Skocz do zawartości

unloading geometry !???


klikus1984

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Invictus_Traxx

Witam, problem z "unloading geometry" podczas renderingu znika jesli w ustawieniach vray'a w zakladce "system" w opcji "Dynamic memory limit" zwiekszysz liczbe dostepnych MB - w moim przypadku, mam 4Giga ramu, zwiekszenie dost.pamieci do 2200MB zalatwilo problem (scena byla dosc skomplikowana a czas rendera trwal wieki z powodu "unloading geometry")

Pozdrawiam i mam nadzieje ze info sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie pomogło zwiększenie Dynamic Memory to spróbuj zmienić linijkę niżej "Default geometry" z Auto na Dynamic. Z tego co zauważyłem to "Dynamic memory limit" można zwiększyć ponad fizyczną ilość pamięci, wtedy zamiast do RAM'u ładuje na dysk systemowy (nie zalecam takich rzeczy jeśli macie dysk SSD) więc sprobuj jeszcze mocniej zwiększyć tą ilość. Efekt uboczny jest taki że rendering trochę zwalnia i opróżnianie pamięci po renderingu trochę może trwać, ale w moim przypadku rozwiązało problem i Unloading geometry i czasami zawieszania się na Building light cache.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, spróbuje tak. Mam już zmienione na Dynamic, limit mam 7000Mb a pamięci 8GB. Spróbuje więcej. Ale jak dokupie ramu to problem zniknie, nie będe musiał kombinowac? Czy jakaś inna przyczyna może być?.

 

Bo geometrii mam sporo, robię domek w lesie. Ale zmieniłem drzewa, trawe itp na vray mesh i rozsiałem forest packiem lite, ale i tak mam problem z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja miałem podobnie skomplikowaną scenę, pociąg jadący po torach z drzewami, trawą i kwiatkami wokół. Do renderingu tego musiałem ustawić Dynamic memory na 20 000Mb a fizycznie mam 12Gb :P

Dokupienie ramu nic nie da jeśli nie zwiększysz powyższej wartości, to znaczy że jeśli teraz masz 8Gb a ustawiłbyś Dynamic memory na 2Gb to zachowuje się tak jakby dochodził do limitu 2GB i potem próbował zwolnić pamięć, czyli "Unloading geometry" (powinni jeszcze dodać "from memory") bo limitu 2Gb nie chce przekroczyć, przynajmniej tak to zaobserwowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ dyski SSD gorzej znoszą zapisywanie tych samych obszarów (częste nadpisywanie sektorów) przez co mogą szybciej się zużywać niż zwykłe dyski HDD, a w przypadku kiedy kawałek dysku SSD jest używana jako RAM to tych cykli zapisów jest bardzo dużo. Nie wiem czy ten problem nadal występuje, może udało się już go rozwiązać, ale gdy SSD dopiero wychodziły to przez takie akcje ich żywotność drastycznie spadała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak nikt nie będzie korzystał z dysków ssd aktualnej generacji dłużej niż 3-4 lata, wiec śmaiło można je zarzynać moim zdaniem:)

 

W temacie - nie zalecam ustawiać limitu dynamic memory na więcej niż ma się wolnego ramu, bo nawet najszybszy dysk będzie duuuuzo wolniejszy od ramu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda co mówi deshu, przez ociężałość dysku rendering może zwolnić w odczuwalny sposób, a i system nie będzie z tego zadowolony. No ale jak nie ma wyboru no to lepiej przekroczyć pamięć fizyczną kosztem czasu niż nie móc wyrenderować sceny przez jakieś durne Unloading geometry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności