Napisano 16 Grudzień 200717 l 1) Zawsze do uzyskania lepszego odbicia światła na modelu low poly bez użycia smooth używałem "smooth groups", lecz ten efekt nie zadowala jeśli chodzi o budynki. Robią się trójkąty ciemne, a do tego działa ładnie tylko na kwadratowych polygonach. 2) A druga sprawa to światło. Gdy dam jakiś emiter, to nie oświetlona część robi się po prostu czarna. Patrzyłem w opcjach cieni i w innych, ale nic ni znalazłem. Czy jest jakaś rada?
Napisano 16 Grudzień 200717 l Pokaz obrazki i napisz czym renderujesz bo w ciemno to sobie możemy zgadywac ('-')
Napisano 16 Grudzień 200717 l Autor Sorki, myślałem że zrozumiecie o co chodzi ^^' http://img504.imageshack.us/img504/8240/boxkopiakv1.jpg Tu problem z światłem, chodzi mi o te czarne ścianki. http://img504.imageshack.us/img504/6687/85193257cb8.jpg A tu efekt "smooth groups" A i renderuje podstawowym, domyślnym renderem max'a 9. Prosił bym o przypomnienie mi gdzie się zmienia render, pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale zapomniałem... : /
Napisano 16 Grudzień 200717 l wiesz na taki kwadrat to niema sensu nadawać Smooth grup a co do cieni poczytaj o GI (Global illumination) bo teraz masz jedno światło które sie nie rozchodzi po scenie no albo używaj większej ilości świateł
Napisano 16 Grudzień 200717 l Autor To tak szybko zrobiłem dla przykładu. Nie ma innych metod uzyskania "bez smoothoweho smootha"?
Napisano 16 Grudzień 200717 l nie wiem dokładnie jaki masz problem z tym smoothem działa normalnie, jak chcesz mieć ostre kanty na tym boxsie to daj np. auto wsmooth na 45 stopni
Napisano 16 Grudzień 200717 l A co do cieni, to w materiale tych skrzynek zwiększ self illumination albo w rendering/ environment zmień ambient na jakis szary
Napisano 16 Grudzień 200717 l Autor Super, właśnie o to mi chodziło. Dzięki. A co do tego smootha, to widziałem świetne rendery budynków np. tu: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=43751 Czy to modele bez żadnego smootha?
Napisano 17 Grudzień 200717 l W editable poly w trybie edycji polygonów pobaw się smoothing groups na zakładce Polygon: smoothing groups. Jak będziesz zaznaczał po kolei polygony to zauważysz że prawie każdy ma przypisaną inną grupę cieniowania wystarczy dać tą samą grupę polygonom które mają mieć gładkie cieniowanie i tyle.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto