duke_leto_2 Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 mam windows xp 32 bity i 3ds max 2008 32 bity. 3gb ramu i 2xeony duo core. gdy chce wyrenderowac jakas przyzwoita rozdzielczosc, wyskakuje mi taki error: " jittering disabled because max samples RCFG 0.3 error 541001: failed to create frame buffer 0: C:\DOCUME~1\Rapan\USTAWI~1\Temp/fb000.3.1572 (W magazynie brak miejsca dla wykonania tego polecenia.) RCFG 0.6 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees RCFG 0.3 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees RCFG 0.6 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees RC 0.3 error 081001: failed to create frame buffer 0: C:\DOCUME~1\Rapan\USTAWI~1\Temp/fb000.4.1572 (W magazynie brak miejsca dla wykonania tego polecenia.) IMG 0.3 error 101003: : can't create file RCFG 0.3 error 541001: failed to create frame buffer 0: C:\DOCUME~1\Rapan\USTAWI~1\Temp/fb000.5.1572 (W magazynie brak miejsca dla wykonania tego polecenia.) RCFG 0.8 warn 542002: angle between normal and geometry normal > 90 degrees" wydaje mi sie ze poprostu cos nie tak z tym mental rayem i nie ma w tym mojej winy. poniewaz najprostrza scena (czajnik na plaszczyznie) przy rozdzielczosci 5000 na 2080 pixeli generuje mi powyzsze bledy. nawet bez gi czy fg.. miejsca wolnego na dysku c mam 5 gb. probowalem dac wiecej pamieci wirtalnej z innego dysku, ale nic to nie daje.. nie weim co robic. probowalem z roznymi ustawieniami raytrace acceleration, jak to mowili w tutorialach ale nic nie pomaga. pozostaje mi tylko blowup render, ale niezabardzo mi sie chce w niego bawic. czasami gdy renderuje pozostaja czarne kwadraciki, czasami jest ich ok 30% calego okna, a czasami 100%.. o co z tym wszystkim chodzi? siedze w maxie juz ok 5 lat i cally czas na mental rayu, wiec mniej wiecej opanowalem ten render a mimo to nic nie pomaga, i nie wiem co robic. prosze o pomoc. pozdrawiam, leto A.
SWRSC Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 przesiądz sie na 64 bity, problem zniknie. na 32 też tak miałem często przy dużych rozdzielczościach. A jeśli nie masz możliwości przesiadku próbuj renderować Cropem.
SYmek Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 Zapisz na dysku plik *.mi i odpal go z linii polecen w mental ray standalone. Zobacz przelaczniki optymalizacji w trybie command line. Niestety nie mam teraz mentala przed nosem a nie pamietam, ktore moga sie przydac. Renderuj do pliku a nie do framebuffera. mam nadzieje, ze to pomoze. pozdr., skk.
duke_leto_2 Napisano 28 Listopad 2007 Autor Napisano 28 Listopad 2007 to moze pan mi jeszcze odpowie czy na 64 bitowym windowsie i maxie bedzie wyrazna roznica w czasie renderingu. dziekuje, leto A.
chudy Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 64bity chyba nie dają, przynajmniej na chwile obecną, znacznego przyspieszenia w czasie renderingu. Największy plus to obsługa więcej niż 2GB Ramu.
SWRSC Napisano 28 Listopad 2007 Napisano 28 Listopad 2007 nie ma przyśpieszenia, ale można wczytywać większe tekstury, renderować do potężnych rozdzielczości i ogolnie pracować na większych scenach. Render mi sie nigdy nie wywalil na x64.
gientekwl Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 jeszcze ktoś mógłby napisać, czym są spowodowane takie błędy :)
SYmek Napisano 29 Listopad 2007 Napisano 29 Listopad 2007 Prawdopodobnie tym, że w trybie wielowątkowym, który jest domyślny dla mentala, wątki dzielą ze sobą pamięć a jest jej za mało, bo w trybie 32bitowym jeden proces (który jest właścicielem wszystkich wątków) może alokować trochę ponad 1,5 GB. Spróbuj wyrenderować w jednym wątku. 1 proces - 1 wątek - 1,5 GB. I powinno działać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się