Codenamed Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 Witam, Jestem początkujący w środowisku grafiki 3d, używam Blendera i aktualnie próbuję nauczyć się modelowania ludzkiego ciała (na razie samej głowy). Rozpocząłem naukę od książki Blender: Podstawy modelowania wydawnictwa Helion. Oto co mi wyszło po około 5 godzinach pracy: Byłbym wdzięczny za porady i krytykę odnośnie tego co i gdzie jest nie tak (zdaje sobie sprawę, że jest tego dużo). Pozdrawiam
Codenamed Napisano 15 Marzec 2008 Autor Napisano 15 Marzec 2008 Model oparty jest na referencji dołączonej z książką:
Levus Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 Skronie nieudane (za bardzo wystają), kąciki ust powinienes poprawić, łączenie ucha z głową też. Zobacz sobie tutki z 3dtotal.com o modelowaniu twarzy i tym podobne. I koniecznie "Joan of Arc" tamże. Praktycznie idealnie podpasuje Ci do tej głowki. pozdrawiam!
Codenamed Napisano 15 Marzec 2008 Autor Napisano 15 Marzec 2008 dzięki za porady, na pewno skorzystam tymczasem prezentuję następny model:
Bielo^ Napisano 15 Marzec 2008 Napisano 15 Marzec 2008 Zdecydowanie lepszy... Taka nawet ładna. Szyja dziwnie wygląda (en face :P), ale jak na początki to super. Rób dalej.
serratus Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Jak na początki to rzeczywiście dobrze. Nie będę tutaj wykładać anatomii ze względu na to, że jest to postać cartoonowa, poza tym dopiero zaczynasz. Na razie dobrze by było jak byś zrobił jeszcze kilka takich główek, a później spróbował wymodelować coś podobnego używając jedynie frontalnej referencji, w ten sposób poćwiczysz wyczucie bryły, a później ? później powinno być już tylko lepiej ;). Pozdrawiam
Codenamed Napisano 16 Marzec 2008 Autor Napisano 16 Marzec 2008 Dziękuje za komentarze, poniżej efekty dalszej pracy... Taka próba zmapowania modelu i nałożenia tekstury, pomyślałem, że też poćwiczę przy okazji. A tutaj nowy model, tym razem modelowany ze zdjęcia: Ponowanie proszę o krytykę oraz porady, wiem że na pewno coś jest źle z uchem oraz kącikami ust ale nie wiem za bardzo jak to poprawić.
Gomez Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 Tu jest o wiele wiecej rzecz do poprawy. Zbyt duzo zeby wymieniac. Nie chce byc odpowiedzialny za twoja potencjalna depresje ale musisz jeszcze duzo popracowac. Na pocieszenie powiem ze wiekszosc ludzi przechodzi dluga droge zanim zaczna cos fajnego robic. (dluga droga to nie 3 miechy :) tylko minimum 2 latka ) W kaciku oka i ust zespawales wierzcholki zamiast puscic ta krawedz wglab oka/ust. Przez to zepsules ladne loopy. Patrz na dobre siatki i zobacz czym sie roznia od twojej. Musisz zrozumiec budowe twarzy, plaszczyzny ktore ja tworza, bez tego jej nie zrobisz. Kup ksiazke do anatomii lub sciagnij z netu jakies materialy o anatomii. Ogladaj foty i staraj sie zrozumiec jak sa zbudowqane poszczegolne elementy twarzy.
Codenamed Napisano 16 Marzec 2008 Autor Napisano 16 Marzec 2008 Wiem, że jest tu o wiele więcej do poprawienia, ale te dwie rzeczy nawet mi się rzucają w oczy, a to znaczy, że są porządnie spaprane ;) I czy mógłbyś być trochę bardziej specyficzny - o moją 'potencjalna' depresję nie ma się co bać :) - co, gdzie, jak, żebym miał jakiś punkt zaczepny. Tymczasem takie coś mi wyszło: Edit: Dzięki za odpowiedź, wbrew pozorom wierzchołki wokół ust nie są zespawane, co do oka racja, aczkolwiek wzorowałem się tam na powyżej podanej książce (gdzie jest to tak zrobione). Zbaczając z tematu - przeglądam od jakiegoś czasu forum i w wielu miejscach natykam się na stwierdzenie 'trójkąty są be', oraz że powinno eliminować się je na rzecz czworokątów - ten sam problem - W książce występują one dość często. Zdaję sobie sprawę, że książka zbyt głęboka może nie jest i nie wprowadza w tajniki zaawansowanego modelowania, czy anatomii (choć uważam, że dla początkującego przydatna jest w pewnych aspektach), ale chętnie usłyszałbym kogoś opinię na ten temat.
bapi23 Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 A dlaczego mi na podobny temat nikt nie odpowiedział? http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=47144
marcin wuu Napisano 16 Marzec 2008 Napisano 16 Marzec 2008 trójkąty są złe bo się potrafią dziwnie zachowywać po subdivision - ciągną siatkę i robią się dziwne rzeczy, zwłaszcza kiedy model ma być animowany... a swoją drogą chyba nie powinieneś do końca wzorować się na refkach które mają dość dziwne proporcje, a bardziej na jakimś żywym przedstawicielu homo sapiens...
Codenamed Napisano 16 Marzec 2008 Autor Napisano 16 Marzec 2008 ten ostatni model byl robiony ze zdjecia ojca, którego bądź co bądź uważam za przedstawiciela homo sapiens :D Inna sprawa, że doświadczenia jeszcze nie mam przez co go spaprałem ale co tam ;) Tymczasem taka nieudana próba, miałem tego nawet nie pokazywać ale co tam: Pomyślałem, że wymodeluje coś jak powiedział Hagelades korzystając tylko z frontalnej referencji ale jak widać trochę nie wyszło. Zacząłem również modelować główkę z tutoriala na 3dtotal (Joan of Arc) jak poradził Levus, z początku szło nawet przyzwoicie, zacząłem trochę paprać jak doszedłem do szczęki a potem już było tylko gorzej więc dałem sobie spokój. Może jutro znów spróbuję.
marcin wuu Napisano 17 Marzec 2008 Napisano 17 Marzec 2008 Najważniejsze to się nie poddawać, na początku nigdy nie będzie dobrze - przyjmij sobie zasadę "jeden dzień - jedna główka" zobaczysz jak szybko zaczniesz tworzyć dobre rzeczy. No i nie staraj się wzorować wyłącznie na image planeach, próbuj modelować z ujęć 3/4 i innych, niekoniecznie wrzuconych na podkład do viewporta. Ale przede wszystkim modeluj jak najwięcej.
Codenamed Napisano 19 Marzec 2008 Autor Napisano 19 Marzec 2008 Mam teraz dość ograniczony czas, dlatego nie wszystkie głowy będę kończył, a jedynie robił same twarze. Poniżej taka szybka próba (trochę ponad pół godziny), starałem się tu załapać sposób, w jaki prowadzi się edge loopy. Znalazłem taką referkę i próbowałem od ręki coś wymodelować. Wyszło jak wyszło ale przede wszystkim zauważyłem, że coraz gorzej mi te usta wychodzą :/ Nie mam pojęcia jak poprowadzić te loopy wokół kącików, naoglądałem się trochę siatek ale tego miejsca ni w ząb nie rozumiem :/
marcin wuu Napisano 19 Marzec 2008 Napisano 19 Marzec 2008 hehe - w tym wypadku to nie jest wina loopów które są w porządku, ale po prostu nie wiesz jak wyglądają usta - kąciki nie wystają na zewnątrz tylko ładnie wchodzą do wnętrza pod taki glucik w którym łączą się mięśnie otaczające usta. ten glucik jest widoczny troszkę. masz za dużo geometrii na górnej wardze i za mało na dolnej. no i forma jest do kitu. próbuj dalej.
Codenamed Napisano 20 Marzec 2008 Autor Napisano 20 Marzec 2008 Zgodnie z obietnicą ukończona Joan of Arc: Usta i nos jak zwykle najtragiczniej wyszły, choć zdaje mi się, że kąciki wyglądają troszkę lepiej. Proszę o ostrą krytykę i wytknięcie poważniejszych błędów :) EDIT: huh, właśnie się zorientowałem, że w moim drugim modelu korzystałem właśnie z referencji z Joan of Arc, tylko trochę przekolorowanej o.0 - stąd takie podobieństwo obydwu modeli.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się