Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Więc zabieram sie za wymodelowanie jaskinie i chciałbyma by jej ściany nie wyglądały gładko i przyjemnie tylko były poszarpane z ostrymi kantami. Jak uzyskać taki efekt wymodelować ręcznie, albo jest jakiś modyfikator który mi to ułatwi czy tez najlepiej zrobić to texturką.

 

CHodzi mi o uzyskanie takiego efektu:

vector_m.jpg

jaskinia.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wymodelowałabym większe kawałki ręcznie, bo zanim namalujesz taką displacement mapę ręcznie to zdążysz to dziesięć razy wymodelować.

A mniejsze kawałki można displacem albo tylko teksturą.

Ewentualnie znaleźć sobie w rozsądnej rozdzielczości teksturę pokazującą kawałek takiej ściany, podłożyć pod model niczym blueprint i modelować dokładnie według tego, wtedy potem możesz tą samą teksturę nałożyć planarnym mappingiem na model i będzie idealnie pasowała.

http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=422 być może tu coś znajdziesz.

Napisano

Się bawił i poleca metodę :). Noise, cellular i gradient ramp dają radę. Z tym że "podstawke" modelu, takie low poly które trzyma kształt trzeba ręcznie zrobić. Jak nie masz zbrusha to Blender ma bardzo dobrego sculptera.

Napisano

ja dwa dni temu zacząłem właśnie takie skałki robić

 

najpierw zrobiłem kanciastą bryłę do której dodałem w displacement jakąś mapkę noise czy coś takiego (ja dodałem proceduralne 3d stucco maya) męczysz męczysz aż zaczyna wyglądać :)

 

ja muszę jeszcze trochę pomęczyć :D szczególnie tą skałkę bliżej kamerynajdłużej ją modelowałem a najgorzej wygląda ;)

 

2003830973052455824_rs.jpg

 

2000852745525642415_th.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności