Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tutaj masz całkiem niezłe referencje od delf77.

http://images34.fotosik.pl/173/60f3211cd93c53c9.jpg

 

Nie rób z tego fallouta tylko zrób bardziej realny szpital. Zamiast masy zacieków na betonie zrób kilka mniejszych grzybowatych. Zamiast porozwalanego sprzętu o niewiadomym pochodzeniu, wymodeluj łóżko takie jak na referece, szafkę taką jaką można spotkać w gabinecie medycznym biurko jak z lat 70. Więcej przestrzeni i wiecej konkretnego sprzętu a nie tylko same boxy.

 

Generalnie popatrz jak wygladają polskie szpitale. Nie ma tam w sumie nigdzie okna o takiej typowej "fabrycznej" budowie. Są zwykłe drewniane, otwierane skrzydłowo. często są to duże poziome okna, albo jakoś inaczej jeszcze skonstruowane.

Nie ciągną się rury przez całą długość korytarza, nie ma wystających skrzynek na ścianie z kablami. Widziałbym tutaj raczej staromodny kaloryfer (taki okragły z listkami) i szafki z przełącznikami i bezpiecznikami takie jak na referkach.

 

Zamiast drzwi od windy, zrób drzwi drewniane do innych sal czy pomieszczeń. tam też będą okna więc dodatkowo rozświetlą moim zdaniem za ciemny pierwszy plan. Na podłodze stare linoleum, nie tak bardzo przysypane ziemią i syfem. Możesz umieścićkafelki ale najlepsze będzie linoleum. Spękane, zawinięte gdzieś po środku linoleum z wytarciem w miejscu gdzie się intensywnie chodziło.

Najwięcej syfu (kurz, tynk, jakieś śmieci) zbiera się zawsze w kącie i tam powinieneś ten syf umieścić.

Wokoło rur przy ścianach czy sufitach zawsze jest otoczka ściemnienia od temperatury czy wilgoci. Dodatkowo rury są z reguły owijane w izolację i podwieszane na czymś (same przecież nie lewitują). Zamiast niepotrzebnego miśka i słoika z organami (to raczej pasuje na kostnicę) porozrzucaj papiery z dokumentacją medyczną. Tylko rozrzuć umiejętnie nie po całej scenie a w jednym miejscu jakby komuś się wysypały i ten ktoś nie miał czasu tego pozbierać.

 

 

mam kilka dodatkowych referencji:

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital_files/image034.jpg

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital_files/image028.jpg

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital_files/image067.jpg

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital_files/image071.jpg

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital_files/image073.jpg

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital_files/image064.jpg

 

z tej stronki:

http://www.abandonedbutnotforgotten.com/linda_vista_hospital.htm

 

i kilka wybranych z sieci:

http://farm1.static.flickr.com/130/354334654_db0410ebe1.jpg?v=0

http://farm1.static.flickr.com/128/354334663_89e775b35d.jpg?v=0

 

jak widzisz nie ma tam klimatu typowo znanego z gier (syf, nędza i trupy wokoło). jest brudno, ale... nie aż tak. Szpital został opuszczony a nie trafiony bombą atomową :)

 

Pozdrawiam

 

[ps]

w realizacji pomysłu pomaga znalezienie sobie do tego dobrej historyjki. Odejdź od kompa zamknij oczy i wyobraź sobie co się działo. Zadaj sobie pytanie dlaczego szpital został opuszczony i jak szybko. Co się tak naprawdę tam działo? Wyobraź sobie scenerię ewakuacji. Histerycznie wyjący pacjenci z maskami na twarzach, wenflonami w ramionach przetaczani do podstawianych na szybko karetek. Przerażone pielęgniarki biegające w jedną i w drugą stronę, z potrzebnym sprzętem. Lekarze starający się jak najszybciej przenieść wszystko co najważniejsze... i na końcu ten skowyt zamykanych i ryglowanych drzwi. Być może w szpitalu panowała epidemia... może szpital został skażony czymś naprawdę groźnym... teraz po latach kiedy zagrożenie minęło można ukazać prawdziwe oblicze wirusowego epicentrum.

 

pzdr

  • Odpowiedzi 73
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dużo książek czytasz co? :) Świetnie naprawde, bardzo dziękuje za materiały i wsparcie moralne :D Kilka Twoich pomysłów kłóci się z moją wizją tej sceny ale ja sie nie znam i na pewno rpzemyśle wszystkie sugestie. Z wyobraźnią sobie poradze pewnie, z tym podobno nie mam problemu, jednak nie potrafie tego umieścić w scenie. Modele i bym zrobil ale dalej naprawde... mam ogromny problem z teksturami jak widać zresztą :( W każdym razie dzięki jeszcze raz, cofne się troche z tym projektem i wszystko przemyślę (winde i okno jednak chciałbym zostawić :) )

Napisano

noo coraz lepiej, i misio rządzi, troche go wytarmoś jeszcze, i te taśmy jeszcze bardziej rozciągnij, ta "podkladka pod myszke" kolo misia nie pasi...i troche za jednolite w kolorze zacieki...;]

Napisano

Witajcie!

Sam nie wierze że naprawde ciagne ten wątek :D Ale nakręciłem się na dokończenie tej sceny kiedy już mam czas. Więc wracam do zapomnianego już pewnie szpitala i oto nowe UP'y z nowymi pomysłami...

 

render17qt4.jpg

 

Jeszcze wiele jest do zmiany ale moze ponownie zainteresuja Was tematem i dostane jakieś ciekawe, konstruktywne porady :)

 

Wiem ze podziękowania daje się na końcu, a tu do końca sceny jeszcze kawałek, ale mimo to z tego miejsca chciałbym bardzo serdecznie podziękować TWEETY'iemu za poświęcenie swego czasu dla mnie i pomoc w kilku sprawach dla mnie ważnych oraz w tym projekcie! DZIĘKI WIELKIE!!

Napisano

trochę pomaziałem. imho brak Ci centralnego punktu. poszperaj trochę światłami w scenie bo już blisko jesteś dobrego rezultatu

 

 

godzil.jpg

 

podłoga moim zdaniem do wymiany. nie wyglada najlepiej w rogach a dalej strasznie się spłaszcza. dobre gumoleum albo PCV to czego tutaj brakuje ;]

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie wiem jak uzyskać w maxie takie refleksy jak tu uzyskałeś, wózek jednak nie chce aby tak się błyszczał bo jest stary, a stary metal wydaje mi się, traci nieco na "odbijalności" :)

 

Z podłogą nie moge sobie poradzić własnie, szukam dobrych tekstur i próbuje co chwila innych. Jeszcze nad tym pomyślę...

 

Fajny pomysł z roświetleniem wnętrza windy - tak zrobie! A szafka oczywiście nie będzie pusta! A słoik jeszcze nie ma tektury, ale będzie to brudne szkło :]

 

Jak możesz pomóc jeszcze troche i wyjaśnić czy da się i jak uzyskać takie poświaty jak zrobiłeś w MAXIE, to bede - jak zawsze - bardzo wdzięczny :]

Napisano

ciężko uzyskać efekt starego metalu o jakim piszesz. bardzo często wychodzi cement, plastik czy coś co nie wygląda jak metal. olej "starość" metalu o jakiej piszesz i zrób porządny błysk na rurkach. w takim słońcu jak tutaj refleksy na pewno się pojawią. możesz wyrenderować osobny pass z refleksami: sam wózek, czarne tło, czarny materiał standard na metalowych elementach. reszta wózka (siedzisko, oparcia, podłokietniki) muszą być 100% czarne.

 

a49a5be39da0a1b3.jpg

 

w tej scenie ustaw światełka które będą blickowac w materiale (zwykłe omni lights które ładnie zamigoczną na czarnym materiale). potem w kompozycji złóż to w PS i używając lighten albo screen uzyskasz ten efekt. poza tym nie bój się podmalówek. bez PS i podmalówek strasznie kiepsko wyjdzie ci ten obrazek.

jak coś to podeślij mi scenę z tym wózkiem i kamerą z której renderujesz, pokażę ci jak to zrobić.

 

poświatę we wnętrzu windy uzyskasz... wstawiając omni light ;) tylko ustaw decay na Inverse square i umieść światło nisko nad podłogą. delikatne rozświetlenie, nie mocne tylko z wyczuciem.

 

co podłogi, proponuję odwiedzić portal http://cgtextures.com/ a konkretniej ten dział:

http://cgtextures.com/textures.php?t=browse&q=356

 

możesz z tego wykrzesać fajną teksturę podłogi. imho musi być podobna do ścian tylko np zimniejszy odcień albo inny kolor ogólny (siny, czerwony, ciemno szary etc.) coś co pokaże, że to jest podłoga.

 

Pozdrawiam

 

[ps]

i znień filtr AA, ten strasznie wyostrza brzegi przez co staje się to strasznie ale tro strasznie brzydkie w ostrym słońcu. Area powinno wystarczyć.

Napisano

Tweety - wszystko pieknie ładnie chyba czaje prócz motywu z wózkiem. kiedy ja używam standradów przy VRay to mi wywala render :| Druga sprawa to ten pas, zrobić tylko po to zeby go zmontować potem w PS tak? Spróbuje coś sam wymyśleć ajak mi się nie uda naprawde, to dam Ci znać ;) Naprawde dzięki za pomoc, jesteś wielki!

 

TheCapo - dzięki za koment, na 1 planie jest szafka, obiekty na nim są na razie przykładowe, że coś tam będzie. Poprawie, ale dzięki za zwrócenie uwagi.

 

Pozdrawiam!

Napisano (edytowane)

jeszcze jedna podmalówka. zmieniłem tex na stoliku/szafce na pierwszym planie. zdecydowanie źle ona wygląda. do tego dodałem wyszczerbienia w murze i lekko pokręciłem saturacją.

 

sloik.jpg

 

a co do tego fotela:

 

tak ten pass jest do miksowania w Photoshopie. wywal wszystko oprócz wózka. i wrzuć mu ciemny materiał (może być vraymtl). na elemnty metalowe wrzuć vraymtl z glossy i oświetl to omni. manipuluj tak światłem aby uzyskać refleksy na rurkach. potem wyrenderuj finalnie i złóz w PS. prościej nie potrafię tego wytłumaczyć :)

 

pozdrawiam

Edytowane przez tweety
Napisano (edytowane)

Witam!

 

Pod tym linkiem

 

http://img75.imageshack.us/img75/6356/render18malowankaao2.jpg

 

chowa się high res próbka (5 godzin renderingu :| ) z lekką "malowanką" jaką zasugerował mój master Tweety :) lekką bo to tylko na próbę. Nie ma jeszcze kanału dla szkła i odblasków dlatego to jeszcze nie koniec. Mam nadzieje że się podoba! Czekam na komenty, pozdrawiam!

 

P.S. mam pytanie! Czy taki czas rendera jest normalny przy takim efekcie? (hardware athlon dual 3,2GHz, 2gb ram)

 

P.S. 2 Kurcze :D a ta podłoga? :| Bo dalej mi coś nie siedzi...

Edytowane przez Godzil
Napisano

Nowy wózek troche nie pasuje, zmasakruj go trochę a będzie lepiej (moim zdaniem). Ściany fajnie wyszły. Jestem ciekawy jak by wyszła wesja z innym bardziej "mrocznym" oświetleniem.

Napisano

jest bardzo fajnie (zwlaszcza tekstury ścian mi się podobają)

 

co ja bym zmienił jeszcze

 

szpitaluf9.jpg

 

1 - ten grzyb i zacieki na scianach, powinny być też bardziej widoczne na podłodze - na razie krawędź odcina się za bardzo

 

2 - jakieś zacieki od rdzy by się przydały koło klimatyzatora - skoro jest taki pordzewiały

 

3 - zbyt ostre krawędzie

 

brakuje jeszcze jakichś scinków gazet, papierów itp (może jakaś szmata), i ubrudź ten fotel i kulę koniecznie - będzie super

 

a i przydało by się zrobić podłogę nie z tak litego linoleum, ale z płytek gumolitowych (dawniej w szkołach i urzędach pocztowych było to cholerstwo popularne, takie cienkie płytki rozmiaru 30x30 czy jakos tak, z regóły w burosraczkowym kolorze, lub jakiejś wariacji "zdechłej zieleni", i jak sięgam pamięcią, zawsze w każdym pomieszczeniu przynajmniej jedna się odlepiła, i leżała obok dziury :)

Napisano

Jeśli chodzi o czas renderingu, to raczej normalne...mam prawie identycznego kompa i też tak długo liczy, więc nie jesteś sam:) btw: high res prezentuje się naprawdę nieźle;) jesli wprowadzisz te zmiany, które zaproponował Ci Loki, to bedzie super, pracuj dalej;)

Napisano

Wybaczcie że dałem to w dużym formacie tam wyżej, ale link się coś popsuł działa tylko ten z podglądem :(

 

Heaven - dzięki za koment

 

Pozdrawiam

Napisano

ten wozek jakos troche za ladnie wyglada - moze pordzew troche mu metalowe czesci albo powyginaj go troche.....jest za nowy. I troche wiecej śmieci, kamieni, papierkow, jakiegos gruzu i ogolnie syfu = wtedy dla mnie bomba :) bo tak to troche surowo jak na taki stary szpital

Napisano

Szyba i okno z tyłu wraz z deską wyglądają bardzo dziwnie, deska zbyt płaska jakby była samą alpha map (zwłaszcza tam gdzie dotyka ściany, tam powinien być cień), a szyba wygląda jak papier.

Ten czerwony napis na ścianie po lewej tak jakby trochę wpływał na bump mapę, jest jakby wklęsły, ale to nieważny szczegół.

Ogólnie bardzo ładna praca, jak poprawisz okno będzie super.

Napisano

ech... po raz setny piszę. zmień AA! obecne strasznie brzydko wyostrza Ci szyby i deski na oknie.

 

 

13914ade16be865e.jpg

 

zabrakło dalej postprodukcji. celowo rozświetliłem półeczkę na pierwszym planie, dodałem winietę i volume lights. wszystko ma na celu skierowanie widza w jeden określony punkt - okno i wózek. może przez to okno ktoś wcześniej wyglądał siedząc w tym wózku? może to okno to ostatnie co widziała osoba na tym łóżku w windzie? warto podkreślać rolę przedmiotów w scenie.

 

zdjąłem także lekko saturację, imho za mocne kolorki jak na taką scenkę.

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Podobnie myślałem nad saturacją właśnie. Dzięki Aniu za rady dzięki też Tweety... zajmę się tym i niedługo mam nadzieje! już końcowy UP wysunę :) Pozdrawiam!!

 

Nie będę pisał nowego posta, edytuję tylko tego... Zakończoną prackę zamieszczam w FINISHED WORKS dla zainteresowanych :) Zrobiłem co mogłem aby to poprawić wszystko sugerując się waszymi radami za które bardzo dziękuję.

 

Oto link do FW co by było na skróty :P

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=703905#post703905

Edytowane przez Godzil

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności