Posted December 16, 200717 yr 1) Zawsze do uzyskania lepszego odbicia światła na modelu low poly bez użycia smooth używałem "smooth groups", lecz ten efekt nie zadowala jeśli chodzi o budynki. Robią się trójkąty ciemne, a do tego działa ładnie tylko na kwadratowych polygonach. 2) A druga sprawa to światło. Gdy dam jakiś emiter, to nie oświetlona część robi się po prostu czarna. Patrzyłem w opcjach cieni i w innych, ale nic ni znalazłem. Czy jest jakaś rada?
December 16, 200717 yr Pokaz obrazki i napisz czym renderujesz bo w ciemno to sobie możemy zgadywac ('-')
December 16, 200717 yr Author Sorki, myślałem że zrozumiecie o co chodzi ^^' http://img504.imageshack.us/img504/8240/boxkopiakv1.jpg Tu problem z światłem, chodzi mi o te czarne ścianki. http://img504.imageshack.us/img504/6687/85193257cb8.jpg A tu efekt "smooth groups" A i renderuje podstawowym, domyślnym renderem max'a 9. Prosił bym o przypomnienie mi gdzie się zmienia render, pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale zapomniałem... : /
December 16, 200717 yr wiesz na taki kwadrat to niema sensu nadawać Smooth grup a co do cieni poczytaj o GI (Global illumination) bo teraz masz jedno światło które sie nie rozchodzi po scenie no albo używaj większej ilości świateł
December 16, 200717 yr Author To tak szybko zrobiłem dla przykładu. Nie ma innych metod uzyskania "bez smoothoweho smootha"?
December 16, 200717 yr nie wiem dokładnie jaki masz problem z tym smoothem działa normalnie, jak chcesz mieć ostre kanty na tym boxsie to daj np. auto wsmooth na 45 stopni
December 16, 200717 yr A co do cieni, to w materiale tych skrzynek zwiększ self illumination albo w rendering/ environment zmień ambient na jakis szary
December 16, 200717 yr Author Super, właśnie o to mi chodziło. Dzięki. A co do tego smootha, to widziałem świetne rendery budynków np. tu: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=43751 Czy to modele bez żadnego smootha?
December 17, 200717 yr W editable poly w trybie edycji polygonów pobaw się smoothing groups na zakładce Polygon: smoothing groups. Jak będziesz zaznaczał po kolei polygony to zauważysz że prawie każdy ma przypisaną inną grupę cieniowania wystarczy dać tą samą grupę polygonom które mają mieć gładkie cieniowanie i tyle.
Create an account or sign in to comment