Dragon Heart Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 Więc zabieram sie za wymodelowanie jaskinie i chciałbyma by jej ściany nie wyglądały gładko i przyjemnie tylko były poszarpane z ostrymi kantami. Jak uzyskać taki efekt wymodelować ręcznie, albo jest jakiś modyfikator który mi to ułatwi czy tez najlepiej zrobić to texturką. CHodzi mi o uzyskanie takiego efektu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 displace powinien wystarczyć, musisz tylko dobrą mape namalować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 W zbrushu ścianę wysculptuj i mapkę displace wypal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 Wymodelowałabym większe kawałki ręcznie, bo zanim namalujesz taką displacement mapę ręcznie to zdążysz to dziesięć razy wymodelować. A mniejsze kawałki można displacem albo tylko teksturą. Ewentualnie znaleźć sobie w rozsądnej rozdzielczości teksturę pokazującą kawałek takiej ściany, podłożyć pod model niczym blueprint i modelować dokładnie według tego, wtedy potem możesz tą samą teksturę nałożyć planarnym mappingiem na model i będzie idealnie pasowała. http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=422 być może tu coś znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragon Heart Napisano 21 Październik 2007 Autor Share Napisano 21 Październik 2007 W zbrushu ścianę wysculptuj i mapkę displace wypal. Sorki ale pracuje naarzie jedynie na maxie 7-9 a Zbrusha nie mam skad wziąć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 ale ja nie mówie o zb, możesz nawet proceduralnymi z maxa odpiwiednią mape zrobić, hynol się tym bawił kiedyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 21 Październik 2007 Share Napisano 21 Październik 2007 Się bawił i poleca metodę :). Noise, cellular i gradient ramp dają radę. Z tym że "podstawke" modelu, takie low poly które trzyma kształt trzeba ręcznie zrobić. Jak nie masz zbrusha to Blender ma bardzo dobrego sculptera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragon Heart Napisano 22 Październik 2007 Autor Share Napisano 22 Październik 2007 mgłbyś trochę bardziej jaśniej opisać twoją metodę. Z gory dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 23 Październik 2007 Share Napisano 23 Październik 2007 Opisywałem juz to na forum, dawałem pliki również. Przykro mi stary ale nie ma na to czasu po prostu. Poszukaj a znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Destroyer Napisano 24 Październik 2007 Share Napisano 24 Październik 2007 ja dwa dni temu zacząłem właśnie takie skałki robić najpierw zrobiłem kanciastą bryłę do której dodałem w displacement jakąś mapkę noise czy coś takiego (ja dodałem proceduralne 3d stucco maya) męczysz męczysz aż zaczyna wyglądać :) ja muszę jeszcze trochę pomęczyć :D szczególnie tą skałkę bliżej kamerynajdłużej ją modelowałem a najgorzej wygląda ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi