Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie w jaki sposób przepalacie normalki na krawędziach, końcach obiektu.

v01.jpg

 

Tu szybki przykład, bialy obiekt to low, fiolet high. (jak widać ;)

Problem polega na tym jak zgrać krawędzie. No, bo jak teraz przepalę, to część ray'ów nie trafi w nic, więc będzie pusto. Gdyby było na odwrót, że high wykracza poza low, to straciłbym w kilku miejscach ten rowek.

Więc może macie jakieś techniki radzenia sobie z krawędziami.

Przyszło mi do głowy, żeby dodać do low vertexów na krawędziach, dopasować do higha, na uVce zakombinować tak, że nowe vertexy byłyby w jednej linii ze starymi. Wtedy przepalić i usunąć te vertexy.

Albo też odwrotnie, higha tak podpasowywać, żeby za lowem się zgadzał, czyli zrobić te krawędzie kanciaste.

Tyle, że wtedy będą zniekształcenia na teksturze.

Czekam na pomysły.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czemu połowa forumowiczów jest z Wrocławia? :>

Napisano

droga okrężna, ale możesz na teksturze zamalować przepalone brzegi na niebiesko, tak żeby w tych miejscach nie było wcale normali.

jak to prościej rozwiązać nie wiem.

 

1ns to jest topic z konktetnym pytaniem i problemem, a nie z rozważaniami na temat miejsca zamieszkania.

Napisano

Ano, nic na to nie poradzisz - najlepiej zagęścić w tym miejscu siatkę low poly... Albo ewentualnie edytować później normalkę w photoshopie jak napisała Ania.

 

Nie ma tak dobrze że z modelu bardzo low poly normalka robi automatycznie high ;) Model low poly pod normalkę też musi być zbudowany dosyć specyficznie - powinien mieć obłe kształty (ostre krawędzie niedozwolone) i dosyć gęstą siatkę, jednak pozbawioną detalu (detal będzie dodany przez normal, a gęsta siatka ma zapewnić łagodne kąty bryły, przez co model nie wydaje się kanciasty).

Napisano

Dopisze do tego co Ziomuś powiedział - w modelu lowpoly istotna jest sylwetka, detale które nie wpływają na kontur obiektu powinny być zrobione normalmapą (oczywiście nie jest to jedyną słuszną regułą, a bardziej wytyczną. Detal powinien iść w sylwetkę - czyli właśnie w takim przypadku jak Twój teraz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.