Skocz do zawartości

[modelowanie] tarcza hamlucowa


zgred

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, byla juz opona i felga to teraz czas na tarcze.

 

1. Wchodzimy w create, zakładka splines i wybieramy donut, utwórz ksztalt jak na obrazku ponizej:

1.jpg

2. Tworzymy circle również w zakładce splines.

2.jpg

3. Wciskamy shift'a i przeciagamy obiekt lekko w dol, w okienku które się pojawi wybieramy copy, i wpisujemy wartość 3.

3.jpg

4. Klikamy w zakładkę chierarchy (na obrazku oznaczone cyfrą 1), klikamy w affect Pivot Only (cyfra 2) i później prawym w ikonkę oznaczoną cyfrą 3. W 'x' i 'y' wpisujemy wartość 0. Pivoty powinny wygladać jak na obrazku poniżej.

4.jpg

5. Zaznaczamy circle, klikamy w ikonke oznaczoną cyfra 1, później klikamy w narzędzie rotate, oznaczone na obrazku cyfrą 2 i obracamy circle, aby uzyskać efekt jak na obrazku:

5.jpg

6. Zaznaczamy wszystkie 4 circle, wchodzimy w zakładkę tools, wybieramy array. Zmieniamy wartości podkreślone na czerwono na obrazku:

6.jpg

7. Zaznaczamy wszystkie circle, klikamy w narzedzię rotate i z wciśnietym shift'em przeciagamy, aby uzyskać efekt:

7.jpg

8. Klikamy prawym w donut'a wybieramy convert to --> convert to editable spline. W zakładcę geometry wybieramy attach mult i zaznaczamy wszystkie elemety w liście. W zakładcę interpolation wybieramy wartość 25. Kopiujemy donuta, klikamy prawym na kopie i wybieramy hide selection. kopia przyda się później. Wchodzimy w zakładkę splines, wybieramy rectangle i tworzymy jak na obrazku, nadajemy również mu

zaokrąglenie wpisując odpowiednią wartość w corner radius.

8.jpg

9. Klikamy na rectangle prawym wybieramy convert to --> editable spline, w zakładcę vertex w geometry wybieramy insert, tworzymy vertex na środku bocznych krawędzi, pózniej wybieramy chamfer i przeciągamy oba wertexy aby uzyskać efekt:

9.jpg

10. Ponownie tworzymy narzedziem insert 2 vertexy na srodku bocznych krawedzi. Z listy modyfikatorow wybieramy bend. Wpisując odpowiednia wartosc, nadajemy mu kształt:

10.jpg

11. Narzędziem rotate obracamy Rectangle tak aby byla pochylona zgodnie z kierunkiem circle. Wchodzimy w zakladke chierarchy wybieramy affect Pivot Only, pozniej prawym klikamy w narzedzie move i wybieramy wartosc 0 dla "x" i "y"

Wchodzimy zakladke tools wybieramy array, ustawienia jak wczesniej. Klikamy w donuta, wybieramy z geometry attach multu i wybieramy wszystkie elementyy z listy

klikamy prawym na obiekt i wybieramy convert to convert to editable poly.

11.jpg

12. Klikamy w zakladke polygon, wybieramy extrude i nadajemy grubosc wpisujac

odpowiednia wartosc:

 

12.jpg

13. Klikamy prawym na widoku sceny wybieramy uynhide all, pojawi nam sie wczesniejsza kopia donuta. Klikamy na niej prawym i wybieramy convert to convert to editable poly. Wchodzimy w zakladke tools wybieramy mirror i odbijamy o os 'x', klikamy w obiekt ktory ma powycinane pochylone prastokaty i wybieramy zakladke border, z wcisnietym ctrl'em zaznaczamy krawedzie:

13.jpg

 

14. Klikamy prawym w podladzie i wybieramy cap. Narzedziem move przesuwamy bordery delikatnie do przodu. Z zakladki edit geometry wybieramy attach i łączymy oba obikety. Wciskamy ctrl + a bedac w zakladce border, klikamy prawym i wybieramy convert to vertex. Klikamy prawym i wybieramy weld wpisując niewielka wartosc rzedu ~0,1 aby vertexy ktore sa "na sobie" sie polaczyly.

15. Klikamy w jedna z krawedzi zaznaczonych na rysunku ponizej wybieramy ring i klikamy prawym wybierac

conver to Face.

14.jpg

16. klikamy prawym na scenie i wybieramy extrude, nadajemy grubość.

15.jpg

17. Wybieramy jedna z krawedzi zaznaczonych na obrazku na czerwono:

16.jpg

18. Wybieramy ring, klikamy prawym wybieramy convert to face. Pózniej wybieramy extrude i nadajemy grubosc:

17.jpg

19. Efekt koncowy wraz z opona i felga:

18.jpg

Edytowane przez zgred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

W punkcie 6 gdy robię w array dokładnie tak samo nic się nie dzieje tzn. circle nie są tak porozstawiane jak na obrazku, ale gdy przeciągne któregoś z 4 to okazuje się, że wszystkie tam są (tylko się nie ustawiają tak jak na obrazku) :eek::eek::eek::confused::confused::confused:

 

Edit: Jakoś zrobiłem to ręcznie, ale teraz mam problem z punktem 9/10 robię rectangla i nie wiem w ogóle co zrobić z tym instert i chamfer, mógłby to ktoś wytłumaczyć bardziej szczegółowo ?

Edytowane przez KermiT01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm... ale ja robilem tak jak pisze zgred, i "moj widok" wyglada przed dzialaniem dokladnie tak jak na screenie z tutorialu.. jesli wiec ma byc tak jak mowisz, rozumiem, ze zmienia to postac rzeczy, i w ogole radzisz cos innego niz w tutku..?

 

 

dobra, juz zaczailem :) dzieki

Edytowane przez Barton22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Monster3

Mi też nie chce wyjść punkt 5. Dodam że nie orientuje się jeszcze za bardzo w tym wszystkim i pracuje na wersji 2010.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wray faktycznie :) thx^^

 

teraz mam kolejny problem :) tym razem w punkcje 11 a konkretnie chodzi o >> klikamy prawym na obiekt i wybieramy convert to convert to editable poly.

 

kiedy tak zrobię to mi się to zmienia na coś takiego (rectangle mi się nie przetworzył pomimo że te elementy były też zaznaczone do konwersji lub je przekonwertowało ale nie mam pojęcia czemu nie wycieło tylko złączyło ze splitem jako jedno):

 

mnmnmnmn

ps. jak się włączyć siatkę? :)

 

Monster3 zaznacz sobie tylko jednego circla :) i tak po kolei je poustawiaj :) ps. ja też pierwszy raz coś tu robię więc nie jesteś sam^^ ja pracuje na 2009 ;)

6ShRDI3XqLH

Edytowane przez AcidBurn22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. jak się włączyć siatkę?

 

Klawiszem F4.

 

kiedy tak zrobię to mi się to zmienia na coś takiego (rectangle mi się nie przetworzył pomimo że te elementy były też zaznaczone do konwersji lub je przekonwertowało ale nie mam pojęcia czemu nie wycieło tylko złączyło ze splitem jako jedno):

 

Upewnij się, że kształt (reactangle) jest zamknięty (zastosuj na wierzchołkach Weld).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szpic, w punkcie 4 nie ma sie nic odginać, tam jest ustawianie tego co zrobiłeś w pozycji środkowej: 0,0.

przepraszam źle się wyraziłem. Na myśli miałem ze ustawiłem tak jak trzeba na 0.0 I jak wybieram magnes i daje rotate to nic sie nie dzieje. Nie otrzymuje efektu jaki ma byc po wykonaniu pkt 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wciśnięciu rotate pokazują ci się takie kółka, którymi masz kręcić aby otrzymać taki efekt. :)

wybacz az tak glupi nie jestem ;)

Wlasnie chodzi o to, ze jak wlasnie manipuluje tymi "kółkami" to nie ma żadnego efektu. Nic się nie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności