xaoo Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 Witajcie, Od pewnego czasu zbieram sie do wymodeloania Lamborghini. Nie jest latwo bo dopiero zaczynam. Auto modeluje w oparciu o tutorial ale pomyslalem, ze warto zapytac Was o uwagi i cenne wskazowki. Bedzie mi bardzo milo jesli skomentujecie moja prace. Dziekuje i pozdrawiam, xaoo P.S. Ponizej umieszczam screeny siatki. Mozecie kliknac na obrazki, by je powiekszyc. Lamborghini top view: Lamborghini side view: Lamborghini front view: Lamborghini back view:
Yasutoco Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 rozumiem ze robisz model z pomoca tutoriala... takiego dziwnego... siatke zagęść... i chamferuj nie rób wg tuta nie warto... lepiej robić po swojemu i czasem spojrzeć na siatke innego murcielago lub galardo dobrze wyglądającego w renderze... EDIT: uzywaj symethry (chyba tak sie pisze) modifier! a co do dalszych etapów zawsze ustawiaj go w kolejce przed smoothem
xaoo Napisano 5 Marzec 2008 Autor Napisano 5 Marzec 2008 @Yasutoco - dziekuje za informacje. Narazie staram sie dzialac wedlug tutoriali, by zalapac ogolny koncept modelowania. Po przerobieniu kilku tutkow i uzyskaniu zadowalajacych rezultatow przerzuce sie na swoje techniki. Co do siatki to bedzie zageszczona. Wszystko powolutku :) Pozdrawiam, xaoo
goran Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 A mnie się wydaje że na razie idzie całkiem nieźle. Staraj się unikać trójkątnych polygonów, bo po zagęszczeniu np. MeshSmoothem wyjdą brzydkie krzaki, a z tego co widzę chyba masz trójkąta na masce przy szybie.
makbol Napisano 5 Marzec 2008 Napisano 5 Marzec 2008 Staraj się układać linie mniej więcej wg. linii na blueprincie.
xaoo Napisano 6 Marzec 2008 Autor Napisano 6 Marzec 2008 Witajcie, Pora na pierwszy update. Staralem sie poprawic siatke, by ladnei sie ukladala. Zrobilem tez wlot powietrza z boku i zamknalem tyl. Ponizej znajdziecie screeny. Na glownym jest kilka miejsc osnaczonych cyframi. Sa to miejsca jeszcze nie wykonczone. Prace nad nimi trwaja :) Prosilbym Was szczegolnie o komentarz wlotu powietrza, bo do konca nie jestem przekonany, czy dobrze to wyglada. Staralem sie wszystko ladnie ulozyc w oparciu o blueprinty i patrzac na fotki. Za przednim kolem jest miejsce wymagajace poprawki, ale to juz w nastepnym update. Z gory dziekuje za wszelka krytyke. Pozdrawiam, xaoo Widok z 4 viewportow: Lambo przod: Lambo tyl:
DiO Napisano 6 Marzec 2008 Napisano 6 Marzec 2008 z ta siatka to bym sie chyba pokusil zeby zrobic model low poly ;) i tak jak juz przede mna napisano - zagescic siateczka by sie troszke przydalo pozdrawiam
Kr3tz Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 Staraj się układać linie mniej więcej wg. linii na blueprincie. nie mniej wiecej tylko najdokladniej jak sie da :) co do trojkatow to faktycznie na poczatku lepiej ich unikac ale niekiedy sie przydaja. a co o samym modelu- na razie dosyc malo. z tutkiem sie nie spotkalem ale progress wydaje mi sie dobry
Norwag Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 zrob troche gesciejsza siateczke bo potem bedziesz mial problem z detalem pozatym idziesz w dobra strone...czekamy na kolejne upki
M4rcus Napisano 9 Marzec 2008 Napisano 9 Marzec 2008 bardzo czysta siatecxka, ladnie zwieksz troche ilosc poly, chyba ze to ma byc model do gierki albo filmuXD
xaoo Napisano 19 Marzec 2008 Autor Napisano 19 Marzec 2008 Witam serdecznie, Nadeszla pora na kolejny update. Tym razem wojowalem z wlotem powietrza. Prosilbym Was o opinie. Na screenach ponizej zaznaczylem miejsca, co do ktorych mam pewne watpliwosci. Chialem zapytac, czy wedlug Was w miejscu 1 karoseria sie dobrze zagina? Co do miejsc 2 i 3 to mam wrazenie, ze sa tam male wypuklosci. Macie moze jakas rade jak to poprawic? Z gory dziekuje za wszystkie uwagi. Pozdrawiam, xaoo Przod wlot siatka: Przod wlot siatka smooth:
xaoo Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 Witajcie, Pora na kolejny update. Tym razem zrobilem miejsce na swiatla i kilka innych wciec. Mam nadzieje, ze tym razem sie odezwiecie i doradzicie :) Ponizej umieszczam render i screen viewportow. Z gory dziekuje za komentarze, xaoo Front render: Viewports:
daniel1540 Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 OO TERAZ WIDAC ROZNICE ;] ZEBY MOJE BMW BYLO TAKIE PROSTE ^.^ ja nie jestem profesionalista wiec nie moge powiedziec co jest nie tak :P ale dobrze ci idzie :P
heaven Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 witam. mozesz dac linka skad sciagnales tutka ? tez bym sie chcial nauczyc modelowac samochod.
JohnZi Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 rozłóż rownomiernie edge na masce bo krzywo bedzie:)
xaoo Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 @heaven ten tutek do Lamborghini pochodzi se stronki poisoncg.com ale polecam rowniez fajny tutorial zrobiony przez chlopakow z evermotion znajdziesz go na stronie evermotion.org @JohnZi - staram sie rozlozyc rownomiernie, ale wtedy dopiero mi sie wszystko krzywi. A jesli jest tak jak teraz to jest elegancko i rowno. Wiem,ze powinno byc inaczej, wiec jeszcze powalcze,zeby to wszystko ladnie rowno rozlozone. Dziekuje i pozdrawiam, xaoo
Yasutoco Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 co do rady johnZi to spróbuj w ten sposób: poprzesówaj w topie tak zeby siatka ładnie wyglądała przejź do fronta i tam dopasuj zeby w perspectivie wyglądalo cool. i tak z każdym vertexem...
M4rcus Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 dolna czesc nadkola od strony zderzaka - > ma byc takie wykrzwienie??0o?
FF Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 M4rcus - może byś na referki najpierw zerknął zanim skomentujesz? Super idzie;)
xaoo Napisano 24 Marzec 2008 Autor Napisano 24 Marzec 2008 Hej hej! Poczytalem Wasze komentarze i wzialem sie do pracy. Troche mi zeszlo. Dodalem kilka ciec i poprzesuwalem wiekszosc vertexow i mam nadzieje, ze jest juz jak powinno byc. Wersja prawie ostateczna przodu ponizej. Dziekuje i pozdrawiam, xaoo @JohnZi - mam nadzieje,ze o to chodzilo :) @Yasutoco - wielkie dzieki za opis metody. Przydalo sie i mam nadzije,ze jest lepiej niz bylo. @M4rcus - dzieki za uwage, zgadza sie bylo zle, jest juz poprawione. @Freedom Fighter - musze przyznac racje M4rcus-owi. Bylo zle ale teraz jest jak powinno byc i jest popawnie z referkami. @daniel1540 - staram sie jak moge :) Nowy Viewport: Nowy Front Render:
FF Napisano 24 Marzec 2008 Napisano 24 Marzec 2008 No ja za to nie mogę bo imo wcześniej bylo zgodnie ale moze ze mna jest cos nie tak.
xaoo Napisano 25 Marzec 2008 Autor Napisano 25 Marzec 2008 @Freedom Fighter - prawda lezy po srodku :) w tamtym miejscu byla wypuklosc, ktora zostala usunieta. A dolna czesc zostanie zaokraglona tak jak na zdjeciu, ktore zamiesciles jak bede robil podwozie. Pozdrawiam, xaoo
xaoo Napisano 27 Marzec 2008 Autor Napisano 27 Marzec 2008 Witajcie, Kolejny maly update. Tym razem prace skupione byly na bocznym wlocie powietrza. Troche mi zajelo by ladnie wszystko wyciagac mam nadzieje, ze mi sie to udalo. Teraz kilka wyjasnien. Zanim przystapie do wycinania drzwi chcialem was prosic o ocene. Na screenach zaznaczylem kilka miejsc co do ktorych mam pytania: 1 - Miejsce w ktorym na renderze widoczna jest niedorobka - moja wina. Bede jeszcze odcinal wlot powietrza od karoserii, wiec to jest etap przejsciowy. 2 - Tu wydaje mi sie, ze wszystko jest ok, choc w zaleznosci od viewportu niektore miejsca sa krzywe. Czy macie takie samo wrazenie? 3 - Czy wedlug Was wlot nie powinien byc wiekszy i bardziej trojkatny? Z gory dziekuje za wszelkie komentarze. Pozdrawiam, xaoo Side viewport: Side render:
Osterman Napisano 27 Marzec 2008 Napisano 27 Marzec 2008 Wlot zdecydowanie powinien być większy i bardziej trojkątny : http://www.lambo.com.pl/samochody/2000/murcielago/openfiles/3.php a reszta wygląda już całkiem przyjemnie PZDR
xaoo Napisano 1 Kwiecień 2008 Autor Napisano 1 Kwiecień 2008 Witam po dluzszej przerwie, Pora na kolejny maly update. Ostatnio wojowalem troche z wlotem powietrza. Poprawilem go na wiekszy i mam nadzieje, ze teraz jest juz elegancko. Bardzo bym prosil Was o opinie w tym temacie. Za wszelkie komentarze serdecznie dziekuje. Pozdrawiam, xaoo P.S. Tam z tylu wlotu sa jeszcze male bugi. To moja wina :) musze pokombinowac z weldowaniem vertexow i bedzie dobrze. Viewports doors: Nowy wlot viewports: Wlot nowy render:
xaoo Napisano 9 Kwiecień 2008 Autor Napisano 9 Kwiecień 2008 Witajcie, Pora na kolejny update. Troche mi zeszlo i przyznam, ze nie bylo latwo i do tego jeszcze mam problemy :/ Chcialem Was prosic o rade, Chodzi mi o wlot przy szybie ktory jest a renderze. Jego rogi sa bardzo kanciaste. Chcialem Was zapytac co zrobic? Czy powstawiac kilka ciec w okolicach rogu? Jesli tak to czy musze to jakos ladnie wyprowadzic, czy poprostu wstawic ciecie w miejscu gdzie jest potrzebne i nie przejmowac sie powstajacymi wielokatami? No i ogolnie co sadzicie o wlocie? Czy jest OK? Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam, xaoo Ogolny viewport: Viewport wlot: Wlot render:
Homa Napisano 10 Kwiecień 2008 Napisano 10 Kwiecień 2008 xaoo powinieneś dobrze się przyjrzeć zanim zabierzesz się za modelowanie. Dolny wlot masz tu i tu. Jak widać jest to osobny element. Na twoim miejscu odłączył bum go od karosy, będzie łatwiej. Górny wlot jest tu. Ta sama historia :) Odłączając element masz więcej możliwości manewru. Możesz zagęścić siatkę i ułożyć ją tak, żeby było perfect. Spróbuj, a zobaczysz, że efekt będzie zadowalający! Powodzenia! Pozdr.
xaoo Napisano 14 Kwiecień 2008 Autor Napisano 14 Kwiecień 2008 @Homa - wielkie wielkie dzieki za dostarczenie cennych linkow :) Co do dolnego wlotu to jeszcze bede odczepial gorna jego czesc od calosci samochodu. Z gornym daje sobie juz spokoj. Ja ten model robie w oparciu o tutka, ale juz na poczatku widac, ze tutek nie jest za dokladny i model nie zawsze sie zgadza z referkami. Staram sie kombinowac cos po swojemu mm nadzieje,ze daje rade. Pozdrawiam, xaoo
xaoo Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 Serdecznie witam, Dzisiaj kolejny update mojego projektu. Staralem sie wykonczyc tyl, boczny wysuwany wlot i klape silnika. Ponizej umieszczam screeny z viewportow i kilka renderow. Na ostatnim renderze zaznaczylem kilka miejsc z ktorymi mam problemy i prosil bym Was o rade: 1 - miejsce malo wazne bo i tak bedzie zakryte grilem wiec raczej odpuszcze 2 - gorna krawedz ma zrobionego chamfera i od srodka tez zrobilem chamfery, by ladnie wyszlo, ale siatka cos sie znieksztalca. Macie jakis pomysl co z tym fantem zrobic? Czy dodac jakies ciecie, czy poprzesuwac verteksy? 3 - podobnie jak w miejscu 2 tylko ciut lepiej. 4 - w tym miejscu laczy mi sie kilka edgow i taka gorka wyskoczyla. Macie moze jakis pomysl jak to wygladzic? Z gory dziekuje za wszystkie komentarze i rady. Pozdrawiam, xaoo Widok viewportow: Widok z viewportow ze Smoothem: Render 1: Render 2: Render 3:
Orangegraphics Napisano 21 Kwiecień 2008 Napisano 21 Kwiecień 2008 jakbyś mógł pokazywać z mirrorem, wtedy skale będziemy widzieć obiektów. siatka trochę krzywa i miejscami gęsta. staraj się by była wszedzie tak samo zagęszczona.
xaoo Napisano 21 Kwiecień 2008 Autor Napisano 21 Kwiecień 2008 Witam ponownie, Xiz0r zgodnie z prosba zamieszczam model z mirorem. Mam nadzieje, ze skala i proporcje sie zgadzaja :) Pozdrawiam, xaoo P.S. Z gory przepraszam za jakosc weldowania po srodku, ale robilem na szybko. Elementy po lewej stronie rowniez pasowane na szybko wiec rowniez sa niedokladne. Viewport: Back: Wlot zoom: Dach zoom: Render 1: Render 2: Render 3:
JW_2305 Napisano 22 Kwiecień 2008 Napisano 22 Kwiecień 2008 Jak na poczatek, to fajnie Ci wychodzi ;] Ale chyba cierpisz ogolnie na brak czasu ;p
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się