Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Elo! :)

Więc tak, dowiedziałem się, że mental ma path tracing ale jest zablokowany :) Odblokowałem to, ale coś nie działa, albo to ja nie umiem się tym obsługiwać :/ Szukałem długo po googlach ale żadnych tutków na ten temat nie znalazłem :( Za to znalazłem taką "paczkę" shaderków o nazwie "Shaders_p" - www.puppet.cgtalk.ru/download/shaders_p_e.shtml - w której jest shaderek p_MegaTK i dzięki niemu miałem nadzieję pobawić się wreszcie tym path tracingiem, ale... jak próbuję w material editorze otworzyć to, to mi coś takiego wyskakuje:

2005275597979776792_rs.jpg

I max się wywala :(

Bawił się już ktoś tym shaderkiem i miał takie problemy?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

A ja wiem po cóż... tak se :D A jakby tak PT w mentalu było szybsze niż w maxwellu? :P To by się wszyscy na mentala przesiedli :D

No ale ten błąd mnie denerwuje... i nadal czekam na odpowiedzi :)

Napisano

Patry, path tracing w mental ray`u działa:

 

PT_test.jpg

 

tylko nikt z niego nie korzysta (nie bez powodu: przede wszystkim jest "hidden" ;) to raz, dwa: czas obliczeń, trzy: można renderować tylko obiekty nieprzezroczyste, cztery: brak wsparcia ze strony Autodesk`a, pięć: cała reszta).

Napisano

path tracing jest w mentalu zaimplementowany do robienia testów..zeby potem było wiadomo jake fejkować żeby osiągnąć naturalny efekt :D....taki rodzaj referki..

Napisano

a mógłby ktoś napisać generalnie co to jest path tracing :> bo kurna mentalem bawie się rok a w życiu nie słyszałem o PT.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Path Tracing to po prostu jeden z algorytmów renderowania z grupy tak zwanych "Global Illumination model". Cały myk z tym algorytmem polega na tym, że jest najbardziej czasochłonny i daje najlepsze rezultaty, ponieważ oblicza skończoną iluminację sceny (suma energii wyemitowanej minus suma zarejestrowanej ~= 0). Krótko mówiąc nie upraszcza - w każdym razie nie upraszcza za wiele (to nie jest równoznaczne z "unbiased light transport model" - vide Maxwell, bo path tracing nie odbywa się w modelu spektralnym, może to być zwykłe RGB).

 

To jest taki ray tracing do kwadratu (do sześcianu ;) ) . Promień wysłany z kamery jest tak długo śledzony, aż trafia do źródła światła, skąd pochodzi - obliczając tym samym dokładny wkład danego źródła w iluminację sceny.

 

Gdyby ktoś miał kłopoty z mentalem, zachęcam do prób w Sunflow. Ma wbudowany całkiem przyjemny path tracing. Można porównać. No i jest za darmo ;).

 

pozdr.,

skk.

Napisano
  • Autor

greg_jg - no trochę pokombinowałem i też mi zadziałało (nie ten pMegaTK, tylko ten gorszy-standardowy ale to zawsze coś :]) ale nie wiem jak wyłączyć defaultowe światło w maxie? Zrobiłem szybkiego renderka

2005397454440380873_rs.jpg

I oprócz emitera na górze jest też właśnie to defaultowe światło :( Mógłbyś napisać jak ustawiłeś tą swoją scenkę, że tak fajnie wyszło?

maciekG - no ten standardowy na pewno... ale MegaTK już mógłby bez problemu zastąpić całego maxwella... tylko, że mi nie działa :(

SYmek - dzięki, pobawię się tym :)

Napisano
  • Autor

SWRSC - wtedy mam całego czarnego rendera :/

gientekwl - zrobiłem tak, i też mam całego czarnego rendera :(

greg_jg - plisss napisz jak Ty to zrobiłeś? :(

Napisano

Jeżeli path tracing, to GI i FG off. Dlatego jakieś światła musisz mieć on. W Cornell box u greg_jg zwyczajnie sobie świeci area light z włączoną opcją visible (zapewne).

 

Pozdrawiam.

Napisano

Patry, zrobiłem to tak jak napisał peteRlo, dodatkowo z tego co widzę, to w Twojej scenie nie ma żadnego źródła światła, które mogłoby zastąpić default`owe, dlatego umieść we wnętrzu tego prostopadłościanu np. area light.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności