patry Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 Elo! :) Więc tak, dowiedziałem się, że mental ma path tracing ale jest zablokowany :) Odblokowałem to, ale coś nie działa, albo to ja nie umiem się tym obsługiwać :/ Szukałem długo po googlach ale żadnych tutków na ten temat nie znalazłem :( Za to znalazłem taką "paczkę" shaderków o nazwie "Shaders_p" - www.puppet.cgtalk.ru/download/shaders_p_e.shtml - w której jest shaderek p_MegaTK i dzięki niemu miałem nadzieję pobawić się wreszcie tym path tracingiem, ale... jak próbuję w material editorze otworzyć to, to mi coś takiego wyskakuje: I max się wywala :( Bawił się już ktoś tym shaderkiem i miał takie problemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 po cóż? żeby mieć wolne i szuczne rendery? :P od PT jest maxwell :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 26 Listopad 2007 Autor Share Napisano 26 Listopad 2007 A ja wiem po cóż... tak se :D A jakby tak PT w mentalu było szybsze niż w maxwellu? :P To by się wszyscy na mentala przesiedli :D No ale ten błąd mnie denerwuje... i nadal czekam na odpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 Patry, path tracing w mental ray`u działa: tylko nikt z niego nie korzysta (nie bez powodu: przede wszystkim jest "hidden" ;) to raz, dwa: czas obliczeń, trzy: można renderować tylko obiekty nieprzezroczyste, cztery: brak wsparcia ze strony Autodesk`a, pięć: cała reszta). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekG Napisano 26 Listopad 2007 Share Napisano 26 Listopad 2007 path tracing jest w mentalu zaimplementowany do robienia testów..zeby potem było wiadomo jake fejkować żeby osiągnąć naturalny efekt :D....taki rodzaj referki.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 27 Listopad 2007 Share Napisano 27 Listopad 2007 a mógłby ktoś napisać generalnie co to jest path tracing :> bo kurna mentalem bawie się rok a w życiu nie słyszałem o PT. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 27 Listopad 2007 Share Napisano 27 Listopad 2007 Path Tracing to po prostu jeden z algorytmów renderowania z grupy tak zwanych "Global Illumination model". Cały myk z tym algorytmem polega na tym, że jest najbardziej czasochłonny i daje najlepsze rezultaty, ponieważ oblicza skończoną iluminację sceny (suma energii wyemitowanej minus suma zarejestrowanej ~= 0). Krótko mówiąc nie upraszcza - w każdym razie nie upraszcza za wiele (to nie jest równoznaczne z "unbiased light transport model" - vide Maxwell, bo path tracing nie odbywa się w modelu spektralnym, może to być zwykłe RGB). To jest taki ray tracing do kwadratu (do sześcianu ;) ) . Promień wysłany z kamery jest tak długo śledzony, aż trafia do źródła światła, skąd pochodzi - obliczając tym samym dokładny wkład danego źródła w iluminację sceny. Gdyby ktoś miał kłopoty z mentalem, zachęcam do prób w Sunflow. Ma wbudowany całkiem przyjemny path tracing. Można porównać. No i jest za darmo ;). pozdr., skk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 27 Listopad 2007 Autor Share Napisano 27 Listopad 2007 greg_jg - no trochę pokombinowałem i też mi zadziałało (nie ten pMegaTK, tylko ten gorszy-standardowy ale to zawsze coś :]) ale nie wiem jak wyłączyć defaultowe światło w maxie? Zrobiłem szybkiego renderka I oprócz emitera na górze jest też właśnie to defaultowe światło :( Mógłbyś napisać jak ustawiłeś tą swoją scenkę, że tak fajnie wyszło? maciekG - no ten standardowy na pewno... ale MegaTK już mógłby bez problemu zastąpić całego maxwella... tylko, że mi nie działa :( SYmek - dzięki, pobawię się tym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 27 Listopad 2007 Share Napisano 27 Listopad 2007 wstaw po prostu omni i daj je na off :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gientekwl Napisano 27 Listopad 2007 Share Napisano 27 Listopad 2007 Zakładka Rendering > Enviroment > Trint - na czarny lub na 0 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patry Napisano 28 Listopad 2007 Autor Share Napisano 28 Listopad 2007 SWRSC - wtedy mam całego czarnego rendera :/ gientekwl - zrobiłem tak, i też mam całego czarnego rendera :( greg_jg - plisss napisz jak Ty to zrobiłeś? :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peteRlo Napisano 28 Listopad 2007 Share Napisano 28 Listopad 2007 Jeżeli path tracing, to GI i FG off. Dlatego jakieś światła musisz mieć on. W Cornell box u greg_jg zwyczajnie sobie świeci area light z włączoną opcją visible (zapewne). Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg_jg Napisano 28 Listopad 2007 Share Napisano 28 Listopad 2007 Patry, zrobiłem to tak jak napisał peteRlo, dodatkowo z tego co widzę, to w Twojej scenie nie ma żadnego źródła światła, które mogłoby zastąpić default`owe, dlatego umieść we wnętrzu tego prostopadłościanu np. area light. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się