WIERZBA Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 Witam Mam odwieczny problem z displacementem trawy . Nawet jak używam v-rayowego to komp mi się wywala /samo 3d studio / . Jeżeli liczę małe rozdziałki bez antyaliasingu , nie ma problemu , jak załączam większą rozdziałkę np 1200x900 - wywala się . Sprzęt mam raczej wystarczający do tego co robię . Wywalanie jest dosyć losowe np. przy wuliczeniu lightcache lub już przy samym renderingu końcowym . Po wyłączniu displey... wszystko jest ok . Może ktoś coś poradzi ?
syriusz 27 Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 To może zrenderuj obrazek w kawałkach np. regionem sama trawę? Potem połączysz wszystko w szopie i powinno być ok.
tadzio Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 teoretycznie za malo ramu masz (wtedy sie wlasnie wysypuje lc) ale widze ze masz 4gb. mimo wszysko przy displaceie to juz tak jest. region nie pomoze. renderuj przez backburnera, jak sie bedzie dalej sypac to zwiekszaj ilosc paskow (i dodatkow zmniejszaj max. tree depth vraya). pozdr
troglodyta Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 A może wróć na podstawowe taktowanie procesora i spróbuj. Być może masz podkręconego jakoś niestabilnie i wywala jeśli musi dużo obliczać.
WIERZBA Napisano 2 Marzec 2008 Autor Napisano 2 Marzec 2008 Problem raczej nie dotyczy podkręcenia proca - błąd pojawia się na różnych maszynach , różnych systemach .
oo79 Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 wyglada na malo ramu, ale 4gb powinno styknac. Ogranicz dipl. do widocznej czesci rendera, pokaz scene moze robisz jakies inne bledy.
Hynol Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 Jeżeli system jest 32-bitowy to wysypanie się nie jest niczym dziwnym przy 4GB ramu. Zaleca się stosowanie do 3GB. Jaką masz teksturę do displ. trawy? Jak większą niż 4096 w którymś wymiarze to również vray tego nie przyjmie (znaczy się teoretycznie nie zgłosi błędu, ale mogą się dziać dziwne rzeczy). Używasz 2D czy 3D displacementu? Spróbuj zamienić.
troglodyta Napisano 2 Marzec 2008 Napisano 2 Marzec 2008 Sprobuj mapę disp zamienić na inny format. Może być tak że zamiast RGB ma CMYK. Zmniejsz rozdzielczość mapy bo może jest za ciężka, albo jeśli to jest trawa czy coś w tym stylu zamiast bitmapy wrzuć cellular i pomanipuluj ustawieniami
WIERZBA Napisano 2 Marzec 2008 Autor Napisano 2 Marzec 2008 Dzięki za porady , jutro spróbuję . Używam systemu VISTA 64 Ultimate , więc o brak ramu tu nie chodzi .
zaki79 Napisano 4 Marzec 2008 Napisano 4 Marzec 2008 Hejka! Mam podobny problem. Hynol chyba ma rację co do tych 32 bitów. Pracuję na sporym pliku z dużymi mapami. W pracy (Q6600 4gb fx3500/256mb XP64) nie mam z tym plikiem żadnych problemów. Odpalając go w domu na XP 32 bit. (Q6600 2gb Ati 3870HD/512mb) plik co prawda się otwiera, ale potrafi sie wysypa, a w czasie renderu wyskakuje dziwny błąd informujący o problemach z displacementem. Pod Vista Ultimate takich problemów jednak nie mam, więc nie wiem skąd u Ciebie takie "errory" pozdrawiam
viz.k Napisano 8 Marzec 2008 Napisano 8 Marzec 2008 I tez mam dokladnie taki problem, 4gbram i xp64... Siwy napisal ze to moze byc wina vraya (aktualnie r3) i zebym sprawdzil r5 Jeszcze nie mialem okazji go testowac wiec nie wiem. Gdyby ktos juz wiedzial z cala pewnoscia czego to wina to pisac!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się