_Arti_ Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 1) Zawsze do uzyskania lepszego odbicia światła na modelu low poly bez użycia smooth używałem "smooth groups", lecz ten efekt nie zadowala jeśli chodzi o budynki. Robią się trójkąty ciemne, a do tego działa ładnie tylko na kwadratowych polygonach. 2) A druga sprawa to światło. Gdy dam jakiś emiter, to nie oświetlona część robi się po prostu czarna. Patrzyłem w opcjach cieni i w innych, ale nic ni znalazłem. Czy jest jakaś rada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hindus Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 Pokaz obrazki i napisz czym renderujesz bo w ciemno to sobie możemy zgadywac ('-') Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2007 Sorki, myślałem że zrozumiecie o co chodzi ^^' http://img504.imageshack.us/img504/8240/boxkopiakv1.jpg Tu problem z światłem, chodzi mi o te czarne ścianki. http://img504.imageshack.us/img504/6687/85193257cb8.jpg A tu efekt "smooth groups" A i renderuje podstawowym, domyślnym renderem max'a 9. Prosił bym o przypomnienie mi gdzie się zmienia render, pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale zapomniałem... : / Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrkrzysiek Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 wiesz na taki kwadrat to niema sensu nadawać Smooth grup a co do cieni poczytaj o GI (Global illumination) bo teraz masz jedno światło które sie nie rozchodzi po scenie no albo używaj większej ilości świateł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2007 To tak szybko zrobiłem dla przykładu. Nie ma innych metod uzyskania "bez smoothoweho smootha"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 nie wiem dokładnie jaki masz problem z tym smoothem działa normalnie, jak chcesz mieć ostre kanty na tym boxsie to daj np. auto wsmooth na 45 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoAd Napisano 16 Grudzień 2007 Share Napisano 16 Grudzień 2007 A co do cieni, to w materiale tych skrzynek zwiększ self illumination albo w rendering/ environment zmień ambient na jakis szary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_Arti_ Napisano 16 Grudzień 2007 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2007 Super, właśnie o to mi chodziło. Dzięki. A co do tego smootha, to widziałem świetne rendery budynków np. tu: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=43751 Czy to modele bez żadnego smootha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 17 Grudzień 2007 Share Napisano 17 Grudzień 2007 W editable poly w trybie edycji polygonów pobaw się smoothing groups na zakładce Polygon: smoothing groups. Jak będziesz zaznaczał po kolei polygony to zauważysz że prawie każdy ma przypisaną inną grupę cieniowania wystarczy dać tą samą grupę polygonom które mają mieć gładkie cieniowanie i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się