Skocz do zawartości

Scena 3D: Hobbit Room


Maykel

Rekomendowane odpowiedzi

b4ab663d66e56ed8.htmlWitam,

męcze w Mayce łazienkę z Evermotion. Oświetlam ją mia_portal_light+Physical Sun bez GI. Chciałem zapytać, czy mi to wyszło tak jak powinno, znaczy czy tak właśnie wygląda oświetelnie mia_portal_light w mentalu - coś ciężko mi to załapać. Na wszystkim jest mia_material. W szopku dodałem occlusion i troche wyeksponowałem światło w oknach. Na razie ucze się oświetlać pomieszczenia, czego nigdy wcześniej nie robiłem, no i jestem ciekaw jak mi to wyszło.

Może dodam, że w obu oknach jest po jednej sztuce Area Light z podłączonym mia_portal_light. Zastanawiałem się, czy dodać światło Directional Light, żeby na podłodze zaznaczyć odrobine cienia z tych okiennych drągów, ale zostawiłem to w cholere, bo przede mną jeszcze kupa mentalowych świateł do roztkliwiena, a nie wiadomo które da lepszy cień ;)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b4ab663d66e56ed8.html

 

b4ab663d66e56ed8.html

 

b4ab663d66e56ed8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Dzięki, witam ponownie na forum, wróciłem po przerwie ;)

Z materiałami to będe musiał jeszcze troche zaczekać, jak na razie wstępnie poznałem mia_material, bo to taki architektoniczny moloch wart poznania. No nic, lece dalej i będe apgrejtował swoje "dokonania" co jakiś czas.

A mam jeszcze takie pytanie, czy nie powinienem zacząć od pustego pomieszczenia i wstępnego dobierania materiału dla podłogi i ścian, a dopiero gdy będą zadowalające dodawać stopniowo obiekty i ustawiać ich materiał? Widziałem to na jakimś tutorialu i zastanawiam się czy to nie byłaby lepsza metoda. Teraz wrzuciłem jeden materiał na wszystko, żeby ustawić światło, tylko nie wiem czy to dobry pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie całkiem przyjemnie, troche kafelki wyglądają jakby były lekko wypukłe, zwłaszcza te na ścianie, i ręcznik wygląda jak szmatka, ręczniki są grubsze.

 

W jakiej kolejności dajesz zależy od twoich upodobań, wszystko jedno. Jedni wolą najpierw ustawić światło, inni materiał, była chyba nawet kiedyś na forum dyskusja o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anka, żeby nie było nieporozumień, scena nie jest moja tylko z DVD Evermotion, ja tylko światło ustawiam :/ Przekonwertowałem ją z Maxa do Mayki, bez świateł i materiałów - tylko geometria i kamera. Wolę to uporządkować, bo czytałem wątki, gdzie posądzano ludzi o plagiat. Dzięki za koment (jesteś wielka) :-)

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c2e72cfc91d15aac.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez nie uwage skasowałem sobie całą poprzednią scene i musiałem robić wszystko od początku. Tym razem spróbowałem wstrzelić się w to co za oknem, taki po burzowy klimat z 'przeświecającym' przez chmury słońcem;)

Wstępne materiały są tylko na podłodze, ścianie, umywalko-wannach i plastikowych oknach. Zastanawiam się, bo chyba cienia za ręcznikiem i cienia z klamki prawego okna nie powinno być, bo słońce świeci z lewej strony. Jednak dałem lekki Area Light z mia_portal_light z prawego okna i nie wyłączyłem cienia, stąd pewnie te cieniasy ;)

Prosiłbym o jakieś wskazówki co do oświetlenia. ps. Anka miała racje, płytki były wypukłe.

 

913c453dba9f672a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

URL%5Dno a teraz jak to wyszło, ide w dobrą strone, czy się staczam? ;P

wiem wiem, początkującym się wydaje, że zrobili ósmy cud świata, ale chyba nie jest aż tak ..ujowo :D

ps. nie ma GI i Occlusion. Zmiejszyłem sampling, żeby mnie sylwester nie zastał :)

 

45401f3b83b5ac75.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fikołek: w Mayce 2008. Nie wiem czy znasz tego PDF'a - bardzo pomocny: http://xsi.wiki.avid.com/images/7/77/Architectural-library.pdf

 

A w scenie mam dwa area light (emitujące fotony) które mają podłączony mia_portal_light, tu masz tutka:

http://3dlight.blogspot.com/

 

Intensity chyba traci znaczenie po podłączeniu mia_portal_light, bo przejmuje go Intensity Multiplier - dlatego chyba nie jest ważne wpisywanie tam 30000 ;P

 

Później w Globalnych ustawieniach Mentala dodałem Physical Sun & Sky i zdaje się, że w ustawieniach mia_physicalsky, przerwałem połączenie z Sun (mia_physicalsun) - ale już nie pamiętam - chyba go przerwałem, a później znowu połączyłem hehe. No a reszte męcze w Szopie filtrem PhotoTools:

http://www.ononesoftware.com/

 

W kamerze jest Lens mia_exposure_simple, ale tego akurat dodaje Physical Sun & Sky.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rady, tego pdf-a nie znałem ale chyba to jest to samo co w pomocy majki tak przynajmniej po obrazkach widzę:)

 

 

co do mia_exposure_simple dodawanego przez Physical Sun & Sky można doisntalować skrypcik który przed stworzeniem Physical Sun & Sky będzie pytał który exposure simple czy photographic dodać

photographic podobno jest best of the best :P

 

można go ściągnąć tutaj djx

 

a oprócz tego jest tam pare innych użytecznych prostych skryptów, tutków i porad do majki jeśli jeszcze nie znasz tej stronki :)

 

 

jescze jedno mnie ciakwi jak "odgamiasz" tekstury/ materiały przez gamma node czy w mia_exposure i framebufferze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie instalowałem Mayki z DOC'em, może faktycznie tam to jest ;P

 

Bawiłem się tym Photographic i nic wielkiego nie uzyskałem, ale ja od niedawna wziąłem sie za mentala więc cudów raczej sie nie spodziewam ;) Dzięki, byłem na tej stronce wczoraj :-)

Hehe odgamiam... ja od tygodnia siedze w mentalu i na razie nic nie odgamiam... ino odchamiam.... się :D

Nawet nie wiedziałem że się odgamia tekstury :/ jestem na etapie mia_material i mia_Portal_Light... a za momencik lece dalej z materiałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje, ale to miał być taki klimat burzowy ;) a poza tym łazienka jest dosyć wysoko.

no dobra powiem szczerze, nie potrafie "doświetlić" nałożonego obrazka, bo skubaniec mimo, że jest bardzo jasny to nawinięty na plan robi sie zamglony. Nie wiem czy to nie jest "zaleta" Physical Sun & Sky, chociaż dystans mam na zero. Mógłbym oświetlić to innym światłem, ale wolałbym tak nie kombinować. Próbowałem różnych materiałów, wyłączałem wszystko co mozliwe i nadal jest zamglony - nie kumam bazy :/

W ustawieniach tekstury majstrowałem przy wszystkim i nadal zamglony, padalec jeden ;P

Tak sobie myśle, że go może w Alpha policze i w Szopie nałoże.

 

chveti, w nocy też? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majka standardowo mocno bluruje texturki, jak masz ją w odpowiednio dużej rodziałce to zmniejsz filter na 0.1 i powinno być już dobrze możesz też zmniejszyć typ filtra na słabszy, ale lepiej go nie wyłączaj bo textura częściej niż żadziej stanie się pixelowata

 

a żeby doświetlić obrazek na planie podbij incadesence na jaśniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr wyłączyłem zupełnie, incadesence dałem na full... i nic :/ bawiłem sie tymi wszystkimi ustawieniami i nic to nie dało - podejrzewam, że coś pomieszałem w ustawieniach fizycznego światełka, gamme czy cuś i teraz są rezultaty.. Musze bardziej sie wgryźć w mentala ;P

a propo zainstalowałem DOC'a i jest to samo co podawałem w pdf'ie a nawet ciut więcej ;)

 

 

apropo znasz takiego myka w Viście... trzymając wciśnięty CTRL przesuwasz rolke myszy na pulpicie albo na forum 3D - ładnie się skaluje no nie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fikołek chyba zakumałem o co Ci chodzi z tą gammą ;)

 

Trzeba w MEL'u wpisać komende: createNode nazwa;

 

np: createNode mip_gamma_gain;

 

# mip_gamma_gain : gamma control for map

# mip_card_opacity : utility for compositing workflows

# mip_motionblur : motion blur extraction methods for compositing

# mip_motion_vector

# mip_cameramap : background plate matching utilities

# mip_matteshadow

# mip_mirrorball : lighting and reflection shaders to match cg to background plates

# mip_grayball

 

 

a nie sorka, jest cos takiego jak GammaCorrect, ale niech już zostanie ten wpis dla potomnych ;P

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a właśnie jak używasz exposure to nie jest łatwo coś przepalić bo to właśnie zostało wynalezione do tego żeby światło nie przepalało nic co jest blisko żródła światła :)

mam nadzieję że wystarczająco jasno to opisałem :D

 

więc widok za oknem rozjaśnij w photoshopie chyba bedzie najłatwiej, najszybciej, z największą kontrolą i bardzo interaktywnie :D

 

co do gammy to jak użyjesz np. phisical sun and sky wraz z exposure to musisz ogamić textury i kolorki i bez MEL-a się obejdzie :)

 

ja tworzę zwykły majkowy gammma noda i podpinam do niego texturkę i zmieniam na chyba 0.445 nie pamiętam bo zrobiłem presetsa do tego :P zaoszczedza mi to 3-4 s :P

 

zwykły kolor też trzeba odgamić kiedyś podpinałem jednokolorowego rampa ale odkryłem że wystarczy w tym swatchu w gammma nodzie kolor zmieniać :D

 

 

te wątki na cgtalku pomogły mi zrozumieć całą filozofią stojącą za tym całym odgamianiem :)

 

klik

 

klik2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można i tak :)

 

a co do prześwietlonego widoku za oknem to jak teraz myśle to powinno dać radę to zrobić za pomocą mia_exposure

 

najlepiej najpierw odłącz exposure od kamery i wyrenderuj do 32 bit np. openEXR czy jakoś tak :)

 

potem podłącz exposure ale włącz preview a wyżej podłącz texturę mental w do niego ten 32 render, wyłącz FG i inne takie najlepiej odjedź kamerą ze sceny i renderuj będzie trwało tylko chwilkę bo to tylko exposure będzie działało, tak szybko sprawdzisz jak to działa i co do czego, i czy przepalenie za oknem da radę zrobić:)

 

i najlepiej użyj tego photograhic ma więcej kontrolek do zabawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz troche zakręciłeś z tą gammmą :)

 

jak używasz gamma corect na .455 to framebuffera zostawiasz na 1 i przy mia_exposure też zostawiasz 2.2

a jak nie używasz gammy na taxturach to właśnie idziesz przez framebuffera i mia_exposure ale podobno najlepiej jest dawać gamme przy texturach

 

i jak wybierasz kolor to też musisz go odgamić, po prostu dajesz gamma corection jako texturę i kolor zmienaisz w value

to chyba tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, jakoś zrobiłem tę kuchnie bez gammy i cholera nawet mi sie podoba :-)

Przez te game tylko mi się w głowie kręci... najlepiej końcowy obrazek wrzucić do Szopa i tam ustawiać gamme ;) Ludzie to sobie lubia zycie utrudniać ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oświetliłem wstępnie drugą scenę na materiałach z poprzedniej, mam nadzieje że błędów wielkich nie ma. Zastanawiam się jak podpiąć teksture specular do mia_material, bo matematyczna szachownica działa, natomiast szachownica w jpeg nie za bardzo (na razie testuje na szachownicach). Nie wiem czy dobrze kombinuje, bo podłączam tekstury do mentala przez majkowy file node :/ Może jakaś podpowiedz?

 

ps. tak sie zastanawiam, czy nie dać tu wilkołaka?:/ wilkołaki som fajne ;)

 

b00d952d87059b79.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra skończyłem. Starałem się jak najwierniej upodobnić do orginału - no powiedzmy. CTRL_Occlusion nie działa pod Mayką 64bit, więc wyliczyłem standardowy OC. Może jeszcze dodam lekki DOF. Komentarze mile widziane, bo nie wiem czy ide w dobrą strone z tą nauką Mentala i światła.

 

61f684bf7af97301.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne fotki na biurku ;) takie były w oryginale?

 

wcześniejsza wersja chyba troche lepsza

i masz plamki na szafce ale je w 3s w szopie można maznąć :)

i szym jest everywhere :) może za mało sampli w OC

 

FG używasz z radiusami, radiusami w pixelach czy interpolacja?

 

pisałeś, że używasz PhotoTools, co tam w nich takiego dobrego i jak ich używasz

 

o i może pokaż render bez photoshopa :P

 

aj też się musze za takie coś zabrać jak tylko pare sparw zakończe i już wiem kogo bede męczył głupimi pytaniami :D

 

generalnie fajnie Ci to wychodzi :)

 

cheers!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeża prenumerata przyszła na biurko ;P

 

FG uzywam z radiusami, ale bez pixel, może faktycznie to jest powodem tych plam, sprawdze. PhotoTools jest bardzo dobry, jak sie go umie używać, a ja nie umiem :/ Robie wszystko od dupy strony, zamiast przysiąść nad Mentalem to ja chce sie naumieć wszystkiego od razu i wale filtry pierwsze z brzegu, zamiast poczytać do czego jest konkretny filtr :/

Wrzucam obrazek wypluty z Mentala:

 

1ea532d58d69f495.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest goły render bez OC? jeśli tak to tak jak mówiłem podbij sample w OC bo dużo szumu właśnie z OC powstaje szczególnie dobrze to widać na tylnej niebieskiej ścianie

 

te plamki na szafce to prawie pewne że od FG

 

a co do samego FG to pewnie masz max to 10% sceny a min 10% max?

MAster Zap gdzieś pisał, że tak się już nie powinno robić to była metoda z mentala 3.3 polecał ustawić 25 na min i max ale w pixelach a detale wydobyć przez OC

ja osobiście robie bez radiusów tylko z interpolacją i daje to całkiem niezłe efekty renderuje się troszkę dłużej ale whatever :P,

kiedyś testowałem FG na radiusach i chyba coś źle robiłem bo co bym nie wpisał to prawie się nie różniło a plamy i inne babolce zostawały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OC znaczy Occlusion? Jeśli tak to bez ;P (ale Occlusion włączam też w mia_material).

Znaczy FG to tak: mierze sobie miarką długość sceny i wpisuje tę wartość w Max, a w Min 10%, czyli robie po staremu ;)

Czyli jak, ustawić 25% w Min i włączyć pixel?

Wiesz najpierw to ja przerobie te 10 scen i naucze sie w miare dobrze oświetlać i ustawiać materiały, a później wezme się za niuanse FG... bo widze, że robie wszystko naraz ;P

Wskocze na forum mentala, albogdzieśtam i sobie poczytam w spokoju, a na razie to scena numer 4 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tej Interpolacji plamy zniknęły... cud >:)

taaaa polecał, ale do innej sceny raczej ;P bo przy mojej wychodzi straszna kupa ;)

 

http://www.kxcad.net/autodesk/3ds_max/Autodesk_3ds_Max_9_Tutorials/tut_final_gather.html

a tutaj troszke poczytałem o Interpolacji, jak na razie u siebie ustawiłem:

Point Density: 2

Point Interpolation: 250

 

i ładnie jest, a czy to ma sens to nie wiem, mniejsza z tym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po tej Interpolacji plamy zniknęły... cud >:)

po to jest ten wynalazek :P

 

a Twoje parametry są troche wyśrubowane imo moje najwyższe parametry do tej pory jakich używałem to 150 Accuracy 1.2 density i 150 interpolation ale to zależy od sceny, materiałów itd

 

dzięki za linka może coś ciekawego się dowiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam sie nad takim oświetleniem:

 

91dd3a29353ea07f.jpg

 

Tak sobie myśle, że lampe dał bym w Physical Light, a te małe regałowe świecidełka w mib_light_photometric. Bawiłeś się takimi światłami już, może podzielisz się stażem ;P

Lithonia troche ma tych profili, może ktoś używał już i nakieruje mnie na te właściwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

profilami światła się nie bawiłem przynajmniej nie na tyle żeby coś doradzać :)

czytałem gdzieś że ludzie najpierw dają na omni żeby zobaczyć czy działa a potem na area żeby mieć kontrole nad kierunkiem ale nie wiem jak to w praktyce wygląda, mam na dysku trszkę starych iesów ale specjlnie ich nie testowałem ale miałem to w palnach wiele razy :P

 

musisz troche poexperymentować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktyka, praktyka i jeszcze raz praktyka... zauważyłeś, że nikt nie komentuje, chyba mnie nie lubią ;)

apropo mam już obraz na ściane :D Dałem większy, żebyś się nie musiał później wpatrywać w ściane, szkoda wzroku ;)

 

8b4b36a89bf6746b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obraz na ściane jak najbardziej mi się podoba :D

 

zauważyłeś, że nikt nie komentuje, chyba mnie nie lubią ;)

tak to jak prywatna rozmowa dwóch pszczelarzy :)

nia ma tu tak dużo użytkowników majki a jak są to nieczęsto się udzielają a jak się odejmie vrayowców i innych takich to zostaje... tylko ja :) (joke) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do IES-ów w maya, to moje rady:

- zapomnij o mib_light_photometric (ma wkodowany quadratic decay)

- w zamian maya point light z no decay + profil IES w Light profile (profile IES to właśnie pliki z danymi o rozkładzie intensywności światła)

- nie emituj fotonów z tych świateł (rozejdą się jak ze zwykłego point light)

- raytrace shadows 'on', tu masz Light Radius i Shadow Rays do symulowania area shadows

Pozatym jak zależy Ci na 'fizycznej' symulacji intensywności światła (w cd - candela), to chyba jedynym patentem będzie podpięcie do kamery mia_exposure_photographic i w polu Cm 2 Factor wklepanie wartości (cd) skojarzonej z profilem IES. Aby tą wartość odczytać, to musisz mieć np. IES Viewer - niewielki, ale bardzo poręczny programik.

Standardowo jak się pojawia mia_exposure_photographic, mia_material (jeżeli korzystasz), to też się pojawia słowo gamma. Zasadniczo chodzi o to, aby nigdzie w 'przepływie' danych nie zaaplikować jej podwójnie (shader - framebuffer - tonemapper).

Wychodzą 'wyprane' kolory.

No ale 'sztuka je sztuka', dlatego fajnie je czasem innaczej pokombinować. A masz oko do niezłej sztuki (obrazek)

 

IES Viewer:

http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/ieslights/index.html

 

A tu chopaki skrypty, nie wiem czy znacie, ale mogą się przydać np. Sun Simulator, MR Texture Gamma Correct, i inne takie fajne:

http://toi.bk.tudelft.nl/?module=meldb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peteRlo dzięki za rady przydadzą mi się :)

pobawiłem się troszkę IESami i masz racje point ma większą kontrolę niż mib_light_photometric a jak się chce to można uzyskać takie samo zachowanie jak photometric, różnicy w jakości też nie zauważyłem więc photometric out ;)

 

tak przy okazji masz jakiś patent na łatwe określenie gdzie IES powędruje, w którym kierunku? ja na razie to wrzucam do boxa i się rozglądam :D

 

jest jakiś programik do podglądu IESów ale żeby pokazywał coś więcej niż czerwony profil na szarym tle jakoś niewiele mi to mówi o wyglądzie światełka :P

 

Eulumdat

 

 

Maykel jak tam progres nad scenką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to Tobie? to mnie mają się przydać hehehe ;) Dzięki Pete.

 

tu masz viewera:

http://rip1977.proboards92.com/index.cgi?board=dowloads&action=display&thread=1148898953

 

No jakoś mi tam idzie, musze mapy od nowa ustawiać, bo z maxa przeniosła mi sie kaszanka kompletna. FBX się zawieszał, musiałem przenieść obiekty przez .OBJ a ten rozwalił wszystkie mapy i trzeba to od początku dziergać :/

 

up: Pete chyba podał Ci to samo - nie sprawdzałem - bo starsze wersje nie miały podglądu, a v2.9 juz ma :-) Ps. mój sie nie instaluje, tylko uruchamia z ręki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maykel: Ten z mojego linka to nowsza wersja 2.99. Fakt trzeba instalować, ale ma lepszy rendering podglądu. Usuneli radiosity (niewielka szkoda, bo to i tak jest zależne od algorytmu GI jakim dysponujesz), a dodali color picker do kolorowania światła. Pozatym z urzędu masz skojarzone z nim pliki IES.

 

Fikołek: Najlepszy patent to zaprzyjaźnić się z IES Viewer. Na początek w zakładce

View IES zaznacz 'show text labels' (hehe) i poczytaj co tam będzie napisane przy tym wykresie (np.multiplier = intensity światła). Trzeci button nad wykresem to podgląd, gdzie masz np. czekbox xy czyli orientację na co patrzysz. Jeżeli to odniesiesz do osi światła w trybie object, to wszystko jest jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakombinowałem ze starą sceną i jestem ciekawy jak to wyszło. Render jest testowy i jakby materiały niekompletne jeszcze - zwłaszcza ta kostka jest do wymiany. Zdjąłem sufit, żeby się szybko i łatwo oświetliło :-)

Różnica w renderingu chyba widoczna, licze na to, że niektórzy się zorientują w czym rzecz ;) No i że idzie to w dobrym kierunku.

 

e5a6c90a8a68c557.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche dziwnie to wygląda, jak biuro na dachu czy coś ;)

może szklany dach

kostka to już wiesz że bee :) a pozatym wygląda jakby uvki na krześle obok biurka się rozjeżdżały bo texturka się rozciąga :) zresztą sama texturka też mnie nie przekonuje

więcej błędów nie widze :) no może na podłodze daj glossy reflection :)

 

-------

 

wracając do IESów to jakiś czas po napisaniu swojego poprzedniego posta ściągnąłem IES viewer w nowszej wersji 2.99n(wcześniej uzywałem starej) i odkryłem opcje renderowania :)

ale zauważyłem coś dziwnego IES viewer nie potrafił zrenderoać niektórych IESów z którymi radzi sobie PIES a inne renderuje zupełnie inaczej, próbowałem kręcić różnymi opcjami i nie da rady zrównać renderów

zrobiłem szybki render i PIES jest bliższy temu co osiągam w mentalu ale za to IES viewer jest poręczniejszy :)

 

sorki, że trochę śmiece w twoim wątku ale może Ci się to przyda :)

 

 

Maykel zawiesiłeś prace nad tą sceną?

 

91dd3a29353ea07f.jpg

 

btw. peteRlo ta strona ze skryptami którą podałeś jest miodzio! Texture Tools ROX dzięki!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fikołek: cała scena jest do wymiany, bo to Maxwell nie Mental ;) Chciałem w nim po prostu coś wyliczyć do końca, bo u niego rozsądna jakość to 2-3 godziny... myślałem, że zauważysz różnice w silniku ;P Tylko nie mów, że Mantal był lepszy, bo się załamie :/ Cały piatek i sobota mi zeszły na Maxwellu :D

 

Z tej sceny rezygnuje, jest nudna, zrobię nasępną w kojejce - już dokładnie i starannie w Maxwellu. Właśnie DOF'a ćwicze ;)

 

ps. spoko możesz nawet pisać o rodzinie ;) po to są wątki żeby dyskutować, aż taki delikutaśny nie jestem ;P Jak chcesz to Ci co nie co szepne o Maxwellu, ale w dwa dni niewiele można sie nauczyć.

 

aa73f3ba309342fc.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności