arch515 Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 Witam.. Ma problem…tak ja na obrazku,nie ma pojecia, czemu miejscami pojawia się ziarno ustawienia naprawdę wysokie. BF – ustawione na 50 (stare gmc w rc) Lc – 2500 Światła 2 plany 2 iesy sub: po 40 ies , plany po 30 Sety 30/3 A/A –Bf (qmc) v-rey -1.5 final SP1 Czemu?. Po prostu, czemu..? Pomocy.
MaGuu Napisano 23 Listopad 2007 Napisano 23 Listopad 2007 A subdivision materiału? Nie wiem czy to coś zmieni... Jeszcze ustawienia rQMC podaj ;) btw: ładna łazienka - lustro wygląda jak jajko :)
arch515 Napisano 23 Listopad 2007 Autor Napisano 23 Listopad 2007 Materiał jest na ok. 30..45..sub.;/ A co do jajka.. Miało być jajko cicho ziom;p Co do karty…hm?.A tego morze być.. Przyczyna..? Zabiłeś mnie tym:)
Zbychowaty Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 A wez no Panie Arch Iridjadens Małp I Kwasi Monte Karło, choc czuje ze to nie pomoze;)
Belus Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Gdyby było to zdjęcie to powiedziałbym że za duże ISO...
huzdebos Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Ziarno widzie ze jest tak naprawde na calym obrazku. Moze light cache smyrgnij na 5 000 ? wtedy u mnie (nie wiem na jakiej wersji wryja pracujesz) sbdv w materialach wystarczy na jakies 15. pzdrw
troglodyta Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 podnieś subdivisy cieni w światłach. Jak to nie pomoże to w zakładce rQMC sampler daj Adaptive amount na 0,01 albo na 0,001 - oczywiście i mniej tym dłużej się renderuje. PS. ustawiania karty graficznej nie mają tu żadnego znaczenia.
peteRlo Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 'Ziarno widzie ze jest tak naprawde na calym obrazku.' Tak naprawdę, to w rejonach najjaśniejszych jest ok. Moim zdaniem problem polega na tym, że sampling bazuje na wartościach tresh. ze skali linearnej (gamma = 1), stąd w miejscach zacienionych jedzie na wartościach minimum. Pozdrawiam.
SWRSC Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 zrób tak: AA na QMC: min 1 max 16 clr thres 0.007 GI QMC sampli jakies 14-18 rQMC sampler: Global subdiv sampler na 0.1 amount na 1.0 subdiv na materialach, swiatlach itd nie wazne ile. Na tych ustawieniach bedzie czysciutko i szybko.
arch515 Napisano 25 Listopad 2007 Autor Napisano 25 Listopad 2007 zrób tak: subdiv na materialach, swiatlach itd nie wazne ile. Na tych ustawieniach bedzie czysciutko i szybko. Dzięki wielki!!! Dziś pewnością sprawdzę to, a jak wygada ostrość ( dokładność) przy takim ustawieniu, jeszcze raz dziek wszystkim za zainteresowanie. Pozdrawiam.
SWRSC Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 ostrość oczywiście będzie zalezna od filtra AA. Mozesz dac vRay Lanczos, albo Catmull Ruma czy jak mu tam dla ostrych wiz.
peteRlo Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 Jeszcze dodam, że przy metodzie SWRSC, jak masz już gdzieś wartość subdiv w scenie większe/równe 10, ustaw Global subdiv sampler na 0.01. Wówczas niezależnie od liczb zawsze będzie 1, a za szum odpowiedzialne będą ustawienia AA. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się