Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie w jaki sposób przepalacie normalki na krawędziach, końcach obiektu.

v01.jpg

 

Tu szybki przykład, bialy obiekt to low, fiolet high. (jak widać ;)

Problem polega na tym jak zgrać krawędzie. No, bo jak teraz przepalę, to część ray'ów nie trafi w nic, więc będzie pusto. Gdyby było na odwrót, że high wykracza poza low, to straciłbym w kilku miejscach ten rowek.

Więc może macie jakieś techniki radzenia sobie z krawędziami.

Przyszło mi do głowy, żeby dodać do low vertexów na krawędziach, dopasować do higha, na uVce zakombinować tak, że nowe vertexy byłyby w jednej linii ze starymi. Wtedy przepalić i usunąć te vertexy.

Albo też odwrotnie, higha tak podpasowywać, żeby za lowem się zgadzał, czyli zrobić te krawędzie kanciaste.

Tyle, że wtedy będą zniekształcenia na teksturze.

Czekam na pomysły.

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czemu połowa forumowiczów jest z Wrocławia? :>

Napisano

droga okrężna, ale możesz na teksturze zamalować przepalone brzegi na niebiesko, tak żeby w tych miejscach nie było wcale normali.

jak to prościej rozwiązać nie wiem.

 

1ns to jest topic z konktetnym pytaniem i problemem, a nie z rozważaniami na temat miejsca zamieszkania.

Napisano

Ano, nic na to nie poradzisz - najlepiej zagęścić w tym miejscu siatkę low poly... Albo ewentualnie edytować później normalkę w photoshopie jak napisała Ania.

 

Nie ma tak dobrze że z modelu bardzo low poly normalka robi automatycznie high ;) Model low poly pod normalkę też musi być zbudowany dosyć specyficznie - powinien mieć obłe kształty (ostre krawędzie niedozwolone) i dosyć gęstą siatkę, jednak pozbawioną detalu (detal będzie dodany przez normal, a gęsta siatka ma zapewnić łagodne kąty bryły, przez co model nie wydaje się kanciasty).

Napisano

Dopisze do tego co Ziomuś powiedział - w modelu lowpoly istotna jest sylwetka, detale które nie wpływają na kontur obiektu powinny być zrobione normalmapą (oczywiście nie jest to jedyną słuszną regułą, a bardziej wytyczną. Detal powinien iść w sylwetkę - czyli właśnie w takim przypadku jak Twój teraz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności