widzę że zainteresowanie wątkiem jest jak cholera, więc kończę prace nad tym modelem bo raczej już nic z niego nie potrafię wyciągnąć. Może poprawie jeszcze refleksy na klapce i jak będzie mi się chciało to dopracuje studio jeżeli można tu mówić o jakimkolwiek studiu :D
Oleksiak Napisano 21 Sierpień 2007 Autor Napisano 21 Sierpień 2007 Dobra ostatni post w tym temacie - no chyba że ktoś się jednak odezwie ;] - Dziwi mnie że w innych wątkach ludność się udziela a w tym milczy hmm... A interesują mnie dalej wasze opinie i co ważne to jakaś pomoc i odpowiedzi do moim poprzednich pytań. Zaraz pojawie się z jakimś nowym projekcikiem, czas nauczyć się tworzyć UVW i może zrozumieć V-ray'a. Pozdrawiam.
chveti Napisano 21 Sierpień 2007 Napisano 21 Sierpień 2007 Telefon lewituje , jest gigantyczny ...kiepsko to wygląda. :] Ładny model , ale render chyba niebardzo...
Oleksiak Napisano 22 Sierpień 2007 Autor Napisano 22 Sierpień 2007 Że lewituje to wiem ale nie sądziłem że to błąd, a że gigantyczny to pewnie wina materiału podłogi. Co byś doradził z tym renderem... ?
Oleksiak Napisano 22 Sierpień 2007 Autor Napisano 22 Sierpień 2007 ehhh jakiś zawias neta i dwa posty - sorki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się