Skocz do zawartości

unloading geometry !???


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam problem, niedawno wymienialem komputer ze starego athlona z 1Gb ramu na Core2 Quad q6600 2Gb ramu, gdy renderuje w vray robi mi sie ciagle unloading geometry.... wczeniej sie nie robilo i zupelnie nie qumam czemu tak sie dzieje.

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

witam

 

podpinam sie takze do pytania. mam podobnie np. renderujac drzewo jako jedyny obiekt w scenie - strasznie dlugo mu to zajmuje i nie mozna przerwac renderingu chyba ze alt+ctrl+del :). [intel 6400]

pozdr.

Napisano

hmm u mnie przy dużych scenach tez jest co jakiś czas unloading geometry, widocznie unloadinguje już niepotrzebne geometry żeby zaloadingować potrzebne :p

Napisano

ja to mialem jak MaGulec renderowal u mnie swoja scene gdzie mial pelno displace (ale nie na vRay displace, tylko maxowe) - wywalilismy displace i szlo normalnie i szybko.

Napisano

no wlasnie calym paradoksem tego zdarzenia bylo to ze na starym athlonie xp 2500+ wszystko szlo normalnie :) a poz wiekszeniu pamieci i mocy procesora ( 4 rdzenie po 2,4 Ghz ) jakies unloadingi mi sie zaczely robic :D

 

ale dzieki za pomoc

 

pozdro

Gość Invictus_Traxx
Napisano

Witam, problem z "unloading geometry" podczas renderingu znika jesli w ustawieniach vray'a w zakladce "system" w opcji "Dynamic memory limit" zwiekszysz liczbe dostepnych MB - w moim przypadku, mam 4Giga ramu, zwiekszenie dost.pamieci do 2200MB zalatwilo problem (scena byla dosc skomplikowana a czas rendera trwal wieki z powodu "unloading geometry")

Pozdrawiam i mam nadzieje ze info sie przyda.

Napisano

Odświeżam wątek, ponieważ przy ostatniej scenie tez mam z tym problem. Czy jeżeli dokupię sobie ramu to problem zniknie, czy jeszcze coś ma na to wpływ?

 

Pzdr

Napisano

Jeśli nie pomogło zwiększenie Dynamic Memory to spróbuj zmienić linijkę niżej "Default geometry" z Auto na Dynamic. Z tego co zauważyłem to "Dynamic memory limit" można zwiększyć ponad fizyczną ilość pamięci, wtedy zamiast do RAM'u ładuje na dysk systemowy (nie zalecam takich rzeczy jeśli macie dysk SSD) więc sprobuj jeszcze mocniej zwiększyć tą ilość. Efekt uboczny jest taki że rendering trochę zwalnia i opróżnianie pamięci po renderingu trochę może trwać, ale w moim przypadku rozwiązało problem i Unloading geometry i czasami zawieszania się na Building light cache.

 

Pozdrawiam

Napisano

Dzięki, spróbuje tak. Mam już zmienione na Dynamic, limit mam 7000Mb a pamięci 8GB. Spróbuje więcej. Ale jak dokupie ramu to problem zniknie, nie będe musiał kombinowac? Czy jakaś inna przyczyna może być?.

 

Bo geometrii mam sporo, robię domek w lesie. Ale zmieniłem drzewa, trawe itp na vray mesh i rozsiałem forest packiem lite, ale i tak mam problem z tym.

Napisano

To ja miałem podobnie skomplikowaną scenę, pociąg jadący po torach z drzewami, trawą i kwiatkami wokół. Do renderingu tego musiałem ustawić Dynamic memory na 20 000Mb a fizycznie mam 12Gb :P

Dokupienie ramu nic nie da jeśli nie zwiększysz powyższej wartości, to znaczy że jeśli teraz masz 8Gb a ustawiłbyś Dynamic memory na 2Gb to zachowuje się tak jakby dochodził do limitu 2GB i potem próbował zwolnić pamięć, czyli "Unloading geometry" (powinni jeszcze dodać "from memory") bo limitu 2Gb nie chce przekroczyć, przynajmniej tak to zaobserwowałem.

Napisano

Dzięki wielkie, render już sie kończy po zwiększeniu tej wartości do 10 000Mb. NIe wiedziałem, że mogę przekraczac ten limit ramu co mam. Czemu na SSD nie zalecasz tego?

Napisano

Ponieważ dyski SSD gorzej znoszą zapisywanie tych samych obszarów (częste nadpisywanie sektorów) przez co mogą szybciej się zużywać niż zwykłe dyski HDD, a w przypadku kiedy kawałek dysku SSD jest używana jako RAM to tych cykli zapisów jest bardzo dużo. Nie wiem czy ten problem nadal występuje, może udało się już go rozwiązać, ale gdy SSD dopiero wychodziły to przez takie akcje ich żywotność drastycznie spadała :)

Napisano

Tak czy owak nikt nie będzie korzystał z dysków ssd aktualnej generacji dłużej niż 3-4 lata, wiec śmaiło można je zarzynać moim zdaniem:)

 

W temacie - nie zalecam ustawiać limitu dynamic memory na więcej niż ma się wolnego ramu, bo nawet najszybszy dysk będzie duuuuzo wolniejszy od ramu.

Napisano

To prawda co mówi deshu, przez ociężałość dysku rendering może zwolnić w odczuwalny sposób, a i system nie będzie z tego zadowolony. No ale jak nie ma wyboru no to lepiej przekroczyć pamięć fizyczną kosztem czasu niż nie móc wyrenderować sceny przez jakieś durne Unloading geometry :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności