Skocz do zawartości

Obiekt 3D: British Mk 8 The Intenational (Czołg z IWŚ)


Falcrum

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !!

Osoby, które mają mój numer GG, wiedzą już, że od pewnego czasu (od wekeendy...:D )modeluję czołg z IWŚ...Jest nim British M 8 The International

VIIIA.jpeg

Macie lepsze referencje niż ta ??

usht-USVIIIA.jpeg

 

O to co do tej pory mam...

 

RENDER (dopiero po sończeniu enderowania, zauważyłem, że nity na dole są oddalone od obiektu...popawię z update\'m)

12%20Render%202.jpg

 

SIATKA

Siatka%201.jpg

 

 

Napewno zauważycie, że na pzeniej wieży jest BUG...to wpływ Bolen\'a...niestety tzeba było go wyorzystać...:( Moze powiecie ja go zliwidowac ??

 

Model wbrew pozorom jest tochę trudny do wymodelowania...przynajmniej dla mnie (to mój PIERWSZY MODEL MODELOWANY W POLY !!)...ja widzicie robię nawet nity :P Jest ich coraz więcej, a komp już powoli zaczyna protestować...ale ja mu dam radę !! ;)

 

Mam zamiar go skończyć, dlatego zamieszczam go na forum. Mam nadzieję, że mi pomożecie ;)

 

Jutro zamieszczę więcej...;)

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

zapowiada się nieźle, trochę się \"nanitujesz\" :D

a co do buga na wieżyczce... chyba lepszym sposobem od booleana jest ustawienie sobie w tle splajna i ręczne wycinanie otworów z włączonym 2,5d snapem, lub shape merge, jest chyba trochę bardziej delikatny od booleana :D

natomiast co do nitów, to myślę, że mógłbyś zrobić je z mniejszej liczby poly oraz kasować to czego nie widać, czyli zamiast pełnych sfer dawać połówki :)

i jeszcze ostatnia sprawa... ta wieżyczka z lewej strony (cycek taki ;)) ma chyba meshsmooth x3, ja bym ją trochę odchudził, bo jeszcze dużo pracy przed tobą a tu już 27k poly :| jak dalej będziesz tak szalał z meshsmoothem to skończysz na 2mln poly i czas renderingu wyniesie 10h :D trzymam kciuki :)

 

pozdrawiam [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Loozack dzięki za odzew !! ;)

Co do wieżyczki...to sprubuję...

Wartość zagęszczenia siatki nitów bez problemu można zmienić...zobaczymy ile na końcu będzie praca miała...

Ten \"cycek\" chyba jeszcze raz zrobię...W poly jest opcja MeshSmootha...której teraz nie moge zmienić (przez co strasznie się zagęściła siatka...jeszcze się uczę...)...co mogę zrobić ?? Chyba jeszcze raz ją zrobię...

 

Narazie nie ma updatów...jutro, dzisiaj mam dużo \"szkolnych prac\" :D

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, NIE MA SPRAWY...RÓBCIE AZEM ZE MNĄ Mk 8...Możemy prowadzić oddzielne WIPy...a potem porównamy naze dziela ;) To by było nawet dobre...w razie problemów możemy sobie wzajemnie pomagać !!

Saygon - dla mnie prawdziwym zaszczytam jest robienie \"wspólnie\" modelu...znam twoje możliwości...napewno go byś wypasil :D [piwo]

Pionier- myślałem, że chcesz skończyc Leo...ale ja chcesz, też nie ma spawy. Byłoby cieawie robić ten sam model z 3 osobami...(tego jeszcze nie bylo ;) )

 

Tutaj zamieszczam jeszcze parę linków do ston \"Czolgowych\"...

http://www.thetankmaster.com/english.asp

http://www.fas.org/man/index.html

http://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/ (tutaj jest Bitish Mk 8 !!)

Mialem jeszcze ful stronek, ale nie zdążylem ich zapisać, a wywaliło mi korki...;(a było w czym wybierać, British od 1 do chyba 9 wersji + wiele innych ciekawych onstukcji IWŚ)

Może wy coś poszukacie ?? Ja jak znajdę tę stonkę to dam znać ;)

 

 

 

Mam mało czasu ostatnio...szkoła jedna daje w kość...ale dzięki wam teaz mam WIELĄ OCHOTĘ ZASIAŚĆ PRZED Max\'em I DZIALAĆ RAZEM Z WAMI !! ;) . Najprawdopodobie większe updaty będę w wekeendy...ale czasem coś w tygodniu też wzycę (jak znajdę czas)

 

Mały render z naprawdę małymi zmianami (optymalizacja nitów i ich pzemieszczenie...)

 

16%20Render%202.jpg

 

Mam teraz problemos...powiedzcie mi w jaki sposób mogę RÓWNO ( w tych samych odleglościach od siebie ) umieścić nity na dolnych, ukośnych krawędziach...Wiem, że jest taka opcja jak algin, ale jaoś mi nie działa !! Zaznaczam obiekty >> klikam algin (pojawia się normalna)>> klikam płaszczyznę do której ma się dostosowac obiekt >> i nic !! ;( Próbowałem z selekcją, oddzielnym obiektem (skopiowana płaszczyzna), nawet z pomocniczą siatką, ale coś nie moge dojść do ladu...Pomożecie mi ??

 

Foto-problem...

Problem%201.jpg

 

\"Cycek\" narazie zostawiam, ja będzie mi pzeszkadzała ilość face\'ów to wtedy ją zoptymalizuję...

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze sprawę mojego sprzętu...

Celeron 700Mhz, 320 SD-RAM, Riva TNT 2 M64 32Mb RAM, HDD 60Gb...

 

Słabiutki jak na dzisiejsze czasy...:(, ale nie narzekam....wiele osób ma jeszcze goszą maszynkę...:|

 

EDIT:

 

Poprawilem siatkę...

Siatka%202.jpg

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym umieszczaniem nitów to mam taki pomysł... trochę głupi ale co tam ;) zaznacz polygon, na którym mają być nity, sklonuj go (tak, żeby był oddzielnym obiektem) i teraz na tym klonie daj lekki bevel (żeby linia nitów była trochę odsunięta od krawędzi polygona), teraz zaznacz krawędzie, które utworzyły ci się po bevelu i zamień je na splajny (convert edges to shape -> linear), a te splajny podziel na równe odcinki (interpolation) i w ten sposób utworzyła ci się ścieżka, do której możesz przyłaczać nity z włączonym 3d snapem (vertex) :D

trochę to zamotane ale mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi :) jeżeli nie to spróbuję to jakoś rozrysować, chociaż podejżewam, że ten pomysł i tak się nie sprawdzi :D

 

ooo, mam jeszcze inny pomysł :) zamiast allign zawsze możesz też użyć copy, po prostu przesuń nit z właczonym shiftem i utwórz kilka kopii zamiast jednej, a będą one równo oddalone od siebie :) za ścieżkę do tego również może posłużyć ci splajn (albo jakaś krawędź), wystarczy wtedy, że przesuniesz nit z włączonym 3d snapem (edges) :)

 

uff, mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłem :D

 

powodzenia [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Loozak za pomoc !! Rozumiem o co ci chodzi, ale nie wiem gdzie można zmienić endge na shape...gdzie to u licha jest ??...oraz gdzie jest interpolation...

Próbowałem przemieszczać (kopiowane obiekty wzdłuż linii, ale kurcze i tutaj coś nie tak robię...wlaściwie już sam nie wiem...:( (DOPIEO TERAZ ZDAŁEM SOBIE JA WIELE JESZCZE NAUKI MAXA MI ZOSTAŁO...:( )

 

Najgorsze jest to, że wiem na jakich zasadach te metody dzialają, a nie wiem ja je użyć...:(

 

Proszę Cię Loozack (lub ktokolwiek dobrej duszy ;) ) o jakiś mini Tutorial...PLEASE !!

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ci duzo nie pomoge bo jeszce mniej wiem o MAX\'ie ale moge Ci jedynie powiedziec gdzie mozesz znalesc \"create shape from selectiom\":

gdy zaznaczys odpowiednie edge to po prawej sronie w Edit Edges pod przyciskami Chamfer i Connect znajduje sie ten przycisk...(kiedys mialem ten sam problem :D )

 

Model jest jak narazie naprawde fajny...wiec glowa do gory :)

 

Pozdrowienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Originally posted by Falcrum

Słuchajcie, NIE MA SPRAWY...RÓBCIE AZEM ZE MNĄ Mk 8...Możemy prowadzić oddzielne WIPy...a potem porównamy naze dziela ;) To by było nawet dobre...w razie problemów możemy sobie wzajemnie pomagać !!

Saygon - dla mnie prawdziwym zaszczytam jest robienie \"wspólnie\" modelu...znam twoje możliwości...napewno go byś wypasil :D Pozdr

 

tylko z moja szybkoscia to srednioby bylo. zreszta mam juz kolejny projekt na oku, ale biblioteka pierwza. ale zaszczyt ... jaki zaszczyt?????no ma z czego byc zaszczyonym zreszta jak znam siebie to ewnie przerobilbym go na jakis martwiakowy czolg. pracuj pracuj bo modelik fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr0cK już ci powiedział gdzie jest tamten przycisk, to ja jeszcze dodam gdzie jest Interpolation :) no więc w panelu Modify splajna masz na samej górze zakładkę Interpolation, więc otwierasz ją i tam musisz wyłączyć Optimize (Adaptive też jakby co :)), a w Steps wpisujesz liczbę segmentów, na które chcesz podzielić splajna, ale żeby to zobaczyć musisz kliknąć prawym przyciskiem mychy na tym splajnie i w Properties zaznaczyć Vertex Ticks :) no, to chyba wszystko :D

 

trzymaj się [piwo]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saygon DO DZIEŁA !! Ja też się nie śpiesze...zresztą nie mam nawet takiej możliwości...:( Do kompa na więcej niż 30min dochodze właściwie tylko w weeendy i właśnie pzez te dwa dni pracuję najwięcej...

 

Wczoraj, gdy ta myślałem o tym jak wam się spodobał ten model....wpadłem na pomysł...lepszy od minibitew...

Chodzi mi o wspulną pacę ilku osób nad jedną sceną...każdy wykonuje inne modele, a potem się łączy je w jedność i podpisuje się pod to każdy...taka multi paca...Ma to swoje same +:

1. Wspólna praca motywuje

2. Jak zwykle robiąc jaieś modele się uczymy

3. Twozymy coś oryginalnego

4. Oczywiste jest, że spawia nam to radochę...

5. ...a jak jeszcze wyjdzie nam coś naprawdę świetnego to ...;)

Podział pracy może byś taki:

2 grafiów pacujących nad modelami

1 pacujący nad tekstuami (oczywiście modelatorzy ja tylo mogą też teksturują....;) )

1 grafik 2D (np do zrobienia tla, horyzontu...nadania pracy ostateczny wygląd...;) )

 

Nie wiem ile osób by na ten pomysł poszło...chyba zrobię sondę na ten temat...

 

Co o tym myślicie ??

 

Teray do rzeczy...

 

Dzięki za pomod dla Loozacka i DrOcKa...na was zawsze można liczyć :)

 

Sprawdzę te metody i jak mi się uda to oczywiście dam znać (jak się NIE uda, też dam znać [lol2] )

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falcrum po pierwsze pomysl rewelka !! po drugie ogromnie sie ciesze, ze Ty tez masz swoj czolg :D (bede mogl sie moze jakos odwdzieczyc za pomoc jaka mi udzieliles) Po trzecie niestety narazie nie moge pracowac w wiekszym zespole bo czasu mam cholernie malo :( :( :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badzo sięcieszę, że podoba wam się pomysł...;)

Tylko teraz w tej sprawie poszę się wypowiadać na SONDZIE...

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=8702

 

DrOcK- cieszę się, ze chcesz dziłać !! Narzie czolg będę obił sam...ale jak tylko skończę, ozpocznę jaiś mały pojekt w ramach \"MULTI-WORK\", a wtedy jak naj bardziej możesz się dołączyć !! WSZYSCY MOGĄ !! (ale nie teraz...zaniedbałem trochę sprawę z czołgiem i mam zamia teaz się wziąść za niego przez ten wekeend ;) )

 

Najprawdopodobniej dzisiaj jeszcze zamieszczę jakiś update...;)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Falcrum ---> Nie mogłem się powstrzymać żeby nie wejść na tego topica :). No z tym multi-work to great idea. Propo nitów to na twoim miejscu dałbym sobie narazie spokój, jak będziesz miał cały model to obrysujesz go splainami i dasz array po ścieżce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOBRY POMYSŁ !!

A kto zrobi resztę modeli ??

 

JETSEM JAK NAJBARDZIEJ ZA !!

Tylko we 2 to za malo...:(

Trzeba zaciągnąć jeszcze parę osób...bo tak to będziemy latami robili jedną scnkę...:|

 

Rozglaszaj ten pomysł...a może ktoś do nas dołączy...;)

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem za mala zmiana koncepcji....zrobilbym ta scenke bardziej real....burzowe niebo czolgi (i moze maszyny latajace) z roznych epok darowalbym sobie to co sie tam w chmorach dzieje :) kluczem do sukces jest tu odpowiedni klimacik Napisz co o tym myslisz i wpolna koncepcje umiejsci sie w Twoim topic\'u z sonda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do waszego pomyslu:

po 1 moj Leo nie jest skonczony i ciezko mi go skonczyc (tymbardziej ze sie rozchorowalem :( )

po 2 chodzi mi po glowie inny koncept. Ale o tym rozmawialbym jak juz cos konkretnego bylbo by w planach. Niemniej jednak jestem na tak i dzieki ze o mnie ktos pomyslal. Chcialbym rowniez zeby wpier zakonczyc nasze dotychczasowe projekty zanim zabralibysmy sie do czego takiego.

 

Update mi sie podoba i wyglada bardzo obiecujaco. :)

 

Pozdrawiam

Pionier

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe...no może jeszcze nie zmieniaj biegu...Przedemną jeszcze duuużo pracy...:)

Trzeba jeszcze trochę dorobić/zmienić w \"bocznej części\"

 

Potem gąsienice (chyba jurto je zrobię), oraz \"środek\"

No i na końcu tekstury (nie wiem czy sobie poradzę, ale tzeba próbować, inaczej nigdy się nie nauczę...;) )

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla testu nałożylem referencję/teksturę...

 

Może wykorzystam tę teksturę ?? Sam nie wiem....będzie trzeba ją trochę pozmieniać (nie robiłem nit w nit [lol2] )

 

Co o tym sądzicie ??

 

Na dziś to definitywnie koniec...(znaczy na wczoraj [lol2] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo !! Widzę, że choć jeden gra/gral w TOTAL ANNIHILATION !! Odjazdowa giera...od \'97 nie ma lepszej (przynajmniej dla mnie) stategii...;)

 

Leru...ty to jesteś wygadany...wszystkim ten sam tekst klepiesz...[lol2]

 

Biorę się do roboty...:)

 

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem juz tak moj program mowy zostal napisany ale jesli jest to IMHO dobra rada to czemu nie ? Naprawde DR jest miodzik i po ukonczoej pracy warto sie nad nim zastanowic. Nie wiem jednak jak jest z kompatybilnoscia z jakimis innymi rendererami niz scanline. Ostatnio chcialem cos polaczyc z BRAZILEM i mi czarna plama wysla :(

 

No ale to tylko kwestia testow albo odpuszczenia sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw...z tych zdięć co mam, naprawdę nie zabardzo widać jak wyglądają...(chodzi mi o ich polączenia)

\"Może ktoś wie jak to je\"...[lol2][lol2][lol2]

 

Dzisiaj wieczorem umieszczę update...wcześniej nie moglem, bo robiłem inny projekt ( mała...dosłownie kilkusekundowa animacja komputera, z monitorem, potrzebna do szkoły ;) )

Jak coś ciekawego wyjdzie z tego to oczywiście i wam pokażę...:D

 

Ta naprawdę to nie wiem co tu jest super...mi ta tekstuka całkiem nie pasuje...:(. Pewnie już zostanie, oile nie dam sobie rady z własną...:| (czekam na tableta... z nim moze coś zdziałam...)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość teksturki można poprawić w photoshop\'ie. A jak byś chciał ją całkiem zmienić to poszukaj textury w necie .. tego jest full...

 

Pracu dalej, bo jaak bedzie cia sło tak dalej jak teraz to może być naprawde super... Niech MOC(z) bedzie z tobą ;D :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update (jest szybciej niż myślałem...:P)

 

19.jpg

20.jpg

 

Ta dziura, którą widzicie w środku będzie poprawiona...

Nie ma jeszcze środka...za miast niego jest parę boxów...tak, żeby to jakoś wyglądało...[lol2]

Nie przykładałem wagi do kompozycji( tak wywaliłem co do tej pory mam w całości)...mam mało czasu...Mamidło mnie odgania od kompa...:P[lol2]

 

Następne updaty, chyba będą na następny weekend...niestety :( No chyba, że się jakoś \"wyrobię\"...:)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie bardzo ładnie.Mam jedynie zastrzerzenia do gąsienicy czy aby napewno była taka płaska, bo z tą to chyba by nie ruszył z miejsca.Poza tym ok.Ps Jak wykombinowałeś te nity bo są naprawdę dobre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności