tweety Napisano 2 Listopad 2007 Napisano 2 Listopad 2007 w jeszcze nie w tym numerze. drugi może iść na wyniki z Bitwy :)
mathix Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Na razie słabo. Zbioru tutów do 3ds maxa nie kupię, nie tylko dlatego, że programu nie używam od jakiegoś czasu, ale również z tego powodu, że jest ich masa na sieci. Szczególnie tych o podstawach. Myślę, że najlepiej byłoby się skupić na wiedzy przenośnej, a nie trzymać się jednego softu. Albo chociaż pomieszać softy ze sobą, ale na poziomie. Po co poruszać tematy, które są w necie omówione po kilkanaście razy i można mieć do nich dostęp za darmo? Mimo wszystko życzę powodzenia.
tweety Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 na razie póki co nie ma autorów którzy mogliby o tym napisać. ciężko znaleźć kogoś piszącego na różnorodne nie tutorialowe tematy. jesli już ktoś mógłby napisać to z racji swojego stanowiska nie ma na to czasu a jeśli ktoś ma czas to z reguły pisze tutki :/
biglebowsky Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Słusznie Mathix mówi, nic w tym magazynie, przynajmniej nr 0 nie ma. Kilka tutków, z dość słabymi przykładami i wszystko. Mam nadzieje że z nr 1 będzie znacznie lepiej bo narazie to duże halo - prenumerata, reklamy i brak efektu. Do GFXa to fjuuu, daleko.
kpulka Napisano 3 Listopad 2007 Napisano 3 Listopad 2007 Jest gdzieś napisana cena? edit: ah... 30zł. :/
Rascal Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 Wszelkie znaki na niebie i ziemi mowia iz... ajajaj! nie bede zapeszal :) ale niestety wydania papierowe wciaz traca na zbyciu biorac pod uwage to co oferuje internet, a jak kazdy wie i widzi oferuje bardzo wiele a ogrom jego zawartosci przytlacza swoimi rozmiarami, jedyny minus to ze polandzkie zasoby sa niczym wobec swiatowych. Co do ceny, niestety wydania papierowe nie sa tanie przygotowanie do druku skladu i sam druk dosc kosztuje a jeszcze ktos musi na tym wydaniu zarobic, tak wiec cena jaka jest taka jest. Zeby w miare zaistniec z takim wydaniem trzeba miec naprawde genialny pomysl na cos co bylo i niezbyt dobrze egzystowalo. Trzeba poczekac na pare numerow i sie okaze czy sie przyjelo na rynku, ostatnio Magazyn 3D nie mial tego szczescia.
mathix Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 Dobra, żeby być nieco bardziej konstruktywnym. Jaki target? Macie do wyboru dwa. Pierwszy to początkujący graficy, najczęściej uczniowie gimnazjów, którzy dobrze angielskiego nie znają, więc np. takiej Mayi uczą się z tutoriali KŚ Ekspert :P. Jeśli celujecie w nich, to wystarczy po prostu przepisywać tutoriale na polski i macie klientów. Target drugi, to nieco bardziej zaawansowani graficy, który na dźwięk słów: wywal to wszystko do 32 bitowego formatu, później zrobisz tone mapping, nie dostają wielkich oczu. Z oczywistych powodów druga grupa pogardzi magazynem dla początkujących, bo czytanie: kliknij tu, kliknij tam, właśnie zrobiłeś swojego pierwszego lofta, w najlepszym wypadku po prostu ich zanudzi. A żeby było trudniej (nie lubimy jak jest za prosto, nieprawdaż?) to ta nazwijmy zaawansowana grupa dzieli się na dwie podgrupy. Artyści i ludzie o bardziej technicznym podejściu. Artyści do wiadomo ludzie za młodu obdarzeni ziarnkiem talentu, które to w ciągu życia wypielęgnowali i teraz potrafią poprawiać źle rozrzucone fotony, brushem w fotoszopie. Są też ludzie o bardziej technicznym podejściu, który najbardziej kręci przestawianie suwaków i pisanie skryptów, tak żeby musieli sami robić jak najmniej. Poza tym, można jeszcze inaczej tych bardziej zaawansowanych podzielić na podgrupy. Są ci, którzy interesują się bardziej animacją, ci którzy stillkami. I tu znowu mamy podział. Efekty, animacja postaci, compositing, matchmoving... , wizki, bardziej artystyczne prace. A pismo dla wszystkich, to oczywiście pismo dla nikogo. Zdrowy rozsądek i ludzka chciwość podpowiada, żeby wybrać tą najbardziej liczną grupę jako target, chociaż na szczęście większość z nich da się pogodzić ze sobą. Niestety nie da się pogodzić początkujących i zaawansowanych, ktoś będzie musiał dostawać więcej, a ktoś mniej. Od razu podpowiem, że jak zaawansowani dostaną mniej to nie ruszą magazynu, bo wiedzą gdzie i jak szukać informacji w necie. W kogo celujecie pismem na dzień dzisiejszy?
JohnZi Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 moim zdaniem powinnwyczyniac w sofcie (softach?) to sami nadrobia braki wlasnie z netu. Oczywisice mowie o tych ambitniejszych, a takich chyba nie brakuje, bo jak ktos juz bedzie kupowal taki magazyn to nie dla zabawy, tylko po to zeby sie rozwijac:)
biglebowsky Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 jest pewne rozwiązanie które sugeruje okładka nr 0 - mejkingofy z reklam, naszych krajowych, gdyby twórcom pisma udało się pozyskiwać materiały niepublikowane w sieci bezpośrednio ze firm postprodukcyjnych to magazyn mógłby mieć wzięcie i u pro i u początkujących. Tutki o tym jak zrobić kieliszek loftem się nie sprawdzą. Dobrze też jest się zainteresować losem i magazynu 3d i gfxa, przeanalizować powody ich padu i nie popełniać ich błędów.
-hpx- Napisano 5 Listopad 2007 Napisano 5 Listopad 2007 Mam nadzieje że to pismo nie będzie kierowane do totalnie początkujących bo takie rzeczy jak stół bez tekstur czy długopis może zrobić każdy nawet średnio dociekliwy posiadacz internetu. Natomiast z 2 strony nie warto też dawać jakichś maksymalnie zakręconych rzeczy bo zniechęci to tylko potencjalnych nałogowców 3d. UMIAR :))
wroniec Napisano 6 Listopad 2007 Napisano 6 Listopad 2007 Jeśli o mnie chodzi to obecne materiały czasopisma nie bardzo mi pasują, tutków (jak już napisano w wielu postach powyżej) to w necie jest pełno, więc jeśli ktoś ma samozapału trochę, to nie musi wywalać 30 zeta, tylko po necie poszperać. Cena nie bardzo pasuje mi do ludzi, którzy dopiero zaczynają przygodę z grafiką, a są to (jak mi się wydaje) młodzi nie posiadający jeszcze własnych środków utrzymania. Ja bardzo chętnie wydałbym i te 30 zeta, ale jeśli znalazłbym tam mejkingofy, wywiady, relacje z imprez. W naszym przypadku i tak dużo za dużo siedzimy przed monitorem, więc chętnie bym poczytał z papieru tego typu teksty. Mocno życzę powodzenia.
3DFX Napisano 9 Listopad 2007 Napisano 9 Listopad 2007 Bardzo fajnie, że jesteście jednomyślni co do artów dotyczących projektów komercyjnych w magazynie. Już teraz możemy Wam zdradzić, że w pierwszym numerze będzie wiele ciekawych artykułów, których nie przeczytacie nigdzie indziej. Jak tworzono reklamę Harnasia – jedną z pierwszych reklam 3D – historię pracy nad reklamówkami opisują graficy z Alien Fx. Oprócz tego Case Study o Second Krakow – pierwszym polskim mieście w wirtualnej grze Second Life i nauka budowania w SL. Przeczytacie również artykuł o Jupiterze autorstwa Macieja Matusika z CityInteractive. Opisuje on wymyślanie światów, czyli tworzenie gier komputerowych za pomocą silnika Jupiter Extend. Ale to nie koniec. W pierwszym numerze znajdzie się także artykuł o najnowszych rozwiązaniach zastosowanych na planie reklamy Carrefour i przeczytacie wywiad ze współtwórcą Madagaskaru, King Konga i Shreka. Poza tutkami dotyczącymi 3DS Maxa będą również tutki dotyczące trzech innych programów
Nemrod Napisano 11 Listopad 2007 Napisano 11 Listopad 2007 - wywiady z ludźmi z branży. - porterety (profiles) studiów w Polsce i nie tylko. - historie powstawania ciekawych filmów. - omówienie festiwali ze świata. - Relacje z imprez (Hanover, Siggraph, Barcelona etc) - testy sprzętu do grafiki. - jedno zagadnienie/temat miesiąca, ...>8 Dodalbym jeszcze podzial na grafike "growa" i "emisyjna" (TV, Film, SFX). Opisy kto i co produkowal w produkcjach gdzie nie zawsze sa tylowki itp (ciekawe technicznie reklamy) Powiem szczerze, ze cos TAKIEGO po polsku, to ja bym kupowal bez mrugniecia okiem. Nie ma co biadolic ze nie ma na to rynku bo jest internet. Giercmani tez siedza glownie przed kompami, gdzie newsy maja z pierwszej reki, jednak gazetek o tej tematyce przybywa i widac ze wiedzie sie im niezle. Nawet tak niszowe jak pisma tylko konsolowe. Proponuje tez poprzegladac zachodnia konkurencje w stylu 3D World, zadbac o jakosc druku - i bedzie dopsz :) Ale pliz bez sprowadzania pisma do poziomu "jak postawic pierwsze kroki w 3D". Taka klientela sie pojawia i znika, natomiast starzy wyjadacze zostaja na dlugo - a chyba dla czasopisma to jest najwazniejsze? ;) Trzymam kciuki. PZdr
Nemrod Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Już teraz możemy Wam zdradzić, że w pierwszym numerze będzie wiele ciekawych artykułów, których nie przeczytacie nigdzie indziej. ...>8 O... brzmi baaardzo zachecajaco. Kiedy numer 1 w sprzedazy? I jakie sieci sklepow? Pzdr
3DFX Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Pierwszy numer 3DFX już zamykamy. Na rynku pojawi się w grudniu, tuż przed świętami. Szukać go trzeba w największych polskich salonach prasowych, przede wszystkim w Empikach, ale nie tylko.
Gość Anka_Adamczyk Napisano 9 Grudzień 2007 Napisano 9 Grudzień 2007 hej, Nr 0. 3DFX to zupełnie co innego niz nr 1., który w najbliższych dniach ujrzy światło dzienne ( nareszcie!:) ) Nr 0. musieliśmy złożyć na szybko, z materiałów, które mieliśmy w tamtym czasie, w celach \"promocyjnych\", a nie bylo tego jeszcze duzo, nie bylo w czym wybierać. Łatwo nie jest i nie bedzie. Zgadzam sie z forumowiczami, ze ta \"pokazówka\" jest mało reprezentacyjna. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Wszystkie uwagi są dla nas cenne. Poza tym Luminace Studio faktycznie dla nas napisali artykuly i są pomysły na kolejne. Bardzo dziękuje;-) 3DFX\'a wydajemy dzięki otwartości na nowe pomysły Wydawnictwa pism branżowych (branza IT). Wydawnictwo ma duże doświadczenie w tworzeniu magazynów dla komputerowców, dlatego wierze, ze uda nam sie przebić z nowym pismem o 3D i utrzymać na rynku. Wiem doskonale, ze internet trochę zabija sprzedaż pism papierowych, ale również wiem, ze usiąść w fotelu z gazeta (czy położyć sie w łóżku), to zupełnie inna jakość niż położyć sie z laptopem. Znam wielu komputerowców, którzy nigdy nie przestana kupować gazet. Zapraszam do współpracy z magazynem3DFX . Liczę na Wasza pomoc. Pozdrawiam, Głównodowodząca pismami graficznymi na rynku PL w Software_Wydawnictwo ;-)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się