JunioR Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 no modo jest okej, tylko czasami w starszych wesjach pod win sie wysypywal, nie wiem jak teraz. a i ma animacje i pro rendering, podobno lepszy od wireya
Gordy Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Nie jest lepszy od Vryja. Pracuje na tym i na tym. Vray jest konsekwentny na każdym poziomie skomplikowania sceny. Modo juz nie. Za to Modo masakruje Vraya sieciowo jak juz wcześniej wspominałem. W modelingu Modo moim zdaniem jest średni. Mam duzo wymyślnych narzędzi z fajerwerkami ale nie ma (ja nie znalazłem) pospolitego freestyle Cut (klikasz i tniesz poly, edge tam gdzie chcesz). Generalnie jest do przejścia jak sie człowiek postara i tyle.
Destroyer Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 nie ma (ja nie znalazłem) pospolitego freestyle Cut (klikasz i tniesz poly, edge tam gdzie chcesz). e tam jest pod c tylko 'na sam wierw' trzba zmiejszyć snapowanie i działa jak ta lala ;) czasem snapowanie się przydaje zresztą też :) nie wiem czy o takim czymś mówiłeś mi generalnie modo się podoba, brakuje trochę tu i tam ale to można o każdym sofcie napisać :)
Reanimator Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Modelowalem w wielu: Max, Maya, Silo, Modo, XSI, Wings. Modo wypadal w tym towarzystwie... hmm... ze tak powiem... najlepiej. ;) Ten soft od poczatku do konca stworzony byl z mysla o modelarzach i to sie naprawde czuje. Dla mnie rewelacja. Jasne, ma swoje braki, nie jest doskonaly, ale bardzo mu do tego blisko w moim przekonaniu.
ttaaddeekk Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 a jak w nim wyglada animacja, bo z tego co wiem to ma sporo brakow, a wlasciwie mozna tylko animowac kamere o0 ?
Gordy Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Dzięki fikołek, Ja tam za bardzo nie modeluje jak widac w Modo bo to nie dla mnie soft. Tylko renderuje. Animowac mozna chyba wszystko ale z tego co pamiętam nie ma curv.
streaker Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Próbowałem jeszcze za czasów gdy modo był tylko do modelowania. Próbowałem, próbowałem... i nijak mi nie podchodził... dałem spokój
Destroyer Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Animowac mozna chyba wszystko ale z tego co pamiętam nie ma curv. tak animować można wszystko tzn wszelkie zmiany wartości, translacje, rotacje, skale itd nie ma kości czy czegoś do animacji postaci a curvsy w modo też są ;)
Reanimator Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Modo nie jest softem "pelnym" jak max, czy maya. Mozliwosci animacyjne sprowadzaja sie w nim do animowania parametrow, zeby np. przetestowac morphy albo wyrenderowac jakas animacyjke prosto. Na pewno nie sluzy do animacji postaci, itp.
Gordy Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 tak animować można wszystko tzn wszelkie zmiany wartości, translacje, rotacje, skale itd nie ma kości czy czegoś do animacji postaci a curvsy w modo też są ;) Curvy w animacji?
Destroyer Napisano 21 Marzec 2008 Napisano 21 Marzec 2008 Curvy w animacji? jeśli o takie curvy Ci chodzi to jak najbardziej tak ;) tak jak pisze Reanimator modo nie jest softem który może zastąpić maxa czy majkę ale do prostrzych rzeczy jak vizualizacje architektoniczne i animacja kamery fly trought nadaje się całkiem nieźle, są studia co tylko modo do tego używają i nie trzeba maxa za kupe kasy kupować ;)
DavidLaser Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 Do samego modelowania zdecydowanie najlepszy, najszybszy i najbardziej intuicyjny program; do tego renderer prosty, szybki i efektowny. jednak wersja 301 wywala się często, sculpting jeszcze ograniczony i z błędami
Destroyer Napisano 22 Marzec 2008 Napisano 22 Marzec 2008 jednak wersja 301 wywala się często a u mnie odwrotnie 20x wywalało się na potęgę a 301 jest dużo bardziej stabilne choć też się wywala czasem :)autobackup co kilka minut i nie ma czym się przejmować :) tylko że autobackup malowanych textur niestety nie backupuje :( kiedyś miałem dual core optimizera zainstalowanego to modo było przez niego mocno niestabilne ale jak go odistalowałem było o niebo lepiej dodatkowo jak kiedyś testowałem pare dni Viste 32 modo ani razu się na niej nie wywaliło jak się dobrze skonfikuruje to nie bedzie się tak czestow wywalać :) choć jest kilka sposobów dających 100% pewność na osiągnięcia crusha ;)
Gość e=mc^2 Napisano 25 Marzec 2008 Napisano 25 Marzec 2008 modo wcale nie jest najlepszy ani najszybszy, ani najbardziej intuicyjny
Destroyer Napisano 28 Marzec 2008 Napisano 28 Marzec 2008 jak są na innych layerach to zaznaczasz jeden lub cały layer CTRL+X wytnij wchodzisz na drugi CTRL+V wklej i już masz obiekty na jedej warstwie o to chodziło? :)
Gordy Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Jak wyciąć grupę polygonów z istniejącego modelu nie usuwając ich z niego? Nie moge tego znajeźć.
Destroyer Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 podobnie do poprzedniej rady Ctrl+c kopiuj Ctrl+V wklej np na inny layer i już ;)
Gordy Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 podobnie do poprzedniej rady Ctrl+c kopiuj Ctrl+V wklej np na inny layer i już ;) Niby ok, ale mi extruduje/insetuje (dodaje geometrię w obecnym meshu"
Destroyer Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 nie powinno nic takiego się dziać, musiałeś coś pokaszanić :) jeśli skopiowałeś mesha na ten sam layer i nie wiesz jak się go pozbyć to użyj skrypta clean up z wertexowej małpy :) później kopiuj na nową warstwę i powinno działać
Gordy Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 Dzięki, A jak zrzucić UV do pliku? ok, juz wiem, ale do eps?
Destroyer Napisano 9 Kwiecień 2008 Napisano 9 Kwiecień 2008 tak eps, dobrza rzecz :) potem możesz sobie ustawić dowolną wielkość według potrzeb i łatwo manipulować kolorkami UV bez potrzeby żadnych trybów mieszania bo tło jest przezroczyste
marcin wuu Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 modo jest wyczesane do modelowania - tylko jak na program modelujący ciut drogo sobie liczą...
Destroyer Napisano 11 Kwiecień 2008 Napisano 11 Kwiecień 2008 przecież modo nie jest tylko do modelowania, mapować, texturować i renderzyć też w nim można i wiele osób w nim właśnie to robi i całkiem nieźle nawet wychodzi :)
marcin wuu Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 no jasne - ale wyczesany jest tylko do modelowania :) reszta jeszcze troszkę kuleje - zresztą za połowę tej ceny masz xsi foundation - nie takie fajne do modelowania ale ma to czego modo najbardziej brakuje - animację postaci...
Rekomendowane odpowiedzi