Skocz do zawartości

plamy przy oświetleniu z HDRI


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

mam tu dwa obrazki, chodzi mi o zakładke environment w ustawieniach renderera

 

1. w slocie skylight override mam hdri, w ustawiniach materiału (x 4)

 

 

scenauh2.jpg

 

2. tylko z skylight override (x 10)

 

scena2ar5.jpg

 

dlaczego mi takie plamy wyłażą? to może zależeć od jakości mapy hdri?

aha, jak ktoś mam jakąś sprawdzoną do tego typu celów mape to byłbym wdzięczny

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

tak jakość HDRI wpływa na plamy w renderze oraz czas rendera.

Ostra HDRI wysyła więcej raysów i tym sposobem wydłuża czas renderu zarazem potrzebując dokłądniejszych ustawień.

 

Spróbuj zblurować troszke HDRI i sprawdz efekt.

Plamy dodatkowo wyeliminujesz podnosząc ustawienia silnika GI

Napisano

Powiedziałbym że nie tylko zblurować ale również zmniejszyć. Taka 512x256 to duża jest - nawet mniejszą bym zrobił. HDRShop ma odpowiednią funkcję, dzięki której nie będzie problemu z tilingiem.

Napisano

no w sumie tak, do takiej sceny wystarczy małe HDRI. Jak chcesz oświetlac jakiś obiekt co ma powierzchni odbijających to wtedy lepiej stosować duże hdri.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności