Napisano 4 Luty 200817 l Witam, byla juz opona i felga to teraz czas na tarcze. 1. Wchodzimy w create, zakładka splines i wybieramy donut, utwórz ksztalt jak na obrazku ponizej: 2. Tworzymy circle również w zakładce splines. 3. Wciskamy shift'a i przeciagamy obiekt lekko w dol, w okienku które się pojawi wybieramy copy, i wpisujemy wartość 3. 4. Klikamy w zakładkę chierarchy (na obrazku oznaczone cyfrą 1), klikamy w affect Pivot Only (cyfra 2) i później prawym w ikonkę oznaczoną cyfrą 3. W 'x' i 'y' wpisujemy wartość 0. Pivoty powinny wygladać jak na obrazku poniżej. 5. Zaznaczamy circle, klikamy w ikonke oznaczoną cyfra 1, później klikamy w narzędzie rotate, oznaczone na obrazku cyfrą 2 i obracamy circle, aby uzyskać efekt jak na obrazku: 6. Zaznaczamy wszystkie 4 circle, wchodzimy w zakładkę tools, wybieramy array. Zmieniamy wartości podkreślone na czerwono na obrazku: 7. Zaznaczamy wszystkie circle, klikamy w narzedzię rotate i z wciśnietym shift'em przeciagamy, aby uzyskać efekt: 8. Klikamy prawym w donut'a wybieramy convert to --> convert to editable spline. W zakładcę geometry wybieramy attach mult i zaznaczamy wszystkie elemety w liście. W zakładcę interpolation wybieramy wartość 25. Kopiujemy donuta, klikamy prawym na kopie i wybieramy hide selection. kopia przyda się później. Wchodzimy w zakładkę splines, wybieramy rectangle i tworzymy jak na obrazku, nadajemy również mu zaokrąglenie wpisując odpowiednią wartość w corner radius. 9. Klikamy na rectangle prawym wybieramy convert to --> editable spline, w zakładcę vertex w geometry wybieramy insert, tworzymy vertex na środku bocznych krawędzi, pózniej wybieramy chamfer i przeciągamy oba wertexy aby uzyskać efekt: 10. Ponownie tworzymy narzedziem insert 2 vertexy na srodku bocznych krawedzi. Z listy modyfikatorow wybieramy bend. Wpisując odpowiednia wartosc, nadajemy mu kształt: 11. Narzędziem rotate obracamy Rectangle tak aby byla pochylona zgodnie z kierunkiem circle. Wchodzimy w zakladke chierarchy wybieramy affect Pivot Only, pozniej prawym klikamy w narzedzie move i wybieramy wartosc 0 dla "x" i "y" Wchodzimy zakladke tools wybieramy array, ustawienia jak wczesniej. Klikamy w donuta, wybieramy z geometry attach multu i wybieramy wszystkie elementyy z listy klikamy prawym na obiekt i wybieramy convert to convert to editable poly. 12. Klikamy w zakladke polygon, wybieramy extrude i nadajemy grubosc wpisujac odpowiednia wartosc: 13. Klikamy prawym na widoku sceny wybieramy uynhide all, pojawi nam sie wczesniejsza kopia donuta. Klikamy na niej prawym i wybieramy convert to convert to editable poly. Wchodzimy w zakladke tools wybieramy mirror i odbijamy o os 'x', klikamy w obiekt ktory ma powycinane pochylone prastokaty i wybieramy zakladke border, z wcisnietym ctrl'em zaznaczamy krawedzie: 14. Klikamy prawym w podladzie i wybieramy cap. Narzedziem move przesuwamy bordery delikatnie do przodu. Z zakladki edit geometry wybieramy attach i łączymy oba obikety. Wciskamy ctrl + a bedac w zakladce border, klikamy prawym i wybieramy convert to vertex. Klikamy prawym i wybieramy weld wpisując niewielka wartosc rzedu ~0,1 aby vertexy ktore sa "na sobie" sie polaczyly. 15. Klikamy w jedna z krawedzi zaznaczonych na rysunku ponizej wybieramy ring i klikamy prawym wybierac conver to Face. 16. klikamy prawym na scenie i wybieramy extrude, nadajemy grubość. 17. Wybieramy jedna z krawedzi zaznaczonych na obrazku na czerwono: 18. Wybieramy ring, klikamy prawym wybieramy convert to face. Pózniej wybieramy extrude i nadajemy grubosc: 19. Efekt koncowy wraz z opona i felga: Edytowane 31 Grudzień 200915 l przez zgred
Napisano 4 Luty 200817 l Autor radius > 15 chyba przesadziłeś nie napisalem tam ze ma byc taka wartosc, ponizej juz sa zmniejszone :P
Napisano 24 Kwiecień 200915 l W punkcie 6 gdy robię w array dokładnie tak samo nic się nie dzieje tzn. circle nie są tak porozstawiane jak na obrazku, ale gdy przeciągne któregoś z 4 to okazuje się, że wszystkie tam są (tylko się nie ustawiają tak jak na obrazku) :eek::eek::eek::confused::confused::confused: Edit: Jakoś zrobiłem to ręcznie, ale teraz mam problem z punktem 9/10 robię rectangla i nie wiem w ogóle co zrobić z tym instert i chamfer, mógłby to ktoś wytłumaczyć bardziej szczegółowo ? Edytowane 24 Kwiecień 200915 l przez KermiT01
Napisano 13 Czerwiec 200915 l Ja juz mam problemy w punkcie 5, nie chca isc te circle... cos troche nie dokladny jest ten tutorial.. ;/
Napisano 13 Czerwiec 200915 l hmmm... ale ja robilem tak jak pisze zgred, i "moj widok" wyglada przed dzialaniem dokladnie tak jak na screenie z tutorialu.. jesli wiec ma byc tak jak mowisz, rozumiem, ze zmienia to postac rzeczy, i w ogole radzisz cos innego niz w tutku..? dobra, juz zaczailem :) dzieki Edytowane 13 Czerwiec 200915 l przez Barton22
Napisano 13 Czerwiec 200915 l Autor hmm wydaję mi się, że tutek jasny i przejrzysty. Do każdej czynności screen. Robisz krok po kroku i wychodzi to co na końcu. Wiele osób dawało radę, wierzę, że Ty też sobie poradzisz ;)
Napisano 3 Grudzień 201014 l "8. Klikamy prawym w donut'a wybieramy convert to --> convert to editable spline." Czy mógł by ktoś zrobić screena o co konkretnie chodzi z tym donut'em bo nie wiem :( Co to jest w ogóle? :) do 8 punktu bez problemów na razie mi idzie :)
Napisano 4 Grudzień 201014 l Mi też nie chce wyjść punkt 5. Dodam że nie orientuje się jeszcze za bardzo w tym wszystkim i pracuje na wersji 2010.
Napisano 5 Grudzień 201014 l Wray faktycznie :) thx^^ teraz mam kolejny problem :) tym razem w punkcje 11 a konkretnie chodzi o >> klikamy prawym na obiekt i wybieramy convert to convert to editable poly. kiedy tak zrobię to mi się to zmienia na coś takiego (rectangle mi się nie przetworzył pomimo że te elementy były też zaznaczone do konwersji lub je przekonwertowało ale nie mam pojęcia czemu nie wycieło tylko złączyło ze splitem jako jedno): ps. jak się włączyć siatkę? :) Monster3 zaznacz sobie tylko jednego circla :) i tak po kolei je poustawiaj :) ps. ja też pierwszy raz coś tu robię więc nie jesteś sam^^ ja pracuje na 2009 ;) Edytowane 5 Grudzień 201014 l przez AcidBurn22
Napisano 6 Grudzień 201014 l ps. jak się włączyć siatkę? Klawiszem F4. kiedy tak zrobię to mi się to zmienia na coś takiego (rectangle mi się nie przetworzył pomimo że te elementy były też zaznaczone do konwersji lub je przekonwertowało ale nie mam pojęcia czemu nie wycieło tylko złączyło ze splitem jako jedno): Upewnij się, że kształt (reactangle) jest zamknięty (zastosuj na wierzchołkach Weld).
Napisano 10 Marzec 201213 l mam dziwny problem z pkt 4. Zrobilem wszystko tak jak trzeba ale nic sie nie "odgina" tak jak na screenie
Napisano 11 Marzec 201213 l szpic, w punkcie 4 nie ma sie nic odginać, tam jest ustawianie tego co zrobiłeś w pozycji środkowej: 0,0.
Napisano 11 Marzec 201213 l szpic, w punkcie 4 nie ma sie nic odginać, tam jest ustawianie tego co zrobiłeś w pozycji środkowej: 0,0. przepraszam źle się wyraziłem. Na myśli miałem ze ustawiłem tak jak trzeba na 0.0 I jak wybieram magnes i daje rotate to nic sie nie dzieje. Nie otrzymuje efektu jaki ma byc po wykonaniu pkt 5
Napisano 11 Marzec 201213 l Po wciśnięciu rotate pokazują ci się takie kółka, którymi masz kręcić aby otrzymać taki efekt. :)
Napisano 11 Marzec 201213 l Po wciśnięciu rotate pokazują ci się takie kółka, którymi masz kręcić aby otrzymać taki efekt. :) wybacz az tak glupi nie jestem ;) Wlasnie chodzi o to, ze jak wlasnie manipuluje tymi "kółkami" to nie ma żadnego efektu. Nic się nie dzieje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto