Napisano 27 Marzec 200817 l Witam mam pytanie który byście mi polecili program do grafiki 3D. 3ds max jakoś mi nie przypadł do gustu czego nie moge powiedzieć o XSI, bo ten jest konkretny. Ogólnie chce dobrze opanować program XSI lub MAYA i nie wiem który jest lepszy, bo maya nigdy sie nie bawiłem. Jestem jeszce na wczesnym etapie w grafice i chce wybrać najbardziej konkretne narzędzie i na nim się skupić. MOże ktoś się bawił obydwoma programami i wie który jest lepszy. Chodzi mi o to również żeby miał możliwie wswzytskie opcje modelowania, symulacje włosów, wody, fluidy, symulacje cieczy, cząsteczek.
Napisano 27 Marzec 200817 l kazdy program dobry jak sie ma to cos xD do kazdego interfejsa (oprocz zbrush) da sie przyzwyczaic temat walkowany 5932 razy. pzdr
Napisano 27 Marzec 200817 l Nie Leleń - do Blendera się nie da. Co do pytania, ja brałbym XSI. Ponoć rośnie w siłę. Maya nie jest zła, jest bardzo dobra, ale Maya jako tako znam, więc zdecydowałbym się na coś nowego.
Napisano 27 Marzec 200817 l piotrek co masz do Blendera??? zmień sobie ustawienia domyślne, a nie narzekasz że interfejs zły... stawiam na maykę, jednak jak wspomniał piotrek XSI rośnie w siłę i kto wie, wkrótce może być liderem jeśli będzie się rozwijać w takim tempie...
Napisano 27 Marzec 200817 l stawiam na maykę, jednak jak wspomniał piotrek XSI rośnie w siłę i kto wie, wkrótce może być liderem jeśli będzie się rozwijać w takim tempie... nom i ma najlepiej zitegrowanego mentala a w nowej majce 2009 będzię nDynamics i nParticle ;) cool huh ?:)
Napisano 27 Marzec 200817 l jestem za... narazie pozostaje mi zbierać na maykę, bo stawiam na animacje... System muskulatury jaki jest dostępny bardzo mi się podoba... mam nadzieje że Blender pozwoli mi zarobić na maykę... ;) P.s. fikołek tak trzymać!!!!
Napisano 27 Marzec 200817 l Wybór między tymi programami jest bardzo nieoczywisty. Na jedno wychodzi. Bodaj tylko VFX jednoznacznie przesądza o przewadze Mai. Ale animacja już nie. No i na pewno nie rendering. Wybierz ten, który Ci lepiej leży w ręce ;). pozdr., skk.
Napisano 27 Marzec 200817 l nDynamics i nParticle A Ty co, jakieś symulacje fizyczne przeprowadasz? :p
Napisano 27 Marzec 200817 l A Ty co, jakieś symulacje fizyczne przeprowadasz? no czasem się tam rzuci kulką o boxa :D albo innym kawałkiem szmaty się pomajta :D
Napisano 28 Marzec 200817 l a w nowej majce 2009 będzię nDynamics i nParticleo super! :) Czy ktoś z userów XSI, pisał tam shadery pod mentala? Wciąż się zastanawiam, czy bez posiadania wersji standalone, to będzie tak udręka jak mi się wydaje.
Napisano 28 Marzec 200817 l Czy ktoś z userów XSI, pisał tam shadery pod mentala? Wciąż się zastanawiam, czy bez posiadania wersji standalone, to będzie tak udręka jak mi się wydaje. bawiłeś się mental millem podobno user freandly, realtime preview i nie trzeba być naukowcem :D ale ja tam tylko w opowieści to wiem :D
Napisano 28 Marzec 200817 l Autor nom i ma najlepiej zitegrowanego mentala a w nowej majce 2009 będzię nDynamics i nParticle ;) cool huh ?:) No jak maya coś takiego będzie miała to nie wierze w to że XSI będzie gorsze, zresztą do animacji w XSI nic nie mam, choć jeśli chodzi o fizyke i naimacje postaci to królem się wydaje być program Endorphin
Napisano 28 Marzec 200817 l No jak maya coś takiego będzie miała to nie wierze w to że XSI będzie gorsze no nie mówie że będzie gorsze tylko podaje taki + dla majki Endorphin jeśli się nic nie zmieniło to taki troche nie bardzo animacyjny jest :) raczej symulacyjny, najczęściej umierania :D co do XSI jeśli miałbym zostawić majkę to chyba tylko dla XSI ;)
Napisano 28 Marzec 200817 l A to akurat z zupełnie innej beczki poleciałeś, bo Endorphin to nie jest pełen pakiet 3d tylko soft do dynamiki postaci... jak chodzi o animację to lepszym strzałem byłby Motionbuilder. Ze swojego doświadczenia wiem, że w Mayi czasami bez znajomości MEL'a może być ciężko. XSI jest bardziej wyrozumiały pod tym względem.
Napisano 28 Marzec 200817 l E, bez przesady. Skrypty MEL owszem, uprzyjemniaja prace w Majce, ale wiekszosc tych najbardziej przydatnych jest ogolnie dostepna.
Napisano 28 Marzec 200817 l No jak maya coś takiego będzie miała to nie wierze w to że XSI będzie gorsze, zresztą do animacji w XSI nic nie mam, choć jeśli chodzi o fizyke i naimacje postaci to królem się wydaje być program Endorphin Error!!! Królem jest osoba która obsługuje program, nie zaś sam program... Mało jest dobrych animatorów, bo większość opiera się na sztywnych schematach, tutorialach, zamiast np. obserwować naturalne ruchy zwierząt... Na jednym ze spotkań mówili też o tym założyciele Pixara, że duża cześć animacji, jest po prostu powielana... :)
Napisano 28 Marzec 200817 l bawiłeś się mental millem podobno user freandly, realtime preview i nie trzeba być naukowcem ale ja tam tylko w opowieści to wiem Niestety nie miałem okazji. Matematyka mnie nie przeraża, ale realtime preview to by się przydało. Obserwowałem mental milla, już od jakiegoś czasu i wygląda na to, że przestałem zaraz przed tym jak udostępnili betę. Dzięki za info :)
Napisano 28 Marzec 200817 l poczekaj az wyjdzie nowe XSI z moondustem, podobno ma miazdzyc wszystko inne(no moze poza houdinim) jesli chodzi o vfx , a nowe XSI juz niebawem pewnie wyjdzie
Napisano 28 Marzec 200817 l Autor A co myślicie o mental rayu w XSI. Jest bardzo dobry i lepiej przy nim pozostać czy wybrać jakiś zewnętrzny jak np maxwellrender. BO ten maxwell widze potrafi sporo głównie przy renderingu cieczy światła itp.
Napisano 28 Marzec 200817 l tak jak pisałem XSI ma najlepiej zitegrowanego mentala który nadaje się do produkcji a maxwell coś nie bardzo ;) tyle że jest troszkę prostrzy w obsłudze, w mentalu możesz osiągnąć jakość maxwella przy krótszym czasie i generalnie jest bardziej elastyczny ale wymaga trochę umiejętności osobiście maxwellów i fry renderów nie lubię :/ jak już będą ta komputery 100x szybsze od ludzkiego mózgu i za 2k zł to może zmienię zdanie :D
Napisano 28 Marzec 200817 l Czy ktoś z userów XSI, pisał tam shadery pod mentala? Wciąż się zastanawiam, czy bez posiadania wersji standalone, to będzie tak udręka jak mi się wydaje. Ja tam troche próbowałem, ale na razie dałem spokój... spdl, mi, dll bla, bla, bla... słaby ogólnie ze mnie programista :P mentalmill - przecież to jest do realtimowych shaderów. do kazdego interfejsa (oprocz zbrush) da sie przyzwyczaic Bzdura - zbrush ma fajny interface, do opanowania w jeden dzień Nie Leleń - do Blendera się nie da. A tutaj się akurat zgodze :) A co myślicie o mental rayu w XSI. Jest bardzo dobry i lepiej przy nim pozostać czy wybrać jakiś zewnętrzny jak np maxwellrender. BO ten maxwell widze potrafi sporo głównie przy renderingu cieczy światła itp. Maxwelle, fryrendery i inne unbiased renderery to się tylko do vizek nadają. Do animacji bez renderfarmy nie podchodź :P
Napisano 29 Marzec 200817 l Można z mental milla eksportować shadery do mental raya. Chociaż to nie jest jeszcze dopracowane rozwiązanie. streaker: i jak to wygląda? Można w wygodny sposób przeładować sobie świeżo skompilowany shader i przetestować od razu bez restartu programu?
Napisano 29 Marzec 200817 l Można w wygodny sposób przeładować sobie świeżo skompilowany shader i przetestować od razu bez restartu programu? Nie do końca, xsi blokuje sobie dostęp do pliku .dll, dopóki jest gdzieś wykorzystywany, tj. jak masz podpięty w materiale, to trzeba go usunąć, podmienić pliki i na nowo podpiąć. Z spdl nie ma problemu, można na żywo podmieniać, potem tylko regenerate preset i juź. W każdym razie lepsze to niż restart całego programu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto