Skocz do zawartości

Postać 3D: Lew


brumugun

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

ostatnio mam troche wolnego czasu i zaczęłem dłubać lwa, baza zrobiona w wings, detal w zbrush'u , czekam na c&c ,

 

narazie wygląda to tak:

 

lion_step1.jpg

 

lion_step1_side.jpg

 

Bazowałem m.in. na tej refce, i na zdjęciach jakie udało mi się znaleść:

lionprofile_refka.jpg

 

Pozdrawiam Brumugun.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie widać kręgosłupa, powinien sie odbijać na grzbiecie, oraz mięśnie przy nim powinny robić takie podłużne zagłębienie... pomacaj sie po plecach zrozumiesz o co mi chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda model Zbrushowy nie powala (jest dobry mysle ze moglbys to i owo jeszcze podszlifowac) jednak na chwile obecna texturka zalatwia wszystko , wyglada naprawe bardzo, bardzo dobrze ! Gratuluje i czekam na dalsze updaty spodobal mi sie kociak bede tu zagladal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SoAd -> Montowane z fotek, nie mam cierpliwości żeby to machać ręcznie

 

Potrzebuje pomocy, chciałem zrobić sierść , zdecydowałem że zrobię ją w blenderze, grzebie po tych wersjach. svn itd, i nie mogę znaleść , w miarę nowej, z obsługą tego, znalazłem jakieś tutoriale, ale tam jest opcja static , a ja tego nie mam ;/ , gdzieś jeszcze widziałem że możliwe jest układanie tej sierści , regulowanie długości (coś jak w sculpt) tyle ze na tych cząsteczkach, ale nie mogę tego znaleść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja static była w starych wersjach blendera, w wersji SVN są lepsze narzędzia.

 

Download najnowszej wersji SVN:

http://www.graphicall.org/

 

Informacje ogólne:

http://www.blendernation.com/2008/01/30/new-particle-system-learning-resources/

http://www.blender.org/development/current-projects/changes-since-245/particles/

 

Ustawienia których użyłam dla mojej myszy:

myszustawieniake5.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania -> Dzięki Ania jesteś Wielka ! :D

Junior,Kimmi,rosikowski -> thx.

 

Pracuje teraz nad sierscią w blenderze, super programik :D , świetnie można modelować włosy, mam za mało ramu na takie zabawy, ale dokupię, tutaj pierwsze testy, i pytanko czy można wyrenderować też model który jest źródłem cząsteczek? czy trzeba duplikować? czy można podpiąć pod ten system cząsteczek, mapke uv, i żeby cząsteczki z niej pobierały kolor?

 

 

 

sierscblender.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapke uv mozna podpiac, w moim screenie tak jest (tamta mapka mysz-diff, jasnoniebieska ramka), do tego musi byc zunwrapowany model na ktory sa nalozone wlosy (wiec u ciebie bez problemu, bo widze ze teksture juz nakladales).

 

Mozna wyswietlac model, ale lepiej zduplikowac, poniewaz na samym modelu bedziesz chcia tylko shader siersci, a na wlosach bedziesz chcial dodatkowo shader dostosowany do wlosow, taki jak u mnie ten mysz-wlo (ciemnoniebieska ramka), chodzi zwlaszcza o to zeby alfa byla przezroczsta na koniuszkach wlosow, wtedy wygladaja bardziej miekko.

Duplikowanie w blenderze: shift D

 

Wyswietlac model nie duplikujac mozez gdzies w tym menu ktore u mnie jest schowane, na V wiec chyba View, nie moge teraz sprawdzic bo nie mam blendera pod reka. Tam bylo cos jak display mesh, chyba.

 

I taka jeszcze rada skoro masz malo pamieci, jesli juz wiesz jaka pozycje bedzie mial lew, to zadbaj o wloski na brzegach modelu (obrys), jesli na sam model nalozysz ta sama mape diff co na wlosy (z tym samym uv), to w srodku nie bedzie sie zucalo w ocz jak dasz troche za malo wlosow, na obrysie bedzie, tam warto bardziej starannie ulozyc i ew. dac troche wiecej.

 

Sory za niepolskie literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania -> Dziękuję za wskazówki, dopiero zaczynam stawiać pierwsze kroki w blenderze, dzisiaj dopiero się dowiedziałem jak tekstury z plików załadować :D, no musze jeszcze popróbować z tymi shaderami, a to się nic nie popsuje jak damy do sierci uv dwie mapy coloru jako wyjściowe (out) ? , bo jedna rozumiem, daje kolor na całej długości włosa ta z uv, a strand daje kolor wzdłuż włosa, no musze jeszcze to potestować, tutaj mały test sierści w blenderze, jeszcze przed modelowaniem włosków:

lion_siersc_step2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mlodyy

Jak na moje oko to sierść troszkę za rzadka, ale model i tekstura wyglądają świetnie.

Prawie jak "Król Lew":P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś dziwnie wygląda że te włoski są czarne tam gdzie są oświetlone, są za to odpowiedzialne ustawienia pod F5 pod Links and Pipeline przycisk Strands (wyskakuje małe okienko), musi być włączony surface diffuse i chyba też tangent shading ale co do tego nie jestem pewna, i distance musi być dopasowana (różnie zależnie od skali sceny), żeby włosy odpowiednio reagowały na światło. O ile dobrze zrozumiałam, Blender wtedy bierze jasność z poligona na którym siedzi włosek i nadaje włoskowi tą samą jasność.

 

Jak masz dwie mapki jako diffuse, to ilość każdej z nich będzie sterowana ustawieniem Col pod Map To.

 

Testować warto z jakimiś bardziej ekstremalnymi ustawieniami, np. mocno kolorowe światła żeby zobaczyć czy włosy reagują na światło, albo mocno kolorowa tekstura w diff żeby zobaczyć czy włosy biorą kolor z tekstury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności