Jump to content

Featured Replies

Posted

1) Zawsze do uzyskania lepszego odbicia światła na modelu low poly bez użycia smooth używałem "smooth groups", lecz ten efekt nie zadowala jeśli chodzi o budynki. Robią się trójkąty ciemne, a do tego działa ładnie tylko na kwadratowych polygonach.

 

2) A druga sprawa to światło. Gdy dam jakiś emiter, to nie oświetlona część robi się po prostu czarna. Patrzyłem w opcjach cieni i w innych, ale nic ni znalazłem. Czy jest jakaś rada?

  • Replies 8
  • Views 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pokaz obrazki i napisz czym renderujesz bo w ciemno to sobie możemy zgadywac ('-')

  • Author

Sorki, myślałem że zrozumiecie o co chodzi ^^'

 

http://img504.imageshack.us/img504/8240/boxkopiakv1.jpg

 

Tu problem z światłem, chodzi mi o te czarne ścianki.

 

http://img504.imageshack.us/img504/6687/85193257cb8.jpg

 

A tu efekt "smooth groups"

 

A i renderuje podstawowym, domyślnym renderem max'a 9. Prosił bym o przypomnienie mi gdzie się zmienia render, pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale zapomniałem... : /

wiesz na taki kwadrat to niema sensu nadawać Smooth grup a co do cieni poczytaj o GI (Global illumination) bo teraz masz jedno światło które sie nie rozchodzi po scenie no albo używaj większej ilości świateł

  • Author

To tak szybko zrobiłem dla przykładu. Nie ma innych metod uzyskania "bez smoothoweho smootha"?

nie wiem dokładnie jaki masz problem z tym smoothem działa normalnie, jak chcesz mieć ostre kanty na tym boxsie to daj np. auto wsmooth na 45 stopni

A co do cieni, to w materiale tych skrzynek zwiększ self illumination

albo w rendering/ environment zmień ambient na jakis szary

W editable poly w trybie edycji polygonów pobaw się smoothing groups na zakładce Polygon: smoothing groups. Jak będziesz zaznaczał po kolei polygony to zauważysz że prawie każdy ma przypisaną inną grupę cieniowania wystarczy dać tą samą grupę polygonom które mają mieć gładkie cieniowanie i tyle.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy