Posted February 22, 200817 yr Cześć, ostatnio mam troche wolnego czasu i zaczęłem dłubać lwa, baza zrobiona w wings, detal w zbrush'u , czekam na c&c , narazie wygląda to tak: Bazowałem m.in. na tej refce, i na zdjęciach jakie udało mi się znaleść: Pozdrawiam Brumugun.
February 22, 200817 yr Moim skromnym zdaniem, uszy są zbyt szpiczaste. 'Ale to tylko ja i moje paranoje'
February 22, 200817 yr nie widać kręgosłupa, powinien sie odbijać na grzbiecie, oraz mięśnie przy nim powinny robić takie podłużne zagłębienie... pomacaj sie po plecach zrozumiesz o co mi chodzi :)
February 22, 200817 yr po co, pomacaj pierwsza napotkanOM kobiete :-) za nisko dales mu te no... w tylnej nodze to zagiecie z tylu, nie wiem "kolano' czyjakostak ;) poza tym, na moje stare oko to swietnie.
February 23, 200817 yr Świetne, ale ten koniec ogona mógłbyś bardziej wystrzępić, czy tam przyjdzie jakieś futro? Dolna warga jakoś dziwnie zwisa w widoku od boku.
February 23, 200817 yr No piknie, widze że jesteśmy świadkami powstawania nowego wymiatacza zbrushowego:) Choć jeszcze sporo pracy żeby dogonić najlepszych a jesteś na dobrej drodze.
February 23, 200817 yr Co prawda model Zbrushowy nie powala (jest dobry mysle ze moglbys to i owo jeszcze podszlifowac) jednak na chwile obecna texturka zalatwia wszystko , wyglada naprawe bardzo, bardzo dobrze ! Gratuluje i czekam na dalsze updaty spodobal mi sie kociak bede tu zagladal.
February 23, 200817 yr przedewszystkim poprawił bym łapy: dodał pazury i popracowal na kształtem "palców" ogolnie bardzo fajnie sie prezentuje, szczegolnie tex :)
February 23, 200817 yr Naprawdę bardzo fajne, choć lewa tylna łapa wygląda, jakby był po leczeniu ropienia ( na futrze zostaje takie niebieskie, mój piesio miał ropień >.
February 23, 200817 yr Bardzo fajnie. Ogon powinien sie zwezac az do miejsca gdzie sie rozszerza na samym koncu.
February 23, 200817 yr Author Dzięki za uwagi , poprawianie w toku, tu trochę łapy podrasowane, oraz ta falda przy dolnej wardze, ogon już poprawiony
February 24, 200817 yr z perspektywy od przodu uszy dalej są szpiczaste i oczy może są troszkę za wysoko. budowa ciałka świetna, pracuj nad mordką. Dobry kotek, dobry ... :-)
February 25, 200817 yr Author SoAd -> Montowane z fotek, nie mam cierpliwości żeby to machać ręcznie Potrzebuje pomocy, chciałem zrobić sierść , zdecydowałem że zrobię ją w blenderze, grzebie po tych wersjach. svn itd, i nie mogę znaleść , w miarę nowej, z obsługą tego, znalazłem jakieś tutoriale, ale tam jest opcja static , a ja tego nie mam ;/ , gdzieś jeszcze widziałem że możliwe jest układanie tej sierści , regulowanie długości (coś jak w sculpt) tyle ze na tych cząsteczkach, ale nie mogę tego znaleść.
February 25, 200817 yr Opcja static była w starych wersjach blendera, w wersji SVN są lepsze narzędzia. Download najnowszej wersji SVN: http://www.graphicall.org/ Informacje ogólne: http://www.blendernation.com/2008/01/30/new-particle-system-learning-resources/ http://www.blender.org/development/current-projects/changes-since-245/particles/ Ustawienia których użyłam dla mojej myszy:
February 25, 200817 yr Pięknie się prezentuje z teksturami, już się nie mogę doczekac końcowego efektu.
February 25, 200817 yr Author Ania -> Dzięki Ania jesteś Wielka ! :D Junior,Kimmi,rosikowski -> thx. Pracuje teraz nad sierscią w blenderze, super programik :D , świetnie można modelować włosy, mam za mało ramu na takie zabawy, ale dokupię, tutaj pierwsze testy, i pytanko czy można wyrenderować też model który jest źródłem cząsteczek? czy trzeba duplikować? czy można podpiąć pod ten system cząsteczek, mapke uv, i żeby cząsteczki z niej pobierały kolor?
February 26, 200817 yr Mapke uv mozna podpiac, w moim screenie tak jest (tamta mapka mysz-diff, jasnoniebieska ramka), do tego musi byc zunwrapowany model na ktory sa nalozone wlosy (wiec u ciebie bez problemu, bo widze ze teksture juz nakladales). Mozna wyswietlac model, ale lepiej zduplikowac, poniewaz na samym modelu bedziesz chcia tylko shader siersci, a na wlosach bedziesz chcial dodatkowo shader dostosowany do wlosow, taki jak u mnie ten mysz-wlo (ciemnoniebieska ramka), chodzi zwlaszcza o to zeby alfa byla przezroczsta na koniuszkach wlosow, wtedy wygladaja bardziej miekko. Duplikowanie w blenderze: shift D Wyswietlac model nie duplikujac mozez gdzies w tym menu ktore u mnie jest schowane, na V wiec chyba View, nie moge teraz sprawdzic bo nie mam blendera pod reka. Tam bylo cos jak display mesh, chyba. I taka jeszcze rada skoro masz malo pamieci, jesli juz wiesz jaka pozycje bedzie mial lew, to zadbaj o wloski na brzegach modelu (obrys), jesli na sam model nalozysz ta sama mape diff co na wlosy (z tym samym uv), to w srodku nie bedzie sie zucalo w ocz jak dasz troche za malo wlosow, na obrysie bedzie, tam warto bardziej starannie ulozyc i ew. dac troche wiecej. Sory za niepolskie literki.
February 26, 200817 yr Author Ania -> Dziękuję za wskazówki, dopiero zaczynam stawiać pierwsze kroki w blenderze, dzisiaj dopiero się dowiedziałem jak tekstury z plików załadować :D, no musze jeszcze popróbować z tymi shaderami, a to się nic nie popsuje jak damy do sierci uv dwie mapy coloru jako wyjściowe (out) ? , bo jedna rozumiem, daje kolor na całej długości włosa ta z uv, a strand daje kolor wzdłuż włosa, no musze jeszcze to potestować, tutaj mały test sierści w blenderze, jeszcze przed modelowaniem włosków:
February 26, 200817 yr Jak na moje oko to sierść troszkę za rzadka, ale model i tekstura wyglądają świetnie. Prawie jak "Król Lew":P
February 26, 200817 yr coś dziwnie wygląda że te włoski są czarne tam gdzie są oświetlone, są za to odpowiedzialne ustawienia pod F5 pod Links and Pipeline przycisk Strands (wyskakuje małe okienko), musi być włączony surface diffuse i chyba też tangent shading ale co do tego nie jestem pewna, i distance musi być dopasowana (różnie zależnie od skali sceny), żeby włosy odpowiednio reagowały na światło. O ile dobrze zrozumiałam, Blender wtedy bierze jasność z poligona na którym siedzi włosek i nadaje włoskowi tą samą jasność. Jak masz dwie mapki jako diffuse, to ilość każdej z nich będzie sterowana ustawieniem Col pod Map To. Testować warto z jakimiś bardziej ekstremalnymi ustawieniami, np. mocno kolorowe światła żeby zobaczyć czy włosy reagują na światło, albo mocno kolorowa tekstura w diff żeby zobaczyć czy włosy biorą kolor z tekstury.
Create an account or sign in to comment