wueres Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Mam problem z materiałem do szyby z okna, aby wyglądała ona dosc realistycznie, próbowałem juz z reflect i refract z fallof ale nic zbyt ciekawego nie wychodzi :/ z gory dzieki
naeq Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Mógł byś podać jakieś szczegóły; tzn. w czym renderujesz? chyba Scanline? :) no tam najlepiej się pobawić paroma materiałami nałożonymi na raz :)
Miłosz3ds Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 Spróbuj wykorzystać standardowe mat. dołączone do maxa i je zmodyfikuj na własne potrzeby:) Pozdrawiam
wueres Napisano 12 Listopad 2007 Autor Napisano 12 Listopad 2007 hmmm lepiej by było jakbym znał szczegóły, jestem w sumie początkujący a renderuje w tym standardowym scanline'ie
kamil.ochel Napisano 12 Listopad 2007 Napisano 12 Listopad 2007 zaznacz nowy materiał, kliknij standard, wybierz architectural i tam z rozwijanej listy wybierz Glass - Clear
Temporal Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 olej gotowce z architectural bo to syf jest :] jesli uparcie chcesz w scanlinie to w wolnym slocie utworzy material raytraced tam poszukaj gdzies parametru IOR (jesli chcesz taki super real) i ustam ten parametr na 1.5 gdzies tam kolo napisu reflect jest do zaznaczenia ptaszkiem fallof wszedzie w colorach daj bialy no i powinno cos wyjsc no i wiadomo ze musisz miec jakies otoczenie bys wogole widzial ta szybe
Sebastian Ozga Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 He, he - Temporal ma rację, przy okazji nauczysz się cierpliwości ;)
Hynol Napisano 13 Listopad 2007 Napisano 13 Listopad 2007 Do szyb nie daje się IOR 1,5 bo to źle działa niestety jak renderer nie obsługuje diaelectriców. Szyby w oknach można spokojnie robić z IOR 1.0 , bo tu się tylko odbicia liczą, a "shift" swiatła i tak jest niezauważalny. A więc imho material raytraced prawie 100% przezierny i odbicie według potrzeb.
Temporal Napisano 14 Listopad 2007 Napisano 14 Listopad 2007 napisalem o tym iorze jesli komus zalezy na zabawe w hiper poprawnosc jak w realu podkreslilem to w swoim wczesniejszym poscie wiec wiadomo oglnie iorka mozna olac
Pancerniq Napisano 18 Listopad 2007 Napisano 18 Listopad 2007 Spróbuj : Wybierz z listy shaderów Translucent Shader.Jeśli chcesz kolor np: niebieski,ustaw go w diffuse.Krycie materiału (opacity) zmniejsz do 20%.Włącz opcję 2-Sided.Przypisz to obiektowi odpowiadającemu za szybę.Zmien jeszcze kolor tła(Rendering>Evironment>Backround>Color.Na koniec wyrenderuj(najlepiej w mental rayu). Powinno ci wyjść fajna szyba.:) powodzenia i pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się