Napisano 19 Listopad 200717 l Witam Interesowało by mnie jak można zrobić jakimś domowym sposobem motion capture. Jakieś wskazówki co do potrzebnych materiałów zarówno hardware jaki i software. Ile kamer, jakie programy, o coś takiego. Taki wątek od zera do bohatera. Dzięki za przyłączenie się.
Napisano 19 Listopad 200717 l jeśli czytałeś poprzednie wątki z tym tematem to pewnie wiesz że tego nie da się zrobić w warunkach domowych, kosztuje majątek... Z drugiej strony można wykorzystać kilka kamer i zrobić coś co ułatwi prace przy animacji... Jeśli byłyby inny sposób to pewnie by już był... Tak czy tak nawet same animacje z mocapu trzeba czyścić, wiec trzeba pracować nad animacjami... :D
Napisano 20 Listopad 200717 l kamery - ich liczba, markery komputery + program, +doświadczony animator +odpowiedni ludzie do nagrywania
Napisano 20 Listopad 200717 l zawsze mozna nakrecic z 2 kamer dopasowac perspektywe w vievportach i wrzucic na tlo backgroundow w, potem kilkanascie h animacji i bedzie, sprawdzona metoda ;)
Napisano 20 Listopad 200717 l Potrzebne bedą : program o nazwie realviz moviemento http://movimento.realviz.com/index.php?language=EN do trackingu twarzy i dłoni minimum 3 kamery do trackingu całego ciała minimum ok.8-10 kamer markery wykonane z kulek od styropianu ( najtaniej i najlepiej chyba :D ) było by dobrze gdyby kamery nagrywały o wiele szybciej niz 24-30 fps :) komputer, oprogramowanie do 3d zeby pozniej to podpiąc pod animacje no i animator ktor bedzie poprawiał drobne błędy :) minus tego wszystkiego to to ze nie ma podglądu na animacji w czasie rzeczywistym, nagrywasz ruch, trackujesz w programie i dopiero pozniej exportujesz całosc do programu 3d i tam wszystko sprawdzasz czy jest jak chcesz czy nie .
Napisano 21 Listopad 200717 l dodam ze kamery robiace wiecej niz 25 fps i majace rozsadny dysk i swiatlo to koszt rzedy 5000
Napisano 30 Sierpień 201014 l http://www.se-ma-for.com/making_of Chodzi mi o "Egill" - pilot realizacja: Lichhof Productions rok: 2008 ( ten pierwszy filmik na tej stronie ) Ja tam nie widzę tych skomplikowanych kamer. Tylko raczej jakiegoś ludka z diodami i aparatami więc może Mojemu poprzednikowi chodziło o właśnie coś takiego. Moje pytanie. Czy można osiągnąć podobny efekt w domowych warunkach ?
Napisano 30 Sierpień 201014 l Ja mam 2 aparaty po 30fps i planuję zrobić homemade mocap tak jak pisał ttaaddeekk. Szukam tylko odpowiednio dużego miejsca aby można było zrobić inną animację oprócz stania w miejscu i rozglądania się :D oraz gdzie dałoby radę poprawnie ustawić kamery(kąty itp) pozdr
Napisano 31 Sierpień 201014 l Tutaj był poruszony watek odnośnie małego oszustwa z motion capture. Dotyczyło to facial mocap. Bardzo się zaskoczyłem kiedy kliknąłem na link z youtube. >>> http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=70216
Napisano 12 Marzec 201114 l Witam, chciałbym zapytać jaką rolę w sesji mocapowej odgrywają kamery? Czy jest możliwe odwzorowanie ruchu pomijając kamery a stosując jedynie czujniki akcelerometrów rozmieszczonych na ciele? Jeśli źle rozumuję to proszę o wyjaśnienie całego procesu. Pozdrawiam.
Napisano 14 Marzec 201114 l chciałbym zapytać jaką rolę w sesji mocapowej odgrywają kamery? Bardzo dużą. Im więcej i mają większą rozdziałke tym mniej lepsze dane. Czy jest możliwe odwzorowanie ruchu pomijając kamery a stosując jedynie czujniki akcelerometrów rozmieszczonych na ciele? Jest możliwe. Daje słabe dane.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto