Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 29
  • Wyświetleń 3,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no modo jest okej, tylko czasami w starszych wesjach pod win sie wysypywal, nie wiem jak teraz.

a i ma animacje i pro rendering, podobno lepszy od wireya

Napisano

Nie jest lepszy od Vryja.

Pracuje na tym i na tym. Vray jest konsekwentny na każdym poziomie skomplikowania sceny. Modo juz nie. Za to Modo masakruje Vraya sieciowo jak juz wcześniej wspominałem.

W modelingu Modo moim zdaniem jest średni. Mam duzo wymyślnych narzędzi z fajerwerkami ale nie ma (ja nie znalazłem) pospolitego freestyle Cut (klikasz i tniesz poly, edge tam gdzie chcesz).

Generalnie jest do przejścia jak sie człowiek postara i tyle.

Napisano
  Cytat
nie ma (ja nie znalazłem) pospolitego freestyle Cut (klikasz i tniesz poly, edge tam gdzie chcesz).

 

e tam jest pod c tylko 'na sam wierw' trzba zmiejszyć snapowanie i działa jak ta lala ;)

czasem snapowanie się przydaje zresztą też :)

 

nie wiem czy o takim czymś mówiłeś

 

2003347893350789042_rs.jpg

 

mi generalnie modo się podoba, brakuje trochę tu i tam ale to można o każdym sofcie napisać :)

Napisano

Modelowalem w wielu: Max, Maya, Silo, Modo, XSI, Wings.

 

Modo wypadal w tym towarzystwie... hmm... ze tak powiem... najlepiej. ;)

 

Ten soft od poczatku do konca stworzony byl z mysla o modelarzach i to sie naprawde czuje. Dla mnie rewelacja.

 

Jasne, ma swoje braki, nie jest doskonaly, ale bardzo mu do tego blisko w moim przekonaniu.

Napisano

a jak w nim wyglada animacja, bo z tego co wiem to ma sporo brakow, a wlasciwie mozna tylko animowac kamere o0 ?

Napisano

Dzięki fikołek,

Ja tam za bardzo nie modeluje jak widac w Modo bo to nie dla mnie soft. Tylko renderuje.

 

Animowac mozna chyba wszystko ale z tego co pamiętam nie ma curv.

Napisano

Próbowałem jeszcze za czasów gdy modo był tylko do modelowania. Próbowałem, próbowałem... i nijak mi nie podchodził... dałem spokój

Napisano
  Cytat
Animowac mozna chyba wszystko ale z tego co pamiętam nie ma curv.

 

tak animować można wszystko tzn wszelkie zmiany wartości, translacje, rotacje, skale itd nie ma kości czy czegoś do animacji postaci

a curvsy w modo też są ;)

Napisano

Modo nie jest softem "pelnym" jak max, czy maya. Mozliwosci animacyjne sprowadzaja sie w nim do animowania parametrow, zeby np. przetestowac morphy albo wyrenderowac jakas animacyjke prosto. Na pewno nie sluzy do animacji postaci, itp.

Napisano
  fikołek napisał:
tak animować można wszystko tzn wszelkie zmiany wartości, translacje, rotacje, skale itd nie ma kości czy czegoś do animacji postaci

a curvsy w modo też są ;)

 

Curvy w animacji?

Napisano
  Cytat
Curvy w animacji?

jeśli o takie curvy Ci chodzi to jak najbardziej tak ;)

 

2004129426059449395_rs.jpg

 

 

tak jak pisze Reanimator modo nie jest softem który może zastąpić maxa czy majkę ale do prostrzych rzeczy jak vizualizacje architektoniczne i animacja kamery fly trought nadaje się całkiem nieźle, są studia co tylko modo do tego używają i nie trzeba maxa za kupe kasy kupować ;)

Napisano

Do samego modelowania zdecydowanie najlepszy, najszybszy i najbardziej intuicyjny program; do tego renderer prosty, szybki i efektowny.

 

jednak wersja 301 wywala się często, sculpting jeszcze ograniczony i z błędami

Napisano
  Cytat
jednak wersja 301 wywala się często

a u mnie odwrotnie 20x wywalało się na potęgę a 301 jest dużo bardziej stabilne choć też się wywala czasem :)autobackup co kilka minut i nie ma czym się przejmować :) tylko że autobackup malowanych textur niestety nie backupuje :(

kiedyś miałem dual core optimizera zainstalowanego to modo było przez niego mocno niestabilne ale jak go odistalowałem było o niebo lepiej

dodatkowo jak kiedyś testowałem pare dni Viste 32 modo ani razu się na niej nie wywaliło

jak się dobrze skonfikuruje to nie bedzie się tak czestow wywalać :)

choć jest kilka sposobów dających 100% pewność na osiągnięcia crusha ;)

Napisano

modo wcale nie jest najlepszy ani najszybszy, ani najbardziej intuicyjny

Napisano

moje wlasne upodobania

Napisano

jak są na innych layerach to zaznaczasz jeden lub cały layer CTRL+X wytnij wchodzisz na drugi CTRL+V wklej i już masz obiekty na jedej warstwie o to chodziło? :)

Napisano

Jak wyciąć grupę polygonów z istniejącego modelu nie usuwając ich z niego?

Nie moge tego znajeźć.

Napisano
  fikołek napisał:
podobnie do poprzedniej rady Ctrl+c kopiuj Ctrl+V wklej np na inny layer i już ;)

 

Niby ok, ale mi extruduje/insetuje (dodaje geometrię w obecnym meshu"

Napisano

nie powinno nic takiego się dziać, musiałeś coś pokaszanić :)

jeśli skopiowałeś mesha na ten sam layer i nie wiesz jak się go pozbyć to użyj skrypta clean up z wertexowej małpy :)

później kopiuj na nową warstwę i powinno działać

Napisano

Dzięki,

A jak zrzucić UV do pliku?

 

ok, juz wiem, ale do eps?

Napisano

tak eps, dobrza rzecz :) potem możesz sobie ustawić dowolną wielkość według potrzeb i łatwo manipulować kolorkami UV bez potrzeby żadnych trybów mieszania bo tło jest przezroczyste

Napisano

przecież modo nie jest tylko do modelowania, mapować, texturować i renderzyć też w nim można i wiele osób w nim właśnie to robi i całkiem nieźle nawet wychodzi :)

Napisano

no jasne - ale wyczesany jest tylko do modelowania :) reszta jeszcze troszkę kuleje - zresztą za połowę tej ceny masz xsi foundation - nie takie fajne do modelowania ale ma to czego modo najbardziej brakuje - animację postaci...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności