Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Moim następnym modelem jest kom jak w temacie Siemens AX72, model praktycznie skończony może jeszcze gdzieniegdzie go poprawie ale strasznie zależy mi na tym aby posiadał materiał. Proszę o rady jak ma się do tego zabrać- do materiałów koma jak i ogólnie materiałów. Na co mam najbardziej zwracać uwagę itp.

Fon:

siemens3hq4.jpg

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zartor popraw mnie jeśli sie mylę ale czy render nie był popełniony scanlinem?? :> jesli tak to sugeruje mentala lub vray'a. A bardziej do tej sceny Vray'a niż mentala :> ale de gustibus non est disputandum :)

 

P.S.

Nie wiem jak reszcie ale mi sie wydaje że przyciski telefonu są nie bo za bardzo wystające od obudowy.

Napisano

Nerwer - Dzięki, renderuje w Mentalu bo puki co jego chce się nauczyć.

Mortom - tak jak wyżej Mental z samym Skylight'em. Tak przyciski i kilka błędów na obudowie jeszcze poprawie bo mi się już nie chciało tykać modelowania, monotonne się stało.

Napisano

Modelik bardzo fajny a pod tą szybką osłaniającą wyświetlacz też wymodelowałeś(bo jak tak to szybkę mogłeś dać przeźroczystą na renderach) czy dasz na to texturę?

Napisano

YY aa ee ;] nie ale to raczej jest pikuś, wiesz box z kilkoma chamferami :P a co do tekstury to siatka w miarę "normalna" więc albo ID dla jednych i drugich poligonów ale jakaś tekstura i do tego mapa przeźroczystości - jakoś tak. A co do textury to właśnie pisze bo ją mozna w miarę łatwo zrobić ale co z materiałami tego shitu do obudowy itp ? Hy - LP (help;])

Napisano

Model jest ok- jeśli miałbym kaprysić to temat trochę nudny ale z drugiej strony jest niemało agencji które kupują takie modele. Wygląda bardzo czysto i ładnie.

Napisano

Aż mi się miło zrobiło :P Ale jest kilka błędów tylko że wyglądają jakby tak miało być - może z 3 :D

 

Rk - dzięki za koment z Twojej strony bo ten jeździec co modelujesz w nowy sofcie ładnie wychodzi (tylko ten śliniaczek ;]) i z tego co widać znasz się na rzeczy.

 

Koma robiłem bardziej for fun - mój, pod ręką i tyle a najbardziej chodzi mi o nadanie mu kolorów. To mój 2 tak "poważny" model więc dlatego modeluje coś na co można patrzeć z bliska, później będę starał się robić coś bardziej złożonego itp . itd.

 

 

Prosiłbym osoby, które znają się na renderingu i potrafią wskazać mi drogę do nauczenia się ten sztuki aby pisały. Bardzo chętnie wysłucham.

Napisano

ehhhh jakieś 5 godzin się męczyłem żeby zrozumieć o co kaman i tak nie kapuje :P Najpierw był materiał standard ale jakoś mi nie pasował to dałem reytrace i tak to wygląda ale jakoś nie potrafię sobie poradzić z refleksami bo mapa hdri się jakoś nie spisuje muszę coś dobrego znaleźć puki co wokół koma jest sporo żarzących się na biało boxów. Oto dwa próbne rendery ale jakoś wyglądają... Może jednak ktoś byłby tak dobry i poradził co mam zrobić aby te rendery były bardziej realistyczne bo ja już nie mam sił, jutro dodam napisy itp to może jakoś to będzie wyglądać.

siemens4fh6.jpg

siemens5ug0.jpg

Napisano

hehehe frajerzy - wykupili wszystkie, został jeszcze jeden zepsuty :P

Dzięki, ale wizja tej męczarni mnie dobija :P Ostatni up z renderowania na dziś poprawie jeszcze jasność wyświetlacza i z tej części koma jestem zadowolony. Może ma ktoś jakieś porady co do dalszej części renderowania i materiałów ?

 

siemens6lz8.jpg

Napisano

Właśnie nie wiedziałem jak to jest z prawami autorskimi :] ale poczytam sobie wątek bo był tu gdzieś o prawach to najwyżej zmienię na "Orange" :P raczej mały problem. Dalej zachęcam do komentowania i małej pomocy bo strasznie mi się przyda.

 

 

PS. A właśnie jeszcze jedno pytanko bo mnie to ciekawi: o co kaman z mapą fallow jak można tam sobie zaznaczyć opcje jak ma się ona rozchodzić to co to jest za opcja: fresnel na jakiej zasadzie ona działa ? jak można to 2 ostatnie opcja też bym prosił o wytłumaczenie i jak można to zastosowanie :D

Napisano

pisałeś, że nie radzisz sobie z HDRI. Przychodzi mi do głowy że robisz tak: wsadzasz w envir. hdri mapę , tak po prostu , i wychodzi dziko. Mając Envir panel otwarty i tabelke do edycji materiałów , przeciągnij psaek na którym masz mape HDRI na którąś z kulek w edytorze materiałów , i tam przestaw ze screen na spherical , albo ależy jaką masz mapke hdri. Może wyjdą milsze rzeczy niż jakaś zdeformowana szachownica w refleksach.

Napisano

Nie nie nie :D Aż takim amatorem nie jestem :P Poprostu odbicia na wyświetlaczu powinny być prawie idealne ale lekko jakby hm.. przyciemnione i nie chce to wyjść materiał wyświetlacza (szybki osłaniającej) to raytrace z lekkim (coś między czarnym a szarym) reflekt'em, kurde no nie wiem jak uzyskać zadowalający efekt :/

Napisano

Teraz to nalegam aby ktoś pomógł (proszę) ;] Postanowiłem zrobić tak: Najpierw przygotować odpowiednie studio do tego modelu, a później bawić się materiałami bo wcześniej to zmieniałem non stop jakąś rzecz co nie jest zbyt dobre. Już wiem co jest "nie tak" z tą mapą HDRI jak sobie zrobiłem render na samą mapę to jest ona strasznie rozmazana i to nie wina blura tak jakby biedna rozdziałka mapy już nie wydalała, wygląda na to że mapa jest zbyt rozciągnięta - da się to jakoś naprawić, żeby mapa była nałożona (bo przecież jest nałożona na wewnętrzną stronę niewidzialnej sfery :D) na jakby mniejszą sfere ? Gdy w jakiejś mapie pojawiają się jasne miejsca i właśnie to miejsce jest widoczne w odbiciu wyświetlacza to tym samym wyświetlacz jest cały biały/jasny - bo ten niby mały obszar na mapie HDRI to w renderze zajmuje

kilka takich komórek. Może ktoś wie jak pomóc ?

Napisano

O żesz kurna :P Oto co wymłodziłem po tych 5 h :D Pokazuje też jak wygląda scena w tym momencie - zwykły plane, sporo cylindrów z białym selfem na 100% kilka sfer z jasno niebieski, czerwonym i żółtym + self + przeźroczystość dzięki temu ci odbicia nie są takie mocne. Później pozmieniam te cylindry róż kształty to refleksy będą jeszcze bardziej zróżnicowane. Napisy jeszcze poprawie gdzieniegdzie bo narazie tylko nadałem materiał i tyle, praktycznie skończyłem materiał dla wyświetlacza obudowy przyciski itp jeszcze będę robił. Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o studiu itp.

siemens7li0.jpg

 

siemens10fz5.jpg

 

siemens8px7.jpg

 

I obraz z viewport'a:

viewportty1.th.jpg

 

I PS. Scena oświetlona lekko bo 0.3 skylight'em i IES SUN 1900 lx - jeżeli to ważne. Mapy HDRI nie ma. proszę o komenty.

Napisano

Widzę że zainteresowanie wątkiem jest jak cholera, więc kończę prace nad tym modelem bo raczej już nic z niego nie potrafię wyciągnąć. Może poprawie jeszcze refleksy na klapce i jak będzie mi się chciało to dopracuje studio jeżeli można tu mówić o jakimkolwiek studiu :D

 

 

siemensbeta3tz9.jpg

 

siemensbetapa3.jpg

 

siemensbeta2lf7.jpg

Napisano

Dobra ostatni post w tym temacie - no chyba że ktoś się jednak odezwie ;] - Dziwi mnie że w innych wątkach ludność się udziela a w tym milczy hmm... A interesują mnie dalej wasze opinie i co ważne to jakaś pomoc i odpowiedzi do moim poprzednich pytań. Zaraz pojawie się z jakimś nowym projekcikiem, czas nauczyć się tworzyć UVW i może zrozumieć V-ray'a.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności