Napisano 14 Marzec 200817 l Jak ustawić aby w viewporcie wyświetlane były cienie? Proszę o pomoc, bardzo mi to potrzebne... PS: Szukałem coś o tym ale nie znalazłem, albo jak już miałem to nie pisało JAK ustawić. Chyba, że cos przeoczyłem...
Napisano 14 Marzec 200817 l O ile pamiętam to nie da się w jakiś normalny sposób tego zrobić. W maxie 2008 jest coś takiego. Tylko że musisz używać mentalraya, mieć zrobione wszystkie shadery i światła mentalowsiek i chyba jeszcze mieć jakąś najnowszą kartę graficzną z jakimś pixel shader. Kiedyś też widziałem plugin do maxa który udawał raytracing i cienie. Ale był drogi, trudny w instalacji, zasobożerny i wybredny.
Napisano 14 Marzec 200817 l Nie słuchaj ich :) Lis jakiego mentala, mental to renderer a nie program do shadowania poligonów realtime, nie opłacało by im się robić to tylko pod to. a więc tak... MatiSk8 - nie było takiego czegoś jak "Cienie w Viewporcie" do maxa 2008, w nim jest ta funkcja zaimplementowana, wchodzisz tylko w konfiguracje viewportu i tam dajesz shading na best i masz Cienie, bumpy i takie tam (oczywiście zależnie od materiału). Tylko trzeba mieć do tego oczywiście odpowiednią kartę graficzną. Są jeszcze dodatki które umożliwiają odpalanie niektórych efektów oraz cieni w Viewporcie, lecz z tego co wiem są dość nie wydajne. Pozdro :)
Napisano 14 Marzec 200817 l Customize->vieport corfiguration->zakładka lighting and shadows: włącz - BEST (shader model 3.0), jesli masz karte z obsługą jedynie 2.0 to włącz GOOD zaznacz auto display selected light Następnie wybierz światło, kliknij prawym klawiszem i z quadmenu wybierz: "viewport lightning and shadows"-> viewport shading->BEST oraz "viewport lightning and shadows"-> enable viewport shadows selected Jeśli chcesz by cień ze światła był aktywny niezależnie od tego czy jest ono selected czy nie, również w tym samy menu zaznacz "viewport lightning and shadows"->lock selected lights wsio! EDIT: Lisie, światła i shadery nie muszą być mentalowskie, to o czym piszesz to zdaje się wyświetlanie na podglądzie materiałów mentala o ile dobrze pamiętam prezentację ficzerków maxa2008:/ pozdro!
Napisano 14 Marzec 200817 l okej :) Sorki. Przypomniało mi się coś o tym z pokazu Autodesku tak więc nie pamiętałem dokładnie a maxa 2008 jeszcze nie używałem. Dzięki za oświecenie :) Aniu. opisz dokładniej jak możesz.
Napisano 14 Marzec 200817 l okej :) Sorki. Przypomniało mi się coś o tym z pokazu Autodesku tak więc nie pamiętałem dokładnie a maxa 2008 jeszcze nie używałem. Tak, dokładnie, gadali o tym pokazując na przykładzie samochodu, to były właśnie shadery mentala wyświetlane realtime (czy jakoś tak w pewnym sensie). Też chętnie przeczytam jak ktoś wie coś na ten temat. pozdro!
Napisano 14 Marzec 200817 l Lis tu tak na szybko, dało się to ustawić ładniej ale nie pamiętam jak, musiałbyś się wczytać. Radiosity dzieli meshe na mniejsze poligony i zapisuje potem oświetlenie każdego poligona. Całą tą kaszkę ma się potem we viewporcie, jeśli chce się widzieć cienie. Tam z prawej można ustawić na jak duże poligony dzieli, dało się jakoś zoptymalizować żeby dzielił poligony przeważnie tam gdzie cień się kończy. Quality ustawia jakość. Żeby obliczyć klikasz na start, potem możesz reset i przestawiać ustawienia, więcej nie pamiętam. Multiplier światła zależy chyba też od wielkośći sceny, u mnie jak miałam standardowe 1 to było prawie czarno, teraz 100 (ciut za dużo). Można też obliczyć i wyświetlać we viewporcie takie jakby GI. (ustawienia te same co wyżej, tylko box naokoło czajnika
Napisano 14 Marzec 200817 l Aniu, ale to nie działa realtime, skoro dzieli siatkę? To coś w rodzaju shadowmapy z samplingiem cienia?
Napisano 14 Marzec 200817 l Realtime nie działa. (Matisk8 nie pisał że chce realtime). Da się obracać sceną, ale nie da się edytować obiektów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto