Dragon Heart Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 Więc zabieram sie za wymodelowanie jaskinie i chciałbyma by jej ściany nie wyglądały gładko i przyjemnie tylko były poszarpane z ostrymi kantami. Jak uzyskać taki efekt wymodelować ręcznie, albo jest jakiś modyfikator który mi to ułatwi czy tez najlepiej zrobić to texturką. CHodzi mi o uzyskanie takiego efektu:
AGmakonts Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 displace powinien wystarczyć, musisz tylko dobrą mape namalować
Tomala Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 W zbrushu ścianę wysculptuj i mapkę displace wypal.
Ania Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 Wymodelowałabym większe kawałki ręcznie, bo zanim namalujesz taką displacement mapę ręcznie to zdążysz to dziesięć razy wymodelować. A mniejsze kawałki można displacem albo tylko teksturą. Ewentualnie znaleźć sobie w rozsądnej rozdzielczości teksturę pokazującą kawałek takiej ściany, podłożyć pod model niczym blueprint i modelować dokładnie według tego, wtedy potem możesz tą samą teksturę nałożyć planarnym mappingiem na model i będzie idealnie pasowała. http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=422 być może tu coś znajdziesz.
Dragon Heart Napisano 21 Październik 2007 Autor Napisano 21 Październik 2007 W zbrushu ścianę wysculptuj i mapkę displace wypal. Sorki ale pracuje naarzie jedynie na maxie 7-9 a Zbrusha nie mam skad wziąć
AGmakonts Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 ale ja nie mówie o zb, możesz nawet proceduralnymi z maxa odpiwiednią mape zrobić, hynol się tym bawił kiedyś
Hynol Napisano 21 Październik 2007 Napisano 21 Październik 2007 Się bawił i poleca metodę :). Noise, cellular i gradient ramp dają radę. Z tym że "podstawke" modelu, takie low poly które trzyma kształt trzeba ręcznie zrobić. Jak nie masz zbrusha to Blender ma bardzo dobrego sculptera.
Dragon Heart Napisano 22 Październik 2007 Autor Napisano 22 Październik 2007 mgłbyś trochę bardziej jaśniej opisać twoją metodę. Z gory dziękuję
Hynol Napisano 23 Październik 2007 Napisano 23 Październik 2007 Opisywałem juz to na forum, dawałem pliki również. Przykro mi stary ale nie ma na to czasu po prostu. Poszukaj a znajdziesz.
Destroyer Napisano 24 Październik 2007 Napisano 24 Październik 2007 ja dwa dni temu zacząłem właśnie takie skałki robić najpierw zrobiłem kanciastą bryłę do której dodałem w displacement jakąś mapkę noise czy coś takiego (ja dodałem proceduralne 3d stucco maya) męczysz męczysz aż zaczyna wyglądać :) ja muszę jeszcze trochę pomęczyć :D szczególnie tą skałkę bliżej kamerynajdłużej ją modelowałem a najgorzej wygląda ;)
Rekomendowane odpowiedzi