Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

1) Zawsze do uzyskania lepszego odbicia światła na modelu low poly bez użycia smooth używałem "smooth groups", lecz ten efekt nie zadowala jeśli chodzi o budynki. Robią się trójkąty ciemne, a do tego działa ładnie tylko na kwadratowych polygonach.

 

2) A druga sprawa to światło. Gdy dam jakiś emiter, to nie oświetlona część robi się po prostu czarna. Patrzyłem w opcjach cieni i w innych, ale nic ni znalazłem. Czy jest jakaś rada?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Sorki, myślałem że zrozumiecie o co chodzi ^^'

 

http://img504.imageshack.us/img504/8240/boxkopiakv1.jpg

 

Tu problem z światłem, chodzi mi o te czarne ścianki.

 

http://img504.imageshack.us/img504/6687/85193257cb8.jpg

 

A tu efekt "smooth groups"

 

A i renderuje podstawowym, domyślnym renderem max'a 9. Prosił bym o przypomnienie mi gdzie się zmienia render, pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale zapomniałem... : /

Napisano

wiesz na taki kwadrat to niema sensu nadawać Smooth grup a co do cieni poczytaj o GI (Global illumination) bo teraz masz jedno światło które sie nie rozchodzi po scenie no albo używaj większej ilości świateł

Napisano

nie wiem dokładnie jaki masz problem z tym smoothem działa normalnie, jak chcesz mieć ostre kanty na tym boxsie to daj np. auto wsmooth na 45 stopni

Napisano

W editable poly w trybie edycji polygonów pobaw się smoothing groups na zakładce Polygon: smoothing groups. Jak będziesz zaznaczał po kolei polygony to zauważysz że prawie każdy ma przypisaną inną grupę cieniowania wystarczy dać tą samą grupę polygonom które mają mieć gładkie cieniowanie i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności