naeq Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 Witam, przeważnie to do mnie idą pytania odnoście renderingu, lecz teraz role się zmieniają :) Mianowicie... Chciał bym ograniczyć odbicie koloru w scenie, dokładniej; mam pewien obiekt i jak wiemy przy styku 2 płaszczyzn, ta która ma bardziej intensywny kolor, emituje go na drugą z efektem który mnie nie zadowala. Po prostu chciał bym to ograniczyć bez zmiany Secondary Bounces. Pomocy :) Przykład: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
etyr11 Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 o ile dobrze zrozumialem to: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vray_overridemtl.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 Jeszcze jest druga metoda, pod Vray Indirect Illumination (GI) w zakładce POst Processing zmniejsz Saturation. Zadziała na wszystkie obiekty w scenie, metoda Etyra chyba na tylko jeden. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Loki Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 lub mozesz pokombinowac z VrayMaterialWrapper (da sie tam ograniczyc ilość GI swiatla generowaneg / otrzymanego przez obiekt) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2008 Przetestowałem Sposób Etyra, i rzeczywiście odbicie podłogi nie jest generowane, ale dalej odbija się na podłodze obiekt... mimo tego :) pokombinuję jeszcze Z tego co widzę ta opcja ogranicza Color Bleeding, a w przykładzie który podałem odbija się VRSun który mimo wszystko zawsze odbija te promienie od powierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 Myślałam że chodzi właśnie o color bleeding. Jeśli chodzi o VraySun, możesz spróbować w opcjach VraySun włączyć "invisible", przez to słońce (sama tarcza) nie będzie widoczna dla kamery ani dla odbić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MF Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 Falcom: W Twoim przykladzie nie chodzi akurat o color bleeding a raczej o ilosc swiatla jakia jest odbijana od powiezchni przy Indirect Illumination. W takim wypadku wystarczy pobawic sie wartosciami przy Generate i Receive GI ktore znajdziesz w object settings... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2008 No cóż, nie do końca bo to po prostu wyłącza GI w danym obiekcie, oczywiście w takiej wartości jaką ustawimy i obiekt ciemnieje. No ale na razie już coś wykombinowałem, dziękuje wam za Pomoc! ;) Ale mam jeszcze JEDNO pytanie! Jak rozmyć cienie w V-Ray Sunie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 13 Styczeń 2008 Share Napisano 13 Styczeń 2008 zwiększyć jego rozmiar? no i zwiększyć sampling :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
naeq Napisano 13 Styczeń 2008 Autor Share Napisano 13 Styczeń 2008 Dzięki ;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się