Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam na miom pierwszym wipie.

Wrzucam model kapliczki z Koszalina, skopałem go pół roku temu i wczoraj wziąłem się za poprawianie(sumienie mnie pogryzło). Sama kaplica może nie jest tak imponująca jak większość prac na forum ale ponoc male jest piękne... jak ktoś zauważy jakieś błędy oprócz tych, że jest nieskonczona, nieoteksturowana, nieproporcjonalna i w dodatku przerobiona to niech pisze:)

pozdr. cez

 

clay.jpg

 

 

wire.jpg

 

 

unwrap.jpg

  • Odpowiedzi 43
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mówisz i masz:)

 

 

tekstury.jpg

 

wstępna tekstura, z pol dnia ukladalem te cegielki. teraz trzeba troche nabrudzic... ciezka sprawa dla mnie bo zwykle robie czyste rendery. dzieki za koment. moze niedlugo kolejny up. mysle nad otoczeniem, cos dramatycznego, na jakims urwisku czy cos... w koszalinie to nie ma zbyt ciekawego tla:)

Napisano

nadal kuleje mapowanie łuków okiennych( zwłaszcza tego okna nad wejsciem), i dachu (na złączeniach płaszczyzn), pozatym zapowiada sie ladnie

 

Pozdrawiam

Napisano

pewnie nie widac ale poprawilem teksture na lukach, przyznam sie ze poprzednio byla poprostu skopiowana z luku nad wejsciem i skalowanie nie wystarczalo. czujne oko:) dzieki za koment i kolejny up. test tekstur na tym samym oswietleniu co clay, niestety displace ujawnil wszystkie bledy w modelowaniu. chyba displace... ktos wie? dziwne bo geometria jest polaczona a tu ta czarne krechy jak z kreskowki... jeszcze jakies biale powylazily przy wejsciu, niewiem. jakby to poprawic?

 

 

1-2.jpg

Napisano

Vray? czy kliknąłeś keep continuity w modyfikatorze VrayDisplacement? (na te czarne kreski)

 

Teksturka naprawdę fajna, widzi mi się ta kapliczka w ciemnym lesie, i tylko kilka promyków słońca przebija się przez korony drzew i dociera aż do niej.

 

Co do mapowania, u ciebie są czarnobiałe prostokąty, lepiej jest jak są kwadraty, wtedy później tekstura się nie rozciąga, jest ogólnie mniej problemów. Zwłaszcza na daszkach, ale na murze też.

Do tego lepiej jest jak wszędzie mapowanie jest podobnej wielkości, chyba że w jakimś określonym miejscu potrzebna jest większa ilość detali, ale w twoim przypadku należy raczej dzielić równie. Natomiast ty zrobiłeś na wieżyczce o wiele gęstsze mapowanie niż na dole, później będziesz tam musiał powiększać teksturę cegieł, niepotrzebnie.

Napisano

dzieki:) ja uzywam mr i juz pozbylem sie tych krech, musialem pozamykac wszystkie otwarte edge i retriangulowac i jak widac wszystko gra. co do mapowania to juz zmienilem je na wierzycze bo i tak jest mapowana osobno. jakos zapomnialem o tych kwadratach ale bede na to zwracal uwage w przyszlosci.

w kierunku otoczenia coraz wiecej mysle i stanelo na mniejwiecej tym co proponujesz. jakies ciemne drzewa w tle, blotniste pole, troche syfu i polska jesien - mokra, dolujaca i szara. tekstury wyszly mi lepiej niz sie spodziewalem wiec nie chcem ich przycmic jakims wypasionym otczeniem bo chodzi o fajny modelik:) dzieki za podpowiedzi, pozdrawiam, cez.

 

 

1-3.jpg

kolejny up gotowy juz wczoraj. poprawione bledy poza tym nic nowego

Napisano

troche pobawilem sie oswietleniem i skonczylem detale. ta kaplica pewnie byla szybciej zbudowana niz moj ostateczny render ale lubie sie w tym grzebac:) juz tylko otoczenie... straszne, nie wiem jak sie za to zabrac.

 

1-5.jpg

Napisano

dzieki ale w tej sytuacji to nie robi roznicy bo i tak dalem sobie spokoj z otoczeniem, tlo zrobilem tylko w terragienie. to jest taki szkic jakby mialo wygladac na koncu, troche pusto ale staram sie w ten sposob wyeksponowac model. moze troche blocka i trawy dodam. jak to wyglada?

 

 

szatankopia.jpg

Napisano

trochę zbyt pusto, jak dodasz trawę będzie lepiej, albo z tyłu gołe drzewo i kilka plam śniegu na ziemi.

 

Teraz to szare tło wygląda trochę jak płachta powieszona za kaplicą, ma się wrażenie że to jest zbyt blisko żeby było niebem. Być może dodanie kilku chmurek poprawi sprawę.

 

Ja bym jednak dała wyraźniejsze światło, żeby było jaśniej z prawej i jakiś cień po lewej. Tylko odrobinę, nie musi to być jakiś bardzo ostry cień, ale żeby było widać skąd mniej więcej świeci ten księżyc, nawet jeśli się za chmurką schował.

Napisano

Na razie idzie Ci świetnie, i myślę że dalej będzie równie dobrze.

Postaraj się nad otoczeniem, bo jak będzie do bani to zepsuje końcowy efekt...ja już przez to przechodziłem.

Napisano

no walcze z tym walcze, nie moge polaczyc trawy z ziemia, no poprostu nie wiem jak, chyba troche postepluje w PS zdjec jakiego pola na to bo w maxie nie radze sobie displacem z ta trawa, na plane'ach wyglada to kiepsko a tekstura samej trawy nie wystarczy... jakis pomysl? bo w gre wchodzi tylko pare kęp tej trawy

Napisano

dzieki ania:) a teraz moj klopot, zrobilem jeszcze dwie wersje w fotoszopie zanim przystapie do tygodniowego renderowania moim rzęchem i z zadnej nie jestem zadowolony. kadr juz taki zostanie trawy pewnie nie bedzie bo mi zawiesza kompa. w kazdym razie nie wiem ktora wybrac...

 

szatan3kopia.jpg

 

szatan2kopia.jpg

Napisano

skoro ktos juz odgrzebal ten watek to moze mnie to zmobilizuje do skonczenia tej kaplicy ale sesja sie zbliza i coraz wiecej zamowien na wizualki wiec moze nie najpredzej

Napisano

świetna ta kaplica... daj jakiegoś wilkołaka albo małą dziewczynkę jak w FEAR ;) niech sie wychyla zza rogu, albo niech gdzieś stoi z misiem w ręce. No i niech rzuca dłuuuuugaśny cień... czad będzie ;P Oczywiście białe oczy obowiązkowe ;)

Albo jeszcze lepiej, dziewuszka przytulona do drzwi, a zza kaplicy widać jak lecą tuziny wilkołaków... łał :-)

Napisano

kapka.jpg

 

ide se przez łąke, patrze a tu taka fajowa kaplica, to zrobilem zdjecie:) nie no mozecie mi zarzucac ze poszedlem w realizm ale od kiedy sie przrzucilem na v-raya to duzo latwiejsze:) w sumie jestem juz zadowolony ale jakbyscie mieli jakies lepsze pomysly od Maykela to jeszcze moge cos poprawic. pozdr.

Napisano

no no panie !! elegansior ;] sliczne szkiełko wyszło ;)

dwie rzeczy bym podreperował.... drzwi są za nowe to raz ;] i cos z tym fokusem powalczył ;)

ale miodzio! piatka ze nie zostawiles pracy ;)

Napisano

dzieki all, moze jeszcze nad tym posiedze ale znowu sesja sie zaczyna i znowu zleconka dostaje wiec kiedy indziej...

noise jest zrobiony w ps i w ogole caly klimat nadalem postprodukcja bo czysty render to moznaby powiedziec wygladal jak sielankowo-basniowa ilustracja na reklame mleka czy cos. pozdr!

Napisano

Już dużo lepiej

Jeszcze tak mi podpadło, czy dachówki mają być w ten sposób że się nachodzą dokładnie szparami? Nie lepiej gdyby dachówka nachodziła środkiem na szparkę następnego rządku?

Napisano

Witam,

już wcześniej mi się kapliczka podobała, szczególnie mapowanie cegiełek :) Z tłem przedobrzyłeś. Miał być klimat, a efekt "rozmyty". SZKODA. Ciekawe jakby wyglądała w oryginalnym otoczeniu (?)

Napisano

z tymi dachowkami to juz nie ma raczej co kombinowac bo wszystko jest zmapowane ustawione i juz nie zrobilbym tego rowno a poza tym to nie wplynie za bardzo na prace. swiatlo to akurat chcialem takie nieokreslone, bo probowalem ze zwyklym vray sunem i klimat robil sie sielankowy. oryginalne tlo musialo byc swietne bo najpierw to byla kaplica cmentarna, potem arsenal w czasie 2 wojny, teraz to jakas biedna biblioteka koscielna. ale nie chcialem opowiadac zadnej historii tylko zrobic mozliewie realistycznie ta kaplice i lepszego tla nie znalazlem. z dofem juz probowalem - fota w tle ma beznadziejna rozdzialke i wszystkie jpegowe artefkaty wychodza wiec wykorzystalem dofa optymalnie na tyle tylko zeby nie bylo ich widac. ok, moze jeszcze cos tam poprawie co mi napiasaliscie niedlugo i idzie do finished. pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności