Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

1) Zawsze do uzyskania lepszego odbicia światła na modelu low poly bez użycia smooth używałem "smooth groups", lecz ten efekt nie zadowala jeśli chodzi o budynki. Robią się trójkąty ciemne, a do tego działa ładnie tylko na kwadratowych polygonach.

 

2) A druga sprawa to światło. Gdy dam jakiś emiter, to nie oświetlona część robi się po prostu czarna. Patrzyłem w opcjach cieni i w innych, ale nic ni znalazłem. Czy jest jakaś rada?

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaz obrazki i napisz czym renderujesz bo w ciemno to sobie możemy zgadywac ('-')

Napisano
  • Autor

Sorki, myślałem że zrozumiecie o co chodzi ^^'

 

http://img504.imageshack.us/img504/8240/boxkopiakv1.jpg

 

Tu problem z światłem, chodzi mi o te czarne ścianki.

 

http://img504.imageshack.us/img504/6687/85193257cb8.jpg

 

A tu efekt "smooth groups"

 

A i renderuje podstawowym, domyślnym renderem max'a 9. Prosił bym o przypomnienie mi gdzie się zmienia render, pamiętam, że kiedyś zmieniałem, ale zapomniałem... : /

Napisano

wiesz na taki kwadrat to niema sensu nadawać Smooth grup a co do cieni poczytaj o GI (Global illumination) bo teraz masz jedno światło które sie nie rozchodzi po scenie no albo używaj większej ilości świateł

Napisano
  • Autor

To tak szybko zrobiłem dla przykładu. Nie ma innych metod uzyskania "bez smoothoweho smootha"?

Napisano

nie wiem dokładnie jaki masz problem z tym smoothem działa normalnie, jak chcesz mieć ostre kanty na tym boxsie to daj np. auto wsmooth na 45 stopni

Napisano

A co do cieni, to w materiale tych skrzynek zwiększ self illumination

albo w rendering/ environment zmień ambient na jakis szary

Napisano

W editable poly w trybie edycji polygonów pobaw się smoothing groups na zakładce Polygon: smoothing groups. Jak będziesz zaznaczał po kolei polygony to zauważysz że prawie każdy ma przypisaną inną grupę cieniowania wystarczy dać tą samą grupę polygonom które mają mieć gładkie cieniowanie i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.