Skocz do zawartości

Modelowanie postaci ( najprostrza metoda przy użyciu 3ds max studio 9 )


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Stanąłem na bardzo ważnym etapie

 

No dobra mniejsza o to.

 

Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak najprościej wykonać siatkę postaci ?

Konkretnie to ma być człowiek.

Pozwoliłem sobie pożyczyć obiekt z innego materiału by dokładniej przybliżyć mój problem.

Oto i on - http://img252.imageshack.us/img252/2789/head6fh9.jpg

 

Czy jest jakiś konkretny sposób na to by z tego stworzyć model ? Proszę o wyjaśnienie.

Program jakim się posłuje to 3DS max studio 9.

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy jest jakiś konkretny sposób na to by z tego stworzyć model ? Proszę o wyjaśnienie.

 

a co to znaczy? Pytasz sie o sposoby modelowania organiki? czy jak? pokazales model zrobiony o ile dobrze stawiam w Modo i pytasz "czy mozna z tego stworzyc model" ... O,o

 

I nazwij temat jakos bardziej zgodnie z regulaminem.

Napisano

Na ten temat jest mnóstwo tutków, videotutków (płatnych, darmowych), postów (nie tylko na tym forum), publikacji, książek, że nie trzeba już o to pytać.

Napisano

Dzięki. Teraz widze że nie potrzebnie zakładałem nowy temat. Na przyszłość pogrzebię troszeczkę w starszych tematach.

Jeszcze tylko takie jedno pytanie ale to tak na marginesie. Jak ukryć siatkę pomocniczą ?

Pozdrawiam

Napisano

człowieku, wez sciagnij sobie videotutoriale Klicka na temat wingsa i modelowaniu w tym darmowym sofcie to zrozumiesz ocb. modelowanie postaci w maxie to jak, lepić ludka z plasteliny mając na rekach rękawice boxerskie, przynajmniej dla mnie

Napisano

Tylko że ja nie chce " wymodelować ludka " tylko Wymodelować ludka i potem włożyć w niego bipa a na końcu zaanimować. Poza tym prościej mi się modeluje w maxie i lepiej przyswoiłem już sobie jego interfejs. Po co więc uczyć się tego od nowa ?

Napisano

ale jak sobie w wingsie wymodelujesz to nie przeszkadza to w niczym zebys sobie zaimportował, i nałożył skina z wybranym bipedem. znasz interfejs maxa, ok, ale ja bym na twoim miejscu chociaz sprobowal wingsa, ale jak chcesz

 

edit-->

ok, ale soft to jedno a siatka drugie. Ile cci zajelo wymodelowanie tej bryły? 30 sekund? pamietaj o siatce, nie ostateczny kształt postaci (zwłaszcza do animacji) sie liczy ale ułożenie siatki. Wymodeluj cos wiecej i dopiero wtedy pokaż. Jesli to twoj pierwszy model to sie nie łam, masz jprawo robic bledy. W watku naked models masz siatki postaci, popatrz tam

Napisano

100 razy łatwiej sie dzieli polygony, lepiej działa kamera, w ogole nawigacja w przestrzeni bajecznie łatwa, max jednak troche na tym kuleje, wiele funkcji które ułatwiają modelowanie obiektów organicznych

Napisano
Zapytam z ciekawości, bo nie znam wingsa - co takiego ma wings, a czego nie ma max?

inny, bardzo inny interface :)

To chyba kwestia gustu. Bawilem sie wingsem, i musze powiedziec ze bardzo przyjemny, ale zbyt wiele nawykow mam z maxa i wygodniej mi sie w maxie modeluje.

W sumie popieram promowanie Wingsa bo, jest darmowy, a przedewszystkim baaardzo dobry do modelowania. Ale nie rozumiem wciskania go na zasadzie "przerzuc sie na wingsa a odrazu bedziesz lepiej modelowal"

Jak dla mnie skill w sub-d modelingu to jedno, a przyzwyczajenie do interfaceu to drugie.

Napisano

Dokładnie o to pytam.

Jeśli ktoś jest przyzwyczajony do interfejsu (nawet jeśli byłby najgorszy na świecie) to polecanie innego programu tylko ze względu na ów interfejs mija się z celem...

Napisano

Dla tego właśnie zostanę przy maxie. Ma te funkcje, które są mi potrzebne.

 

No dobra bo zbaczamy troszeczkę z tematu.

 

Teraz mam model człowieka, Wiem jak animować bipa ale nie wiem jak połączyć jedno z drugim. Może ma ktoś pod ręką jakiegoś tutoriala ?

Napisano

Szaman, naprawde, uzyj F1 i googla. Pod F1 masz tutka o animowaniu, rigowaniu itp. Na googlach tez tego troche sie znajdzie. Dlaczego ktos inny ma to wyszukiwac za ciebie ?

Napisano

Widze ciemnosc... widze widze.. nic nie widze.. drogi szamanie nie jestesmy wrozkami.. wyobraz sobie, ze na forum zajerestrowalo sie kilkadziesiat tysiecy ludzi.. wyobraz sobie.. ze co 20 osoba zalozyla identyczny temat jak twoj.. wyobraz sobie, ze w 50% owych tematow znajdziesz swoja odpowiedz.. jezeli tak bardzo lubisz te forum.. nie lubisz innych stron z tutorialami, uwazasz ze klawisz F1 jest smiechu warty i lepiej tam nie zagladac.. nasze FAQ jest napisane dla debili za ktorego ty sie nie uwazasz.. to przynajmniej PRZEGLADNIJ HISTORIE FORUM.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności