polon Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 witam mam tu dwa obrazki, chodzi mi o zakładke environment w ustawieniach renderera 1. w slocie skylight override mam hdri, w ustawiniach materiału (x 4) 2. tylko z skylight override (x 10) dlaczego mi takie plamy wyłażą? to może zależeć od jakości mapy hdri? aha, jak ktoś mam jakąś sprawdzoną do tego typu celów mape to byłbym wdzięczny
SWRSC Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 tak jakość HDRI wpływa na plamy w renderze oraz czas rendera. Ostra HDRI wysyła więcej raysów i tym sposobem wydłuża czas renderu zarazem potrzebując dokłądniejszych ustawień. Spróbuj zblurować troszke HDRI i sprawdz efekt. Plamy dodatkowo wyeliminujesz podnosząc ustawienia silnika GI
Hynol Napisano 29 Styczeń 2008 Napisano 29 Styczeń 2008 Powiedziałbym że nie tylko zblurować ale również zmniejszyć. Taka 512x256 to duża jest - nawet mniejszą bym zrobił. HDRShop ma odpowiednią funkcję, dzięki której nie będzie problemu z tilingiem.
SWRSC Napisano 4 Luty 2008 Napisano 4 Luty 2008 no w sumie tak, do takiej sceny wystarczy małe HDRI. Jak chcesz oświetlac jakiś obiekt co ma powierzchni odbijających to wtedy lepiej stosować duże hdri.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się