Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

masterloko -> luzik , zaraz coś poleci :)

wrzecionek -> no , mam nadzieję że fajnie wyjdzie

..:: 3D XTREME ::.. -> Widzę że się doczekać nie możesz ? :*

Kimmi -> aż tak źle ze mną chyba jeszcze nie jest żeby trzymać balistę w pokoju

Napisano

D4D4L -> Dzięki :) , render to Vray ,environment(HDR's) z włączonym GI na low .

Johny -> lina jest , biegnie od tych bolców aż po cięciwę . Sprężyny dodane żeby urozmaicić model , pod względem technicznym chyba tak by działało :P

Napisano

Siemka model ładny ale tutaj też masz niezgodność z referką ... chodzi o to że niema chamfera ... :

balista3ct2gd7.jpgpiratibalistaps2.jpg

Edit: zapomniałem napisać ... że fajny pomysł żeby coś takiego zrobić i powodzenia .

mileS zapraszam także do mojego wipa (mech concept) :D

Napisano

Johny -> ok dzięki poprawię , jutro siądę i zamieszczę świeżutkie updaty :)

Poke -> Ty , jak byś jeszcze coś znalazł to szybko mów :*

Kr3tz -> dawał bym szybciej ale mało osób się tu udziela i muszę czekać aż ktoś napisze żeby nie był post pod postem :)

Napisano

Witam! Zauważyłem taki dość konkretny błąd. Mianowicie chodzi mi o uchwyty do naciągania urządzenia. Na referce wałek, a co za tym idzie uchwyty wystają poza drewnianą konstrukcje co pozwala łatwo na latwy obrót. U Ciebie pod uchwytami jest deska więc cały czas trzeba by je przekładac do innego otworu.

Napisano

Taki mały UP , poprawione błędy które wskazaliście ...

Teraz do zrobienia został jakiś Bełt(żeby się źle wam nie kojarzyło) i podstawa, na która zresztą nie mam pomysłu bo ta na refce za prosta mi się wydaje ... Johny mam nadzieję że teraz to bardziej line będzie przypominać Pozdro

 

balista4yz3.th.jpg

balista4v1ib6.th.jpg

Napisano

Wszytko fajnie ... tylko dalej masz jeden błąd nie chodziło o to żeby bardziej przypominało line (tak mi się wydaje) tylko o to jak to jest zrobione .. to będzie działać gdy miedzy dwie liny włożymy belkę (kij) i skręcimy liny wiec on (kij) nie powinien wchodzić w te liny a jedynie przez nie przechodzić , wtedy liny napną kij . (jeżeli mowie źle to mnie poprawcie)

Napisano

Poke -> Jeśli o to dokładnie ,to już myślałem nad tym wcześniej i chyba nie ma sensu dokładnie tego robić bo nie będzie widać jak jeszcze podstawę zrobię . Ale pożyjemy zobaczymy :)

Napisano

No jeśli nie będzie widać to faktycznie nie opłaca sie robić ale jak np byś robił render tak jak wygląda referka to to miejsce jest widoczne , dlatego napisałem .

clipboard01ox8.jpg

Napisano

Lepiej ...czy starczy ty decyduj, ja tylko mowie co sie nie zgadza :P , to ty wiesz jak to będziesz później ustawiał i jak to będzie widać ... jeżeli robisz żeby poćwiczyć właśnie warto (moim zdaniem :] ) probować zrobić jak najdokładniej nie idąc na łatwiznę ... Ale co ja się tam znam ...

Napisano

hehe znasz się ... Zrobiłbym to dokładniej tylko jest problem ponieważ jest to LOFT więc dużo tam się nie da ingerować :P duuuzio vertexow bym musiał poprzesuwać , chyba że na Helixie tylko supełki przesune , ale tym się zająć moge jak zrobię całość

Gość Trawnikow
Napisano

Będzie że sieczepiam, ale co mi tam ;p

W tym miejscu widzę dwi niezgodności z refką:

1) nity (śruby, wkręty, gwoździe czy co to tam jeszcze może być) są inaczej ułożone

2) na refce jest ostrzejszy kant w tym metalowym mocowaniu

balista3ct2pm0.jpgpiratibalistakc9.jpg

 

Ale to tylko moje czepiactwo i możesz to spokojnie olać ;p

Ale generalnie bardzo fajny model, tak trzymaj :)

Napisano

Trawnikow -> o te (śruby ,wkręty , gwoździe czy co to tam jeszcze może być ) aż tak nie chodzi :] nie musi być 100% refki zresztą super ona nie jest . CO do tego mocowania natomiast to dzięki i poprawiłem odrazu ;]

 

Taka próbna podstawa żeby zobaczyć czy proporcje nie będą skopane , jak uważacie bo ja już sam nie wiem :/

balista5eg3.th.jpg

Napisano

No to może ja się wypowiem ... będę porównywał z referką (sam model bardzo fajny) ... to tak .. walec łączący wszystkie cztery nogi za szeroki a za niski , nogi są za cienkie , podstawa wydaje się być prostokątem nie kwadratem i jest większa w stosunku do refki .. i gwoździe nie są na miejscu :PP Ale to tylko porównania z refką ...

Napisano

Tutaj niesymetrycznie:

 

balista5eg23bc4.jpg

 

A zrobienie liny zamiast sprezyny zajmuje okolo 10 min. Trzeba tylko miec pomysl, jak w calym 3D. Renderable helix + edit spline + 2x symmetry:

 

balistaem7.jpg

Napisano

Wszystko ładnie pięknie , tylko albo ja jestem ślepy , albo nie mam Renderable helix ...

Co do tego że jest niesymetrycznie to nie zauważyłem , dzięki .

Napisano

Z tym renderable helix wydaje mi się że chodzi o to by włączyć opcje Enable in renderer w opcjach helixa (i najlepiej tez enable in viewport żeby widzieć co sie robi ;] )

Napisano

Dzięki poke a ja tego szukałem tuman jeden ...

Kurcze nie wychodzi mi to Johny , za mało ze splinami pracuję i się nie łapię ,a robiłem tak jak mówisz . Wysiadam już i po mału mi się odechciewa tego modelu , a tak mało zostało , normalnie załamałem się z tymi linami :D .

balista6mh7.th.jpg

Napisano

Ok wracamy :)

Poprawione liny (lewa lepsza bo chyba tą prawą źle przeskalowałem) tex trochę rozjechana bo na szybko mapping dałem .

Ogólnie zabieram się za tex ...

balista7xq5.th.jpg

Napisano

Hmmmm te elementy sprezyste, takie pozwijane to nie byly, ani sprzezyny ani liny, to byly .... ehhh moze lepiej niewiedziec: ] wiec jak ktos nie chce niech nie czyta

To byly jakos spreparowane bycze penisy ktore byly wystarczajaco wytrzymale i gietkie na potrzeby takiej balisty, liny nic by sie tu nie zdaly, bo lina zazwyczaj jest nierozciagalna. to tyle na temat faktow, sam model moze byc, trzym sie

Napisano

KoMic -> Rozumiem , teraz to mnie zaintrygowałeś tymi penisami , ale nie wiem czy się rzucę na modelowanie i texturowanie takiego czegoś :]. Może jednak pozostane przy tych mniej praktycznych linach , które jakoś tam by działać chyba mogły ?

Poprawiona lina :

balistalinaik4.th.jpgbalistadrewnomz4.th.jpgbalistakolcerh2.th.jpg

EDIT : Często to były po prostu ścięgna .

Napisano

bardzo ładnie

podoba mi się

 

zwinięte liny wydają się za idealne za równe

ciekaw jestem jak ustawiłeś siatła i GI

ja jakoś tak nie umiem, może bym mi to pomogło

Napisano

Prosie ja ciebie :)

scrren1eb1.th.jpgscrren2ip3.th.jpgscrren3eq9.th.jpg

Ale to są proste ustawienia więc cudu nie oczekuj , ale jak pomogłem to się cieszę

Edit : jak chcesz to mogę ci na e-maila gotowe ustawienia wysłać ... Wystarczy załadować ( chyba powinno działać :P)

Napisano

Claude -> dzięki , biorę to za komplement :)

Ruszam z tex . Jak myślicie to ciemne drewno pasuje ? czy za bardzo odbiega od jasnej podstawy ?

balista11oc0.th.jpg

Napisano

Drewno w tym odcieniu w porównaniu do podstawy wyglada jak korek. Poza tym w całym projekcie nie podobają mi się tekstury drewna, a oto dlaczego:

1. Podstawa - nie wiem czy specjalnie są tam te ciemne miejsca, ale wygląda to jak sęk, pomijając fakt powtarzalności tekstury. W miejscu sęka drewno zwykle ma inną wytrzymałość niż w obszarze bez sęka, co powoduje zwykle pękanie obrobionego drewna w okolicach sęka. Jeżeli w nogach katapulty byłyby sęki, prawdopodobnie po kilku strzałach połamałyby się. Poza tym nogi wyglądają jak zrobione z dwóch kawałków, a każde miejsce łączenia to osłabienie materiału, więc tu też mogłyby się połamać.

2. Korpus (że tak to nazwę, nie znam fachowej nazwy) - drewno, jak już wspomniałem wygląda jak korek, jest troszkę za ciemne i za matowe. Poza tym układ słojów jest nieprawidłowy. Jeżeli korpus wykonany by był z jednego kawałka drewna, to układ słojów powinien być wzdłuż korpusu, tak jak na górnej powierzchni. Na bocznych powinien być taki sam, a jest pionowy.

 

To na razie tyle :-) Poza tym ładnie.

Napisano

Ciemne pasuje, myślę że w czasach kiedy budowano takie maszyny, nikt się nie przejmował tym czy drewna kolorystycznie ze sobą harmonizują.

 

Natomiast teksturę jeszcze będziesz poprawiał? Za bardzo się wszystko powtarza, nogi wszystkie te same.

Tekstura na bokach tego długiego elementu chyba nie powinna być w poprzek, ale wzdłuż.

 

Niepotrzebnie łączenie na przednich nogach, źle wpływa na stabilność. A jak już tam łączysz to jakieś deski od boku które to trzymają.

 

Metal wygląda zbyt nowocześnie, za bardzo wypolerowany.

Napisano

Patrzac na to co robisz to wyciagam jeden wniosek... warto teksturowac na biezaco. Model wypasiony choc do wspomnianych tekstur w paru miejscach mialbym zastrzezenia ale to bardziej pod czepiarstwo podpada ;P Brakuje mi w nich bumpa albo displace. Niby drewno ci wyszlo ale takie za bardzo wyheblowane... ;) Pracuj pracuj

Napisano

goran -> no rzeczywiście trochę to drewno miękko wyglądało , już poprawiłem daję 2 wersję i nie wiem która lepsza .

Co do tych ciemnych miejsc na nogach to zmieniłem cała texture na bardziej jednolitą.

Mówisz że korpus za ciemny .. ? to drewno ma wyglądać na stare ,ale możliwe że rzeczywiście trochę dziwne .

 

Aniu -> Ty z kolej mówisz że ciemny pasuje .. hmm .. teraz to już sam nic nie wiem :D Jedno jest pewne że i tak muszę nad tym popracować .

Textury będę poprawiać (tzn. tilling , mapping ,może pokombinuje z shaderem pod nie)

Ułożenie słojów już chyba..(?) poprawiłem , już za długo dzisiaj siedzę przy tex. drewna i mi się już miesza wszystko nie wiem czy jest dobrze polożona czy źle więc mnie skontrolujcie . Jeżeli chodzi o nogi to kurczę muszę to jakoś zamaskować bo przy ich układaniu się trochę nabawiłem , niby prosta rzecz a co chwile się coś rąbało tu mapowanie tu jakiś vert uciekł ... Masakra

Metal już poprawiony , był tylko taki wyznacznikowy .

 

..:: 3D CREATIVE ::.. -> warto ale tu chyba nie ma aż tylu elementów żeby sobie nie dać rady z późniejszym ich nakładaniem . A teraz przynajmniej mam podgląd na całość .

"Model wypasiony" teraz to mnie zawstydziłeś cieszę się że komuś się podoba :D

textury są cały czas poprawiane , co do bumpa to jest Bump + Normal nawet ale nie wiem czemu tak dobrze tego nie widać, albo coś z renderem ( gi na low ) , albo to poprostu wina rozdziałki .

 

Dziękuje wszystkim za pomoc :*

 

Wrzucam 2 rendery całej balisty , jeden z ciemniejszą texturą i drugi z trochę czystszą i oczywiście jaśniejszą . Oraz małe zbliżenie na własnie bump .

balistaciemnafn6.th.jpgbalistajasnaez5.th.jpgbalistadetaljd3.th.jpg

Napisano

1 wersja, z ciemnym korpusem jest wg mnie lepsza. Natomiast nie podoba mi sie tailing texturek, widać krawędzie (szczególnie na zbliżeniu)

Napisano

w tej jaśniejszej wersji tekstury przesadziłeś z sękami, to jest wręcz nie możliwe żeby jakieś drzewo aż tyle ich miało i w takim rozmieszczeniu ;p

Napisano

Ta teksturka to akurat chyba sklejka, robiona z "odwiniętej" z pnia warstwy drewna, stąd powtarzające się te same sęki. Normalna "decha", łupana siekierą z pniaczka, raczej by tyle nie miała... taka mała dygresja

Napisano

Może z inną teksturką będzie lepiej. Ta jak Goran napisał nie nadaje się. Pewnie znasz te strony ale dla pewności daję linki, może znajdziesz coś dogodniejszego:

http://www.cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=427

http://mayang.com/textures/

 

I przypomniało mi się jak to Buckey swego czasu zaprezentował fajną metodę do teksturowania takich belek:

http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=245749&postcount=29

reszta wątku:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=17357

Napisano

Goran-> No to zwracam honor , myślałem że to po prostu jakieś egzotyczne drzewo i dlatego takie dziwne ..

Aniu-> Dziękuję za linki ;) chociaż cgtextures znałem już od dawna i całe zwertowane miałem a co do mayang to nie działa ... :/ Tutek ciekawy przydał mi się .

keraj37-> miło że się tu pojawiłeś i miło że się podoba , nad tex cały czas pracuje , chociaż wydaje mi się że jestem coraz dalej od tego co zakładałem ... :/

balista12zv4.th.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności