wueres Napisano 12 Listopad 2007 Share Napisano 12 Listopad 2007 Mam problem z materiałem do szyby z okna, aby wyglądała ona dosc realistycznie, próbowałem juz z reflect i refract z fallof ale nic zbyt ciekawego nie wychodzi :/ z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 12 Listopad 2007 Share Napisano 12 Listopad 2007 Mógł byś podać jakieś szczegóły; tzn. w czym renderujesz? chyba Scanline? :) no tam najlepiej się pobawić paroma materiałami nałożonymi na raz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 12 Listopad 2007 Share Napisano 12 Listopad 2007 Spróbuj wykorzystać standardowe mat. dołączone do maxa i je zmodyfikuj na własne potrzeby:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wueres Napisano 12 Listopad 2007 Autor Share Napisano 12 Listopad 2007 hmmm lepiej by było jakbym znał szczegóły, jestem w sumie początkujący a renderuje w tym standardowym scanline'ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil.ochel Napisano 12 Listopad 2007 Share Napisano 12 Listopad 2007 zaznacz nowy materiał, kliknij standard, wybierz architectural i tam z rozwijanej listy wybierz Glass - Clear Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wueres Napisano 13 Listopad 2007 Autor Share Napisano 13 Listopad 2007 i to wcale nie przypomina szyby :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 olej gotowce z architectural bo to syf jest :] jesli uparcie chcesz w scanlinie to w wolnym slocie utworzy material raytraced tam poszukaj gdzies parametru IOR (jesli chcesz taki super real) i ustam ten parametr na 1.5 gdzies tam kolo napisu reflect jest do zaznaczenia ptaszkiem fallof wszedzie w colorach daj bialy no i powinno cos wyjsc no i wiadomo ze musisz miec jakies otoczenie bys wogole widzial ta szybe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian Ozga Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 He, he - Temporal ma rację, przy okazji nauczysz się cierpliwości ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 13 Listopad 2007 Share Napisano 13 Listopad 2007 Do szyb nie daje się IOR 1,5 bo to źle działa niestety jak renderer nie obsługuje diaelectriców. Szyby w oknach można spokojnie robić z IOR 1.0 , bo tu się tylko odbicia liczą, a "shift" swiatła i tak jest niezauważalny. A więc imho material raytraced prawie 100% przezierny i odbicie według potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 14 Listopad 2007 Share Napisano 14 Listopad 2007 napisalem o tym iorze jesli komus zalezy na zabawe w hiper poprawnosc jak w realu podkreslilem to w swoim wczesniejszym poscie wiec wiadomo oglnie iorka mozna olac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pancerniq Napisano 18 Listopad 2007 Share Napisano 18 Listopad 2007 Spróbuj : Wybierz z listy shaderów Translucent Shader.Jeśli chcesz kolor np: niebieski,ustaw go w diffuse.Krycie materiału (opacity) zmniejsz do 20%.Włącz opcję 2-Sided.Przypisz to obiektowi odpowiadającemu za szybę.Zmien jeszcze kolor tła(Rendering>Evironment>Backround>Color.Na koniec wyrenderuj(najlepiej w mental rayu). Powinno ci wyjść fajna szyba.:) powodzenia i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się