Napisano 24 Listopad 200717 l Witam na miom pierwszym wipie. Wrzucam model kapliczki z Koszalina, skopałem go pół roku temu i wczoraj wziąłem się za poprawianie(sumienie mnie pogryzło). Sama kaplica może nie jest tak imponująca jak większość prac na forum ale ponoc male jest piękne... jak ktoś zauważy jakieś błędy oprócz tych, że jest nieskonczona, nieoteksturowana, nieproporcjonalna i w dodatku przerobiona to niech pisze:) pozdr. cez
Napisano 25 Listopad 200717 l mapowanie na lukach nad wejsciem do poprawki jak dla mnie a tak ogolnie to ladny modelik. Dzialaj dalej
Napisano 25 Listopad 200717 l Autor mówisz i masz:) wstępna tekstura, z pol dnia ukladalem te cegielki. teraz trzeba troche nabrudzic... ciezka sprawa dla mnie bo zwykle robie czyste rendery. dzieki za koment. moze niedlugo kolejny up. mysle nad otoczeniem, cos dramatycznego, na jakims urwisku czy cos... w koszalinie to nie ma zbyt ciekawego tla:)
Napisano 26 Listopad 200717 l nadal kuleje mapowanie łuków okiennych( zwłaszcza tego okna nad wejsciem), i dachu (na złączeniach płaszczyzn), pozatym zapowiada sie ladnie Pozdrawiam
Napisano 26 Listopad 200717 l Autor pewnie nie widac ale poprawilem teksture na lukach, przyznam sie ze poprzednio byla poprostu skopiowana z luku nad wejsciem i skalowanie nie wystarczalo. czujne oko:) dzieki za koment i kolejny up. test tekstur na tym samym oswietleniu co clay, niestety displace ujawnil wszystkie bledy w modelowaniu. chyba displace... ktos wie? dziwne bo geometria jest polaczona a tu ta czarne krechy jak z kreskowki... jeszcze jakies biale powylazily przy wejsciu, niewiem. jakby to poprawic?
Napisano 26 Listopad 200717 l Vray? czy kliknąłeś keep continuity w modyfikatorze VrayDisplacement? (na te czarne kreski) Teksturka naprawdę fajna, widzi mi się ta kapliczka w ciemnym lesie, i tylko kilka promyków słońca przebija się przez korony drzew i dociera aż do niej. Co do mapowania, u ciebie są czarnobiałe prostokąty, lepiej jest jak są kwadraty, wtedy później tekstura się nie rozciąga, jest ogólnie mniej problemów. Zwłaszcza na daszkach, ale na murze też. Do tego lepiej jest jak wszędzie mapowanie jest podobnej wielkości, chyba że w jakimś określonym miejscu potrzebna jest większa ilość detali, ale w twoim przypadku należy raczej dzielić równie. Natomiast ty zrobiłeś na wieżyczce o wiele gęstsze mapowanie niż na dole, później będziesz tam musiał powiększać teksturę cegieł, niepotrzebnie.
Napisano 27 Listopad 200717 l Autor dzieki:) ja uzywam mr i juz pozbylem sie tych krech, musialem pozamykac wszystkie otwarte edge i retriangulowac i jak widac wszystko gra. co do mapowania to juz zmienilem je na wierzycze bo i tak jest mapowana osobno. jakos zapomnialem o tych kwadratach ale bede na to zwracal uwage w przyszlosci. w kierunku otoczenia coraz wiecej mysle i stanelo na mniejwiecej tym co proponujesz. jakies ciemne drzewa w tle, blotniste pole, troche syfu i polska jesien - mokra, dolujaca i szara. tekstury wyszly mi lepiej niz sie spodziewalem wiec nie chcem ich przycmic jakims wypasionym otczeniem bo chodzi o fajny modelik:) dzieki za podpowiedzi, pozdrawiam, cez. kolejny up gotowy juz wczoraj. poprawione bledy poza tym nic nowego
Napisano 29 Listopad 200717 l Autor zrobilem dachowki. zapomnialem przestawic material by element po kopiowaniu, wiem:) ale kaplica juz prawie gotowa. jakies sugestie?
Napisano 7 Grudzień 200717 l Autor troche pobawilem sie oswietleniem i skonczylem detale. ta kaplica pewnie byla szybciej zbudowana niz moj ostateczny render ale lubie sie w tym grzebac:) juz tylko otoczenie... straszne, nie wiem jak sie za to zabrac.
Napisano 7 Grudzień 200717 l Za otoczenie eee yyy ustaw kadr taki jaki chcesz i domodeluj modele do otoczenia :P proste lol ;]
Napisano 7 Grudzień 200717 l Rób najpierw otoczenie, potem oświetlenie, inaczej nie ma związku między oświetleniem a otoczeniem.
Napisano 11 Grudzień 200717 l Autor dzieki ale w tej sytuacji to nie robi roznicy bo i tak dalem sobie spokoj z otoczeniem, tlo zrobilem tylko w terragienie. to jest taki szkic jakby mialo wygladac na koncu, troche pusto ale staram sie w ten sposob wyeksponowac model. moze troche blocka i trawy dodam. jak to wyglada?
Napisano 12 Grudzień 200717 l wyglada elgegancko i powiem ze ten szum to mi tu nawet pasuje :) bardzo fajnie :)
Napisano 12 Grudzień 200717 l trochę zbyt pusto, jak dodasz trawę będzie lepiej, albo z tyłu gołe drzewo i kilka plam śniegu na ziemi. Teraz to szare tło wygląda trochę jak płachta powieszona za kaplicą, ma się wrażenie że to jest zbyt blisko żeby było niebem. Być może dodanie kilku chmurek poprawi sprawę. Ja bym jednak dała wyraźniejsze światło, żeby było jaśniej z prawej i jakiś cień po lewej. Tylko odrobinę, nie musi to być jakiś bardzo ostry cień, ale żeby było widać skąd mniej więcej świeci ten księżyc, nawet jeśli się za chmurką schował.
Napisano 13 Grudzień 200717 l Na razie idzie Ci świetnie, i myślę że dalej będzie równie dobrze. Postaraj się nad otoczeniem, bo jak będzie do bani to zepsuje końcowy efekt...ja już przez to przechodziłem.
Napisano 13 Grudzień 200717 l Autor no walcze z tym walcze, nie moge polaczyc trawy z ziemia, no poprostu nie wiem jak, chyba troche postepluje w PS zdjec jakiego pola na to bo w maxie nie radze sobie displacem z ta trawa, na plane'ach wyglada to kiepsko a tekstura samej trawy nie wystarczy... jakis pomysl? bo w gre wchodzi tylko pare kęp tej trawy
Napisano 13 Grudzień 200717 l wymodeluj najpierw źdźbło, potem skopiuj kilka razy i zrób kępkę (ręcznie zrób żeby nie było zbyt regularne), potem rozmieść albo ręcznie jeśli tego jest mało, albo scatterem lub partyklami lub hair and fur jeśli jest więcej. http://www.ania.xibo.at/img/mo-maluch-pl/Makingof_pl_html_m66d24f9e.jpg to jest z mojego malucha, tam wymodelowałam kępkę i rozmieściłam hairem.
Napisano 13 Grudzień 200717 l cóż, jakoś do mnie nie przemawia, może dlatego, że widzę ją bardzo często jako, że znajduje się nieopodal mojej szkoły i raczej nie prezentuje się specjalnie klimatycznie :) http://bi.gazeta.pl/im/8/3482/z3482308X.jpg więc się postaraj z tym otoczeniem, może zniknie mi ww obraz z przed oczu :)
Napisano 18 Grudzień 200717 l Autor dzieki ania:) a teraz moj klopot, zrobilem jeszcze dwie wersje w fotoszopie zanim przystapie do tygodniowego renderowania moim rzęchem i z zadnej nie jestem zadowolony. kadr juz taki zostanie trawy pewnie nie bedzie bo mi zawiesza kompa. w kazdym razie nie wiem ktora wybrac...
Napisano 16 Styczeń 200817 l Autor skoro ktos juz odgrzebal ten watek to moze mnie to zmobilizuje do skonczenia tej kaplicy ale sesja sie zbliza i coraz wiecej zamowien na wizualki wiec moze nie najpredzej
Napisano 17 Styczeń 200817 l Do roboty! Jak będziesz miał taką fajną kapliczkę w portfolio, to na pewno dostaniesz więcej ciekawszych zleceń
Napisano 17 Styczeń 200817 l Autor jakbym sie niewyrabial(co mi raczej niegrozi) to mozesz na mnie liczyc ale poki co tylko 3 zleconka mialem... http://i162.photobucket.com/albums/t272/mastahcez/kadr8.jpg http://i162.photobucket.com/albums/t272/mastahcez/21.jpg http://i162.photobucket.com/albums/t272/mastahcez/Clipboard01.jpg dobra moze cos dzisiaj porobie z ta kaplica. pozdr
Napisano 17 Styczeń 200817 l świetna ta kaplica... daj jakiegoś wilkołaka albo małą dziewczynkę jak w FEAR ;) niech sie wychyla zza rogu, albo niech gdzieś stoi z misiem w ręce. No i niech rzuca dłuuuuugaśny cień... czad będzie ;P Oczywiście białe oczy obowiązkowe ;) Albo jeszcze lepiej, dziewuszka przytulona do drzwi, a zza kaplicy widać jak lecą tuziny wilkołaków... łał :-)
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor ide se przez łąke, patrze a tu taka fajowa kaplica, to zrobilem zdjecie:) nie no mozecie mi zarzucac ze poszedlem w realizm ale od kiedy sie przrzucilem na v-raya to duzo latwiejsze:) w sumie jestem juz zadowolony ale jakbyscie mieli jakies lepsze pomysly od Maykela to jeszcze moge cos poprawic. pozdr.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l eee no ale wywal DOF To błotko na dolnej części muru świetnie się sprawdza
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor maly kompromis: zmniejsze dofa bo bedzie widac ze kwiatki na pierwszym planie sa lowpoly jak calkiem wywale
Napisano 23 Kwiecień 200816 l no to daj dofa na kwiatki na pierwszym planie, ale przecież nie na kaplicę
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Zieleń w tle za bardzo sie gryzie z trawa, niebko mozna jeszcze troche przyciemnic i deliaktnie jeszcze zroznicowac trawe na 1 planie.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l no no panie !! elegansior ;] sliczne szkiełko wyszło ;) dwie rzeczy bym podreperował.... drzwi są za nowe to raz ;] i cos z tym fokusem powalczył ;) ale miodzio! piatka ze nie zostawiles pracy ;)
Napisano 23 Kwiecień 200816 l zajebiaszcze :) cegly wymiataja. a ten groszek, noise czy jak to nazwac to w ps'ie robiles czy w maxie jakos ? ladnie sie z tym prezentuje.
Napisano 23 Kwiecień 200816 l Autor dzieki all, moze jeszcze nad tym posiedze ale znowu sesja sie zaczyna i znowu zleconka dostaje wiec kiedy indziej... noise jest zrobiony w ps i w ogole caly klimat nadalem postprodukcja bo czysty render to moznaby powiedziec wygladal jak sielankowo-basniowa ilustracja na reklame mleka czy cos. pozdr!
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Już dużo lepiej Jeszcze tak mi podpadło, czy dachówki mają być w ten sposób że się nachodzą dokładnie szparami? Nie lepiej gdyby dachówka nachodziła środkiem na szparkę następnego rządku?
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Super to wygląda. Tak jak poprzednicy cegiełki i to błotko na dole wymiata :) respect
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Brakuje mi tutaj jakiegoś wyraźnego światła. Takie to nijakie, wypłowiałe. Zrób coś z tym dofem bo oczy bolą :P
Napisano 24 Kwiecień 200816 l Witam, już wcześniej mi się kapliczka podobała, szczególnie mapowanie cegiełek :) Z tłem przedobrzyłeś. Miał być klimat, a efekt "rozmyty". SZKODA. Ciekawe jakby wyglądała w oryginalnym otoczeniu (?)
Napisano 24 Kwiecień 200816 l A mi się akurat to tło podoba, przypomina mi taką polankę która była u nas w pobliżu w lesie.
Napisano 26 Kwiecień 200816 l Autor z tymi dachowkami to juz nie ma raczej co kombinowac bo wszystko jest zmapowane ustawione i juz nie zrobilbym tego rowno a poza tym to nie wplynie za bardzo na prace. swiatlo to akurat chcialem takie nieokreslone, bo probowalem ze zwyklym vray sunem i klimat robil sie sielankowy. oryginalne tlo musialo byc swietne bo najpierw to byla kaplica cmentarna, potem arsenal w czasie 2 wojny, teraz to jakas biedna biblioteka koscielna. ale nie chcialem opowiadac zadnej historii tylko zrobic mozliewie realistycznie ta kaplice i lepszego tla nie znalazlem. z dofem juz probowalem - fota w tle ma beznadziejna rozdzialke i wszystkie jpegowe artefkaty wychodza wiec wykorzystalem dofa optymalnie na tyle tylko zeby nie bylo ich widac. ok, moze jeszcze cos tam poprawie co mi napiasaliscie niedlugo i idzie do finished. pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto