Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej

Nie wiedziałem gdzie zadać to pytanie więc zadaje je tutaj.

Często widzę na forum rendery testowe lub już nawet finalne wersje które są mocno(średnio) zaszumione ale mają poprawne oświetlenie tj. nie ma plam,artefaktów itd. Jedyną wadą renderu jest ten właśnie szum.

Możecie zdradzić jakich ustawień używacie dla takiego właśnie efektu?? Przypuszczam że taki render liczy się znacznie szybciej.

A może szum to w niektórych przypadkach efekt dodany w PS?

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czesc

nieraz szum(noise) dodaje sie w photoshopie a nieraz poprostu renderenuje sie w tym przypadku silikami gi jakim jest qmc, na niskich ustawieniach subdvs, np 8 :) Wtedy nie powinno byc plam/ grzybow i latajacych obiektow.

 

jak zle gadam to poprawiac ! :]

Napisano

Mnie się szum osobiście podoba ale nie wiem czemu sam rzadko z niego korzystam;) Jeśli już to w Photoshopie chyba najlepiej dodac bo masz pełną kontrolę jego intensywności.

Napisano
  • Autor

W PS nie ma problemu żeby coś dodać. Chodziło mi o przyśpieszenie czasu renderu kosztem występowania szumu.

Napisano

jak renderenujesz z qmc to nie bedziesz mial zadnych plam no moze jak sie postarasz, przewaznie masz ziarno na nickich ustawieniach a plam ni ma :p

Napisano

to w takim razie wypowiedź JunioR'a 4 posty wyżej ma tu zastosowanie :)

 

edit:

i hcpiter3d też dobrze prawi ;)

Napisano
  • Autor

Ok przetestuje. A w jakim zestawieniu ?? QMC i QMC?? Chodzi mi o primary i secondary engine.

Napisano
primary QMC + secondary Light Cache

 

dokladnie tak, wlasnie, czyli szybko i nawet podglad przy liczenia LC masz ;p

pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności