mastahcez Napisano 24 Listopad 2007 Napisano 24 Listopad 2007 Witam na miom pierwszym wipie. Wrzucam model kapliczki z Koszalina, skopałem go pół roku temu i wczoraj wziąłem się za poprawianie(sumienie mnie pogryzło). Sama kaplica może nie jest tak imponująca jak większość prac na forum ale ponoc male jest piękne... jak ktoś zauważy jakieś błędy oprócz tych, że jest nieskonczona, nieoteksturowana, nieproporcjonalna i w dodatku przerobiona to niech pisze:) pozdr. cez
spinal Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 mapowanie na lukach nad wejsciem do poprawki jak dla mnie a tak ogolnie to ladny modelik. Dzialaj dalej
mastahcez Napisano 25 Listopad 2007 Autor Napisano 25 Listopad 2007 mówisz i masz:) wstępna tekstura, z pol dnia ukladalem te cegielki. teraz trzeba troche nabrudzic... ciezka sprawa dla mnie bo zwykle robie czyste rendery. dzieki za koment. moze niedlugo kolejny up. mysle nad otoczeniem, cos dramatycznego, na jakims urwisku czy cos... w koszalinie to nie ma zbyt ciekawego tla:)
Loki Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 nadal kuleje mapowanie łuków okiennych( zwłaszcza tego okna nad wejsciem), i dachu (na złączeniach płaszczyzn), pozatym zapowiada sie ladnie Pozdrawiam
mastahcez Napisano 26 Listopad 2007 Autor Napisano 26 Listopad 2007 pewnie nie widac ale poprawilem teksture na lukach, przyznam sie ze poprzednio byla poprostu skopiowana z luku nad wejsciem i skalowanie nie wystarczalo. czujne oko:) dzieki za koment i kolejny up. test tekstur na tym samym oswietleniu co clay, niestety displace ujawnil wszystkie bledy w modelowaniu. chyba displace... ktos wie? dziwne bo geometria jest polaczona a tu ta czarne krechy jak z kreskowki... jeszcze jakies biale powylazily przy wejsciu, niewiem. jakby to poprawic?
Ania Napisano 26 Listopad 2007 Napisano 26 Listopad 2007 Vray? czy kliknąłeś keep continuity w modyfikatorze VrayDisplacement? (na te czarne kreski) Teksturka naprawdę fajna, widzi mi się ta kapliczka w ciemnym lesie, i tylko kilka promyków słońca przebija się przez korony drzew i dociera aż do niej. Co do mapowania, u ciebie są czarnobiałe prostokąty, lepiej jest jak są kwadraty, wtedy później tekstura się nie rozciąga, jest ogólnie mniej problemów. Zwłaszcza na daszkach, ale na murze też. Do tego lepiej jest jak wszędzie mapowanie jest podobnej wielkości, chyba że w jakimś określonym miejscu potrzebna jest większa ilość detali, ale w twoim przypadku należy raczej dzielić równie. Natomiast ty zrobiłeś na wieżyczce o wiele gęstsze mapowanie niż na dole, później będziesz tam musiał powiększać teksturę cegieł, niepotrzebnie.
mastahcez Napisano 27 Listopad 2007 Autor Napisano 27 Listopad 2007 dzieki:) ja uzywam mr i juz pozbylem sie tych krech, musialem pozamykac wszystkie otwarte edge i retriangulowac i jak widac wszystko gra. co do mapowania to juz zmienilem je na wierzycze bo i tak jest mapowana osobno. jakos zapomnialem o tych kwadratach ale bede na to zwracal uwage w przyszlosci. w kierunku otoczenia coraz wiecej mysle i stanelo na mniejwiecej tym co proponujesz. jakies ciemne drzewa w tle, blotniste pole, troche syfu i polska jesien - mokra, dolujaca i szara. tekstury wyszly mi lepiej niz sie spodziewalem wiec nie chcem ich przycmic jakims wypasionym otczeniem bo chodzi o fajny modelik:) dzieki za podpowiedzi, pozdrawiam, cez. kolejny up gotowy juz wczoraj. poprawione bledy poza tym nic nowego
mastahcez Napisano 29 Listopad 2007 Autor Napisano 29 Listopad 2007 zrobilem dachowki. zapomnialem przestawic material by element po kopiowaniu, wiem:) ale kaplica juz prawie gotowa. jakies sugestie?
mastahcez Napisano 7 Grudzień 2007 Autor Napisano 7 Grudzień 2007 troche pobawilem sie oswietleniem i skonczylem detale. ta kaplica pewnie byla szybciej zbudowana niz moj ostateczny render ale lubie sie w tym grzebac:) juz tylko otoczenie... straszne, nie wiem jak sie za to zabrac.
D4D4L Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 Za otoczenie eee yyy ustaw kadr taki jaki chcesz i domodeluj modele do otoczenia :P proste lol ;]
Ania Napisano 7 Grudzień 2007 Napisano 7 Grudzień 2007 Rób najpierw otoczenie, potem oświetlenie, inaczej nie ma związku między oświetleniem a otoczeniem.
mastahcez Napisano 11 Grudzień 2007 Autor Napisano 11 Grudzień 2007 dzieki ale w tej sytuacji to nie robi roznicy bo i tak dalem sobie spokoj z otoczeniem, tlo zrobilem tylko w terragienie. to jest taki szkic jakby mialo wygladac na koncu, troche pusto ale staram sie w ten sposob wyeksponowac model. moze troche blocka i trawy dodam. jak to wyglada?
arturprx2 Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 wyglada elgegancko i powiem ze ten szum to mi tu nawet pasuje :) bardzo fajnie :)
Ania Napisano 12 Grudzień 2007 Napisano 12 Grudzień 2007 trochę zbyt pusto, jak dodasz trawę będzie lepiej, albo z tyłu gołe drzewo i kilka plam śniegu na ziemi. Teraz to szare tło wygląda trochę jak płachta powieszona za kaplicą, ma się wrażenie że to jest zbyt blisko żeby było niebem. Być może dodanie kilku chmurek poprawi sprawę. Ja bym jednak dała wyraźniejsze światło, żeby było jaśniej z prawej i jakiś cień po lewej. Tylko odrobinę, nie musi to być jakiś bardzo ostry cień, ale żeby było widać skąd mniej więcej świeci ten księżyc, nawet jeśli się za chmurką schował.
Kimmi Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 Na razie idzie Ci świetnie, i myślę że dalej będzie równie dobrze. Postaraj się nad otoczeniem, bo jak będzie do bani to zepsuje końcowy efekt...ja już przez to przechodziłem.
mastahcez Napisano 13 Grudzień 2007 Autor Napisano 13 Grudzień 2007 no walcze z tym walcze, nie moge polaczyc trawy z ziemia, no poprostu nie wiem jak, chyba troche postepluje w PS zdjec jakiego pola na to bo w maxie nie radze sobie displacem z ta trawa, na plane'ach wyglada to kiepsko a tekstura samej trawy nie wystarczy... jakis pomysl? bo w gre wchodzi tylko pare kęp tej trawy
Ania Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 wymodeluj najpierw źdźbło, potem skopiuj kilka razy i zrób kępkę (ręcznie zrób żeby nie było zbyt regularne), potem rozmieść albo ręcznie jeśli tego jest mało, albo scatterem lub partyklami lub hair and fur jeśli jest więcej. http://www.ania.xibo.at/img/mo-maluch-pl/Makingof_pl_html_m66d24f9e.jpg to jest z mojego malucha, tam wymodelowałam kępkę i rozmieściłam hairem.
masater Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 cóż, jakoś do mnie nie przemawia, może dlatego, że widzę ją bardzo często jako, że znajduje się nieopodal mojej szkoły i raczej nie prezentuje się specjalnie klimatycznie :) http://bi.gazeta.pl/im/8/3482/z3482308X.jpg więc się postaraj z tym otoczeniem, może zniknie mi ww obraz z przed oczu :)
Ania Napisano 13 Grudzień 2007 Napisano 13 Grudzień 2007 o! na renderze wygląda ładniej niż w realu :)
mastahcez Napisano 18 Grudzień 2007 Autor Napisano 18 Grudzień 2007 dzieki ania:) a teraz moj klopot, zrobilem jeszcze dwie wersje w fotoszopie zanim przystapie do tygodniowego renderowania moim rzęchem i z zadnej nie jestem zadowolony. kadr juz taki zostanie trawy pewnie nie bedzie bo mi zawiesza kompa. w kazdym razie nie wiem ktora wybrac...
Sanderalek Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Ja osobiście jestem za tą drugą wersją... :)
adam_m Napisano 18 Grudzień 2007 Napisano 18 Grudzień 2007 Druga wersja jest super. Może jeszcze drzewko o którym pisała Ania (?)
NaRe Napisano 16 Styczeń 2008 Napisano 16 Styczeń 2008 Tak jak poprzednicy - druga wersja jest super... :)
mastahcez Napisano 16 Styczeń 2008 Autor Napisano 16 Styczeń 2008 skoro ktos juz odgrzebal ten watek to moze mnie to zmobilizuje do skonczenia tej kaplicy ale sesja sie zbliza i coraz wiecej zamowien na wizualki wiec moze nie najpredzej
arturprx2 Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 chetnie pomoge z zamowieniami :D spokojnie skonczysz kaplice :D
Ania Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Do roboty! Jak będziesz miał taką fajną kapliczkę w portfolio, to na pewno dostaniesz więcej ciekawszych zleceń
mastahcez Napisano 17 Styczeń 2008 Autor Napisano 17 Styczeń 2008 jakbym sie niewyrabial(co mi raczej niegrozi) to mozesz na mnie liczyc ale poki co tylko 3 zleconka mialem... http://i162.photobucket.com/albums/t272/mastahcez/kadr8.jpg http://i162.photobucket.com/albums/t272/mastahcez/21.jpg http://i162.photobucket.com/albums/t272/mastahcez/Clipboard01.jpg dobra moze cos dzisiaj porobie z ta kaplica. pozdr
Maykel Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 świetna ta kaplica... daj jakiegoś wilkołaka albo małą dziewczynkę jak w FEAR ;) niech sie wychyla zza rogu, albo niech gdzieś stoi z misiem w ręce. No i niech rzuca dłuuuuugaśny cień... czad będzie ;P Oczywiście białe oczy obowiązkowe ;) Albo jeszcze lepiej, dziewuszka przytulona do drzwi, a zza kaplicy widać jak lecą tuziny wilkołaków... łał :-)
mastahcez Napisano 23 Kwiecień 2008 Autor Napisano 23 Kwiecień 2008 ide se przez łąke, patrze a tu taka fajowa kaplica, to zrobilem zdjecie:) nie no mozecie mi zarzucac ze poszedlem w realizm ale od kiedy sie przrzucilem na v-raya to duzo latwiejsze:) w sumie jestem juz zadowolony ale jakbyscie mieli jakies lepsze pomysly od Maykela to jeszcze moge cos poprawic. pozdr.
Ania Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 eee no ale wywal DOF To błotko na dolnej części muru świetnie się sprawdza
mastahcez Napisano 23 Kwiecień 2008 Autor Napisano 23 Kwiecień 2008 maly kompromis: zmniejsze dofa bo bedzie widac ze kwiatki na pierwszym planie sa lowpoly jak calkiem wywale
Ania Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 no to daj dofa na kwiatki na pierwszym planie, ale przecież nie na kaplicę
Kimmi Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 WOW świetnie to wygląda. Materiał muru jest chyb anajlepszy.
KonradOZ Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 Zieleń w tle za bardzo sie gryzie z trawa, niebko mozna jeszcze troche przyciemnic i deliaktnie jeszcze zroznicowac trawe na 1 planie.
arturprx2 Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 no no panie !! elegansior ;] sliczne szkiełko wyszło ;) dwie rzeczy bym podreperował.... drzwi są za nowe to raz ;] i cos z tym fokusem powalczył ;) ale miodzio! piatka ze nie zostawiles pracy ;)
heaven Napisano 23 Kwiecień 2008 Napisano 23 Kwiecień 2008 zajebiaszcze :) cegly wymiataja. a ten groszek, noise czy jak to nazwac to w ps'ie robiles czy w maxie jakos ? ladnie sie z tym prezentuje.
mastahcez Napisano 23 Kwiecień 2008 Autor Napisano 23 Kwiecień 2008 dzieki all, moze jeszcze nad tym posiedze ale znowu sesja sie zaczyna i znowu zleconka dostaje wiec kiedy indziej... noise jest zrobiony w ps i w ogole caly klimat nadalem postprodukcja bo czysty render to moznaby powiedziec wygladal jak sielankowo-basniowa ilustracja na reklame mleka czy cos. pozdr!
Ania Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 Już dużo lepiej Jeszcze tak mi podpadło, czy dachówki mają być w ten sposób że się nachodzą dokładnie szparami? Nie lepiej gdyby dachówka nachodziła środkiem na szparkę następnego rządku?
QbisieQ Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 Super to wygląda. Tak jak poprzednicy cegiełki i to błotko na dole wymiata :) respect
makbol Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 Brakuje mi tutaj jakiegoś wyraźnego światła. Takie to nijakie, wypłowiałe. Zrób coś z tym dofem bo oczy bolą :P
adam_m Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 Witam, już wcześniej mi się kapliczka podobała, szczególnie mapowanie cegiełek :) Z tłem przedobrzyłeś. Miał być klimat, a efekt "rozmyty". SZKODA. Ciekawe jakby wyglądała w oryginalnym otoczeniu (?)
Ania Napisano 24 Kwiecień 2008 Napisano 24 Kwiecień 2008 A mi się akurat to tło podoba, przypomina mi taką polankę która była u nas w pobliżu w lesie.
mastahcez Napisano 26 Kwiecień 2008 Autor Napisano 26 Kwiecień 2008 z tymi dachowkami to juz nie ma raczej co kombinowac bo wszystko jest zmapowane ustawione i juz nie zrobilbym tego rowno a poza tym to nie wplynie za bardzo na prace. swiatlo to akurat chcialem takie nieokreslone, bo probowalem ze zwyklym vray sunem i klimat robil sie sielankowy. oryginalne tlo musialo byc swietne bo najpierw to byla kaplica cmentarna, potem arsenal w czasie 2 wojny, teraz to jakas biedna biblioteka koscielna. ale nie chcialem opowiadac zadnej historii tylko zrobic mozliewie realistycznie ta kaplice i lepszego tla nie znalazlem. z dofem juz probowalem - fota w tle ma beznadziejna rozdzialke i wszystkie jpegowe artefkaty wychodza wiec wykorzystalem dofa optymalnie na tyle tylko zeby nie bylo ich widac. ok, moze jeszcze cos tam poprawie co mi napiasaliscie niedlugo i idzie do finished. pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się