Skocz do zawartości

[Modo]co sadzicie o modo?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no modo jest okej, tylko czasami w starszych wesjach pod win sie wysypywal, nie wiem jak teraz.

a i ma animacje i pro rendering, podobno lepszy od wireya

Napisano

Nie jest lepszy od Vryja.

Pracuje na tym i na tym. Vray jest konsekwentny na każdym poziomie skomplikowania sceny. Modo juz nie. Za to Modo masakruje Vraya sieciowo jak juz wcześniej wspominałem.

W modelingu Modo moim zdaniem jest średni. Mam duzo wymyślnych narzędzi z fajerwerkami ale nie ma (ja nie znalazłem) pospolitego freestyle Cut (klikasz i tniesz poly, edge tam gdzie chcesz).

Generalnie jest do przejścia jak sie człowiek postara i tyle.

Napisano
nie ma (ja nie znalazłem) pospolitego freestyle Cut (klikasz i tniesz poly, edge tam gdzie chcesz).

 

e tam jest pod c tylko 'na sam wierw' trzba zmiejszyć snapowanie i działa jak ta lala ;)

czasem snapowanie się przydaje zresztą też :)

 

nie wiem czy o takim czymś mówiłeś

 

2003347893350789042_rs.jpg

 

mi generalnie modo się podoba, brakuje trochę tu i tam ale to można o każdym sofcie napisać :)

Napisano

Modelowalem w wielu: Max, Maya, Silo, Modo, XSI, Wings.

 

Modo wypadal w tym towarzystwie... hmm... ze tak powiem... najlepiej. ;)

 

Ten soft od poczatku do konca stworzony byl z mysla o modelarzach i to sie naprawde czuje. Dla mnie rewelacja.

 

Jasne, ma swoje braki, nie jest doskonaly, ale bardzo mu do tego blisko w moim przekonaniu.

Napisano

Dzięki fikołek,

Ja tam za bardzo nie modeluje jak widac w Modo bo to nie dla mnie soft. Tylko renderuje.

 

Animowac mozna chyba wszystko ale z tego co pamiętam nie ma curv.

Napisano
Animowac mozna chyba wszystko ale z tego co pamiętam nie ma curv.

 

tak animować można wszystko tzn wszelkie zmiany wartości, translacje, rotacje, skale itd nie ma kości czy czegoś do animacji postaci

a curvsy w modo też są ;)

Napisano

Modo nie jest softem "pelnym" jak max, czy maya. Mozliwosci animacyjne sprowadzaja sie w nim do animowania parametrow, zeby np. przetestowac morphy albo wyrenderowac jakas animacyjke prosto. Na pewno nie sluzy do animacji postaci, itp.

Napisano
tak animować można wszystko tzn wszelkie zmiany wartości, translacje, rotacje, skale itd nie ma kości czy czegoś do animacji postaci

a curvsy w modo też są ;)

 

Curvy w animacji?

Napisano
Curvy w animacji?

jeśli o takie curvy Ci chodzi to jak najbardziej tak ;)

 

2004129426059449395_rs.jpg

 

 

tak jak pisze Reanimator modo nie jest softem który może zastąpić maxa czy majkę ale do prostrzych rzeczy jak vizualizacje architektoniczne i animacja kamery fly trought nadaje się całkiem nieźle, są studia co tylko modo do tego używają i nie trzeba maxa za kupe kasy kupować ;)

Napisano

Do samego modelowania zdecydowanie najlepszy, najszybszy i najbardziej intuicyjny program; do tego renderer prosty, szybki i efektowny.

 

jednak wersja 301 wywala się często, sculpting jeszcze ograniczony i z błędami

Napisano
jednak wersja 301 wywala się często

a u mnie odwrotnie 20x wywalało się na potęgę a 301 jest dużo bardziej stabilne choć też się wywala czasem :)autobackup co kilka minut i nie ma czym się przejmować :) tylko że autobackup malowanych textur niestety nie backupuje :(

kiedyś miałem dual core optimizera zainstalowanego to modo było przez niego mocno niestabilne ale jak go odistalowałem było o niebo lepiej

dodatkowo jak kiedyś testowałem pare dni Viste 32 modo ani razu się na niej nie wywaliło

jak się dobrze skonfikuruje to nie bedzie się tak czestow wywalać :)

choć jest kilka sposobów dających 100% pewność na osiągnięcia crusha ;)

Gość e=mc^2
Napisano

modo wcale nie jest najlepszy ani najszybszy, ani najbardziej intuicyjny

Napisano
podobnie do poprzedniej rady Ctrl+c kopiuj Ctrl+V wklej np na inny layer i już ;)

 

Niby ok, ale mi extruduje/insetuje (dodaje geometrię w obecnym meshu"

Napisano

nie powinno nic takiego się dziać, musiałeś coś pokaszanić :)

jeśli skopiowałeś mesha na ten sam layer i nie wiesz jak się go pozbyć to użyj skrypta clean up z wertexowej małpy :)

później kopiuj na nową warstwę i powinno działać

Napisano

tak eps, dobrza rzecz :) potem możesz sobie ustawić dowolną wielkość według potrzeb i łatwo manipulować kolorkami UV bez potrzeby żadnych trybów mieszania bo tło jest przezroczyste

Napisano

no jasne - ale wyczesany jest tylko do modelowania :) reszta jeszcze troszkę kuleje - zresztą za połowę tej ceny masz xsi foundation - nie takie fajne do modelowania ale ma to czego modo najbardziej brakuje - animację postaci...




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności