Skocz do zawartości

Pytanie :Geberacja mapy


Vorthron

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ,witam wszystkich!

 

Chciałem was zapytać w jaki sposób wy wygenerowalibyscie mapke, teren do wyscigów wodnych ślizgaczy, prubowałem to zrobić ale ciągle mam jakieś problemy ,używałem takiego softu jak earth sculptor tam wygenerowałem całą mapke w całości ale textura na rozdzielczości 2048x2048 okazała sie bardzo rozmyta... z kolei texturowanie całej mapy oddzielnymi texturami jest cholernie trudne,czasochłonne a wiadomo trzeba zrobić tak żeby textury sie ładnie zlewały ,jak farba na farbe,żeby nie było widać składań, były wyrażne, możecie jakoś pomóc , jak wy byście to zrobili?

 

Pozdrawiam ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

uzywaj np textury trawy, piasku i skal oddzielnie (tilowanych)

A do nakladania ich na siebie uzywaj masek w niskiej rozdzielczosci.

Albo vertex kolorow.

Ewentualni mozesz posluzyc sie druga rekstura detalu (tilowana bitmapa nakladana na teksture calego terenu.

A od fotoszopa tym przypadku i tak nie uciekniesz:)

G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej ,witam wszystkich!

 

z kolei texturowanie całej mapy oddzielnymi texturami jest cholernie trudne,czasochłonne a wiadomo trzeba zrobić tak żeby textury sie ładnie zlewały ,jak farba na farbe,żeby nie było widać składań, były wyrażne, możecie jakoś pomóc , jak wy byście to zrobili?

 

Pozdrawiam ! :)

 

 

wpis szobie w gogle "tilowanie tekstur w Photoshopie" nawet chyba gdzies w tym dziale byl taki tutek!

 

ale niestety, nikt nie powiedzial ze bedzie latwo i przyjemnie, i ze bedzie to 3 minuty roboty!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak gutek mówi. oddzielne tilowalne tekstury na konkretne miejsca. które przy zapetlaniu (tile) zachowają ostrość. możesz(a nawet powinieneś) siatke terenu podzielic tak by pasowała do materiałów które mają być użyte w danym miejscu. i jak już masz taką ładną ręcznie przygotowaną siatkę przydzielasz jej materiały. na np. trasę wyścigu piasek czy inną wode a na pobocze trawe. jak chcesz ładnie to możesz zrobić sobie kawałek podzielonego terenu na teksture przejściową miedzy trawą a piaskiem. To rozwiązanie "łopatologiczne" które w Game arcie zadziała niemalże zawsze. Rozwiazanie drugie to wbudowane narzedzie do rzeźbienia terenu w silniku. niektóre engine'y gier mają wbudowane narzędzia do "malowania" terenunp edytory Chrome, Farcry, Oblivion, nawet leciwy UT2004 miał.zas temu widziałem edytor terenu do ogra(darmowy engine graficzny) w którym można było "malować" teren. czyli albo narzedzie, albo modelowanie reczne i nakładanie powtarzalnych tekstur.

Miłej pracy. jakbyś czegoś nie zrozumiał to pytaj. z zasady odpisuje chaotycznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vertex painting wypada w tej kwestii najlepiej. masz jedna teksturke terenu ktora sie tie'uje, a cały teren ma jakby maskę, na której wybierasz jaki ma być odcien ten teksturki, albo nawet można na tą pierwszą teksturkę nałożyć drugą np. innej trawki, ciemniejszej... lekko 'droższe', ale efektowne. Przy większych terenach wyraźnie widać różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywam specjalnego shadera, ktory np. na vert. alfie 100% daje jedna tex, a na vert. alfie 0% druga texture; vert alfa 50% to tex zblendowane pol na pol.

1 textura jest na kanale uvmapy1, a druga na kanale 2.

Vert alfe maluje w 3dmaxie.

Wiec potzrebujesz takiego shadera coby to wyswietlil.

Ale ale, czy wy w ogole robicie gre 3d?

I czy o to konkretnie nie byloby lepiej spytac sie na gamedev.pl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym skorzystał z detail mapy - ładujesz jedną, dużą powtarzalną teksturę na całość, robisz maskę nakładania i teksturkę detalu/trasy - efekt będzie chyba najlepszy. Poza tym to, co już napisano wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności