Napisano 12 Listopad 200717 l Mam problem z materiałem do szyby z okna, aby wyglądała ona dosc realistycznie, próbowałem juz z reflect i refract z fallof ale nic zbyt ciekawego nie wychodzi :/ z gory dzieki
Napisano 12 Listopad 200717 l Mógł byś podać jakieś szczegóły; tzn. w czym renderujesz? chyba Scanline? :) no tam najlepiej się pobawić paroma materiałami nałożonymi na raz :)
Napisano 12 Listopad 200717 l Spróbuj wykorzystać standardowe mat. dołączone do maxa i je zmodyfikuj na własne potrzeby:) Pozdrawiam
Napisano 12 Listopad 200717 l Autor hmmm lepiej by było jakbym znał szczegóły, jestem w sumie początkujący a renderuje w tym standardowym scanline'ie
Napisano 12 Listopad 200717 l zaznacz nowy materiał, kliknij standard, wybierz architectural i tam z rozwijanej listy wybierz Glass - Clear
Napisano 13 Listopad 200717 l olej gotowce z architectural bo to syf jest :] jesli uparcie chcesz w scanlinie to w wolnym slocie utworzy material raytraced tam poszukaj gdzies parametru IOR (jesli chcesz taki super real) i ustam ten parametr na 1.5 gdzies tam kolo napisu reflect jest do zaznaczenia ptaszkiem fallof wszedzie w colorach daj bialy no i powinno cos wyjsc no i wiadomo ze musisz miec jakies otoczenie bys wogole widzial ta szybe
Napisano 13 Listopad 200717 l Do szyb nie daje się IOR 1,5 bo to źle działa niestety jak renderer nie obsługuje diaelectriców. Szyby w oknach można spokojnie robić z IOR 1.0 , bo tu się tylko odbicia liczą, a "shift" swiatła i tak jest niezauważalny. A więc imho material raytraced prawie 100% przezierny i odbicie według potrzeb.
Napisano 14 Listopad 200717 l napisalem o tym iorze jesli komus zalezy na zabawe w hiper poprawnosc jak w realu podkreslilem to w swoim wczesniejszym poscie wiec wiadomo oglnie iorka mozna olac
Napisano 18 Listopad 200717 l Spróbuj : Wybierz z listy shaderów Translucent Shader.Jeśli chcesz kolor np: niebieski,ustaw go w diffuse.Krycie materiału (opacity) zmniejsz do 20%.Włącz opcję 2-Sided.Przypisz to obiektowi odpowiadającemu za szybę.Zmien jeszcze kolor tła(Rendering>Evironment>Backround>Color.Na koniec wyrenderuj(najlepiej w mental rayu). Powinno ci wyjść fajna szyba.:) powodzenia i pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto