_Arti_ Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 http://pl.youtube.com/watch?v=kGzgF-DafWg Na tym filmiku widzę poruszanie się postaci, ale w takim "wolnym" stylu. Postać nie jest sztywna jak to jest ze zwykłym bipedem, tylko wszystkie części ciała, które mają się poruszać - poruszają się. Czy to jest jakiś inny szkielet oraz czy na bipedzie można dawać takie ruchy ( wiem, że można takie "stopki" dawać, ale nigdy nie patrzyłem co się działo z bipedem, gdyż nawet nie wiedziałem jak zrobić, by ten biped się ruszał po wyznaczonym szklaku, ale mam tutki i muszę tylko postać wymodelować :) ) A i też dalej obejrzałem... Jak zrobić takie kości twarzy?? Właśnie ostatni tydzień się nad tym głowię tzn. nie że robię, tylko refleksjonuję :F
Levus Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 To co widzisz to nie biped tylko własny rig na bonesach z wykorzystaniem maxscriptu, lub wogóle cały plugin napisany pod maxa. To postać ze "Sztuki Spadania" i panowie z PI napisali go sobie sami jak można się domyślać. To że postać jest taka "gibka" to nie jest kwestia szkieletu, tylko sposobu jego manipulacji, te wszytskie suwaczki, kontrolerki, wszystko jest zrobione pod odpowiednie potrzeby. Do bipeda też można popodłączać takie cuda wianki i też będzie miał takie kocie ruchy:p Więc nie spedzaj czasu na bezsensownych spekulacjach, tylko zacznij zgłębiać zagadnienie "bones in max" lub "character rigging". I do tego język scryptowy jako plus:) Tak na marginesie, te "stópki" na filmiku to nie jest dokładnie to samo co footsteps w character studio czyli stópki do bipeda. One służą do poruszania stopami, to kontrolery. Natomiast w character studio biped chodzi po śladach czyli właśnie footstepach. Nie miałem zamiaru Cię przestraszyć ale tak to wygląda. A tak naprawdę nie jest to takie straszne:p
_Arti_ Napisano 16 Październik 2007 Autor Napisano 16 Październik 2007 Mamusiiuuu! Ja się boje!! xD Ale na serio, to mam dziwną odrazę do skryptów :F No poszukam czegoś tram jutro, bo narazie idę spać, jutro sprawdzian z majcy . . . . . . . . . . . . .... ( kto zrozumie te kropki to mistrz ;] )
Tomala Napisano 16 Październik 2007 Napisano 16 Październik 2007 Możesz naprawdę super zriggować postać bez żadnych scriptów ale do tego trzeba nie tylko wiedzy o kościach i IK ale i sposobu. Kiedyś miałem okazję oglądać video tutorial z lynda.com o riggowaniu w maxie i koleś super triki tam pokazywał chociaż dziś mało z tego pamiętam. Jest jeszcze seria tutków z cg academy i tam masz już naprawdę zaawansowane sposoby riggowania w maxie pokazane.
_Arti_ Napisano 17 Październik 2007 Autor Napisano 17 Październik 2007 W modelingu jak nic przewarza zasada " Im dalej w las tym więcej drzew.. " ;] No, nie pozostaje mi nic innego jak się uczyć, ale i tak mam już problemy pogodzić naukę z hobby/pasją . . .
belzebub Napisano 17 Październik 2007 Napisano 17 Październik 2007 bardzo prostym rozwiazaniem jest cat. jest to prawie kompletny system, w ktorym mozna swobodnie rozciagac i skalowac kosci. oszczedza mase czasu w pracy nad rigiem, poza tym z moich doswiadczen wynika ze jest szybszy niz oskryptowany szkielet, szczegolnie jesli w szkelecie uzywamy duzo constrainow. no i to wszystko laczy z prostota bipeda, mozna wczytywac kilka formatow ruchu, zapisywac klipy i pozy, ma wygodna obsluge warstw. w firmie alienfx ( http://alienfx.com.pl ) przy pracy nad kolejnymi reklamami wyprobowalismy kilka systemow, od bipeda z cs, przez tworzone wlasnorecznie rigi, motion buildera, wreszcie stanelo na cat. polecam.
redkmaster Napisano 18 Październik 2007 Napisano 18 Październik 2007 tylko jak tego CAT'a obslugiwac? ;D jest jakis tutorial w necie opisujący jego funkcje i zastosowanie? @Edit lol ;D wszystko jest TUTAJ :)
Levus Napisano 18 Październik 2007 Napisano 18 Październik 2007 W modelingu jak nic przewarza zasada " Im dalej w las tym więcej drzew.. " ;] No, nie pozostaje mi nic innego jak się uczyć, ale i tak mam już problemy pogodzić naukę z hobby/pasją . . . Śmiesznie będzie jak będziesz musiał pogodzić robotę z hobby.
polon Napisano 25 Październik 2007 Napisano 25 Październik 2007 ja terz wlasnie badam sprawe o tajemniczej nazwie "rig", i mowie ci, Autodesk motion builder, a na 3dbuzz.com masz darmulcowe tutoriale jak fajosko i prosto zanimowac postac, aczkolwiek wlasnie w tym momencie instaluje Softimage CAT, dobrze ze kolega wczesniej dal lika do tutoriali :), nie weim co z tego wyjdzie, a w maxie rig to zeczywiscie w CGAcademmy Rigging VOL1,2,3 & 4 a to MB wg mnie
Rekomendowane odpowiedzi