Skocz do zawartości

Skalista ściana


Dragon Heart

Rekomendowane odpowiedzi

Więc zabieram sie za wymodelowanie jaskinie i chciałbyma by jej ściany nie wyglądały gładko i przyjemnie tylko były poszarpane z ostrymi kantami. Jak uzyskać taki efekt wymodelować ręcznie, albo jest jakiś modyfikator który mi to ułatwi czy tez najlepiej zrobić to texturką.

 

CHodzi mi o uzyskanie takiego efektu:

vector_m.jpg

jaskinia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wymodelowałabym większe kawałki ręcznie, bo zanim namalujesz taką displacement mapę ręcznie to zdążysz to dziesięć razy wymodelować.

A mniejsze kawałki można displacem albo tylko teksturą.

Ewentualnie znaleźć sobie w rozsądnej rozdzielczości teksturę pokazującą kawałek takiej ściany, podłożyć pod model niczym blueprint i modelować dokładnie według tego, wtedy potem możesz tą samą teksturę nałożyć planarnym mappingiem na model i będzie idealnie pasowała.

http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=422 być może tu coś znajdziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dwa dni temu zacząłem właśnie takie skałki robić

 

najpierw zrobiłem kanciastą bryłę do której dodałem w displacement jakąś mapkę noise czy coś takiego (ja dodałem proceduralne 3d stucco maya) męczysz męczysz aż zaczyna wyglądać :)

 

ja muszę jeszcze trochę pomęczyć :D szczególnie tą skałkę bliżej kamerynajdłużej ją modelowałem a najgorzej wygląda ;)

 

2003830973052455824_rs.jpg

 

2000852745525642415_th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności